Hvornår burde børn have varmt tøj på/med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Min søn har også været til motions dag i børnehaven i går. De fleste havde bare gummisko og en jakke på. Enkelte havde termotøj på. Og her skal det siges termotøjet altid hænger nede i børnehaven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

anja89

Mine børn har ikke fået vinterstøvler på i nu.

de går i gummisko, men vi har allerede købt vinterstøvler så de står klar.

jeg har for 14 dage siden skiftet deres jakker ud til nogle lidt tykkere, dog ikkw vinterjakker da de alle er meget varme børn og ville kamp svede i den nu.

men syntes det lyder som meget lidt tøj hun kommer i hver gang 

mine piger har fået tynde hansker de kan tage på når de syntes det er nødvendigt.

min ældste datter som bliver 8 år i næste uge er også på samvær hos sin far hver anden weekend og der får hun tøj med til hele weekenden.

hun står selv for at pakke og så snakker vi om hvad hun skal havde med.

men hun får altid rigtige sko med vis hun feks har haft gummistøvler på og i de kolde tider får hun også overtræks bukser med selv om hun ikke har brugt dem i skolen.

syntes som minimum at bopælsforældre skal sørger for at barnet ikke kommer i hullet sko (vis ikke de lige er gået i stykker som kan ske) og så tøj efter vejret, vis i har aftalt at det kun er tøj til hjem dagen skal det stadig passe til årstiden efter min mening.

måske du skulle prøve at sætte dig med din kæreste en aften (uden børn) og snakke om hvad du har af tanker/bekymringer og hvad hans syn er på det.

mange gange vil det give problemer vis bonus forældre kontakter den anden part med sådan nogle ting.

håber i finder en løsning 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Kløver

Anonym skriver:

Jeg står i en lidt øv situation.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig som bonusmor i alt det her for åbenbart vil manden ikke rigtig gøre noget lige nu, og jeg må ikke tage direkte kontakt til bio for at konfrontere hende og derved sandsynligvis skabe en konflikt.. 

Så lige nu har jeg brug for at vide om jeg er den der er galt på den.. 

Det skal lige startes med at sige at vi har egen garderobe da vi altid kun fik sendt slidt og grimt tøj med (efter min mening - manden har ikke rigtig haft en mening om det) 

Men nu er det jo begyndt at blive koldt udenfor og det har det været nogle uger. Sidst vi fik bonus herhjem havde hun huller i gummistøvlerne, og havde haft noget meget tyndt idræts tøj på til idræt den dag, da vi sendte hende hjem (vi får et sæt med til hjemdagen) var der et kæmpe hul på knæet, og det var oveni købet tynde leggins som "bukser". 

Denne gang, kommer bonus igen med samme par hullede gummistøvler, og i sommerjakke?! Altså ingen fleece/termotøj til at holde varmen med, eller regntøj og det har hun løbet rundt i, i øsende regnvejr i dag til motionsdag... 

Vi skal have hende indtil slutningen af ferien og kan se allerede nu at det bliver imellem 0-5 grader i næste uge så jeg går ud og køber både vinterstøvler, termotøj og vintertøj i morgen for hun skal ikke rende rundt og fryse når vi skal ud i naturen..

Kan det virkelig passe at nu her midt i oktober at man ikke er begyndt i det mindste at få fleece/termotøj og varmt fodtøj? Eller er jeg helt gal på den?  

Måske er det bare mig der er frustreret over at vi betaler til hende når hun så åbenbart ikke går ud og køber bonus nye overtøj i