Hvornår burde børn have varmt tøj på/med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2015

Abracadabra

Hck skriver:

Mine børn har altid haft rent tøj på, men om det har set forvasket ud, eller ikke har passet sammen i farverne skal jeg på ingen måde sige af det ikke har. 

og ja, de har har nok haft tjavset hår og beskidte negle på et tidspunkt, tænker du af det er omsorgssvigt ?/ eller forsømmelighed af barnet ?

Næh, lægger du mig ikke lidt ord i munden nu? 

Men et barn, der hverken er klædt på til årstiden, får ordnet sit hår eller klippet sine negle, er forsømt. Det kan være en uheldig uge, men hvis det er et generelt billede, bør omverdenen reagere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

I læser ikke, hvad jeg skriver. 

Ser barnet generelt forsømt ud SPØRGSMÅLSTEGN. Er det bare en uheldig påklædning hos et barn, der ellers er klædt efter årstiden, eller er barnet generelt ikke påklædt efter almindelige og forventelige standarder SPØRGSMÅLSTEGN. 

Afhængig af svaret, må man jo handle. 

Jo, jeg læser fint hvad du skriver, måske af du har skrevet "uheldigt"

Anmeld Citér

10. oktober 2015

et-ønske

Nu melder historien ikke noget om pigens alder - men antager at hun går i skole ud fra det du skriver? Min datter er 9 (på vejblod de 10) år, hun har ikke haft termotøj siden børnehaven? 

Hun er så stor at jeg forventer hun selv kommer og siger hvis jeg ikke har opdaget hun mangler noget - eller noget er gået i stykker! 

Hun er også skilsmisse barn, og har da modtaget sure beskeder fra min ex når hun er kommet med enkelt gang med huller i leggings osv. men hun har fået besked på at smide disse ud, ellers vasker jeg bare og ligger det på plads! Generelt er hun ikke god til at huske når hun mangler noget - men jeg forsøger at opdrage hende til selv at sige til, men selvfølgelig hjælper jeg på vej. Nogle gange er jeg også ved at dø af grin over hendes sammensætning af tøj - men hun skal jo lære det, og finde ud af at noget er for koldt osv. 

Hvis min ex's nye kone kontaktede mig omkring hendes garderobe mv ville jeg blive en smule hys - den slags må han ordne med mig! Det samme gælder med mine bonus unger, det ordner min mand med sin ex helt fint uden mig! Vi har engang imellem købt lidt til dem, hvis vi synes det var lidt øv i taskerne - så har man pænt til fødselsdage mv. 

Bevares ja I betaler til hende, og tingene skal da være iorden - meeeeen man bliver desværre ikke millionær af at være enlig mor. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Næh, lægger du mig ikke lidt ord i munden nu? 

Men et barn, der hverken er klædt på til årstiden, får ordnet sit hår eller klippet sine negle, er forsømt. Det kan være en uheldig uge, men hvis det er et generelt billede, bør omverdenen reagere. 

Vi kan blive helt enige om at barnet selvføkgelig skal ha tøj til årstiden, ( ingen af os ved rent faktisk om barnet har det hos bio mor).

men hvordan søren kan du drage konklusionen af, hvis et barn ikke har pænt tøj på ( efter din smag), ikke har pænt hår og negle er forsømt ?

Anmeld Citér

10. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hck skriver:

Vi kan blive helt enige om at barnet selvføkgelig skal ha tøj til årstiden, ( ingen af os ved rent faktisk om barnet har det hos bio mor).

men hvordan søren kan du drage konklusionen af, hvis et barn ikke har pænt tøj på ( efter din smag), ikke har pænt hår og negle er forsømt ?

Så du mener et barn der generelt (IKKE nogle gange) har fedtet hår, hullet tøj der i øvrigt enten er for varmt eller for koldt, laange negle, beskidte negle osv., ikke er et forsømt barn? 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
mor:) skriver:

Så du mener et barn der generelt (IKKE nogle gange) har fedtet hår, hullet tøj der i øvrigt enten er for varmt eller for koldt, laange negle, beskidte negle osv., ikke er et forsømt barn? 

Hvordan søren tolker du mit svar ?. . Jeg har ikke nogle steder skrevet om huller i tøjet og fedtet hår generalt. Fedtet hår er jo absolut ikke  det samme som usoigneret, ( min datter på 15 bliver nok vældig trist når hendes "fedtede" hår " ) , går hen og bliver et problem som du gør det til, jeg har heller ikke svaret på om tøjet var for varmt eller koldt, eller om barnet var okay med lange beskidte negle, som du selv skriver. Ja undskyld, men jeg forstår ikke lige dit svar til mig

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Abracadabra

Hck skriver:

Hvordan søren tolker du mit svar ?. . Jeg har ikke nogle steder skrevet om huller i tøjet og fedtet hår generalt. Fedtet hår er jo absolut ikke  det samme som usoigneret, ( min datter på 15 bliver nok vældig trist når hendes "fedtede" hår " ) , går hen og bliver et problem som du gør det til, jeg har heller ikke svaret på om tøjet var for varmt eller koldt, eller om barnet var okay med lange beskidte negle, som du selv skriver. Ja undskyld, men jeg forstår ikke lige dit svar til mig

Nej, men JEG skriver jo netop om forkert tøj til årstiden, usoigneret hår og uklippede negle helt GENERELT som tegn på forsømthed. 

Hvis man en enkelt uge ligner udskidt æblegrød, er man jo ikke et vanrøgtet barn, men hvis man generelt ikke er påklædt til årstiden og er uplejet som barn, SKAL omverdenen reagere. 

Så dine svar til mig bliver faktisk tolket rigtigt - ligesom du tydeligvis ikke læser, hvad jeg skriver. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg står i en lidt øv situation.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig som bonusmor i alt det her for åbenbart vil manden ikke rigtig gøre noget lige nu, og jeg må ikke tage direkte kontakt til bio for at konfrontere hende og derved sandsynligvis skabe en konflikt.. 

Så lige nu har jeg brug for at vide om jeg er den der er galt på den.. 

Det skal lige startes med at sige at vi har egen garderobe da vi altid kun fik sendt slidt og grimt tøj med (efter min mening - manden har ikke rigtig haft en mening om det) 

Men nu er det jo begyndt at blive koldt udenfor og det har det været nogle uger. Sidst vi fik bonus herhjem havde hun huller i gummistøvlerne, og havde haft noget meget tyndt idræts tøj på til idræt den dag, da vi sendte hende hjem (vi får et sæt med til hjemdagen) var der et kæmpe hul på knæet, og det var oveni købet tynde leggins som "bukser". 

Denne gang, kommer bonus igen med samme par hullede gummistøvler, og i sommerjakke?! Altså ingen fleece/termotøj til at holde varmen med, eller regntøj og det har hun løbet rundt i, i øsende regnvejr i dag til motionsdag... 

Vi skal have hende indtil slutningen af ferien og kan se allerede nu at det bliver imellem 0-5 grader i næste uge så jeg går ud og køber både vinterstøvler, termotøj og vintertøj i morgen for hun skal ikke rende rundt og fryse når vi skal ud i naturen..

Kan det virkelig passe at nu her midt i oktober at man ikke er begyndt i det mindste at få fleece/termotøj og varmt fodtøj? Eller er jeg helt gal på den?  

Måske er det bare mig der er frustreret over at vi betaler til hende når hun så åbenbart ikke går ud og køber bonus nye overtøj i god tid..

jeg synes også det lyder for lidt med sommertøj, men det kommer jo helt an på om hvordan barnet har det...

min eks gav os heller ikke ordentlig tøj med til samvær i vished om at jeg ikke kunne holde ud at se min søn i ødelagt/for småt tøj, så jeg ville sende ham hjem i noget af det vi havde liggende her...

til sidst nåede jeg dog en grænse og kontaktede Statsamtet der sagde at de godt kunne forstå mig, men ikke kunne gøre noget ved børnebidraget uden dokumentation... så nu gemmer jeg bonerne på alt det tøj og sko jeg køber til min søn, og tager billeder af tøjet...

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Nej, men JEG skriver jo netop om forkert tøj til årstiden, usoigneret hår og uklippede negle helt GENERELT som tegn på forsømthed. 

Hvis man en enkelt uge ligner udskidt æblegrød, er man jo ikke et vanrøgtet barn, men hvis man generelt ikke er påklædt til årstiden og er uplejet som barn, SKAL omverdenen reagere. 

Så dine svar til mig bliver faktisk tolket rigtigt - ligesom du tydeligvis ikke læser, hvad jeg skriver. 

Mener du virkelig at uklippede negle og (efter din mening) usorgineret hår er et tegn på forsømthed ?

Anmeld Citér

11. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hck skriver:

Men dit svar var jo et svar til abracadabra som netop skriver om disse ting, men der bliver plukket enkelte dele ud af hendes indlæg og set på det som enkelttilfælde, selvom hun tydeligt skriver 'generelt'. 

Og du tager også enkeltdele ud af mit indlæg. Fedtet hår i sig selv ville jeg ikke reagere på, men helheden som jeg beskrev. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.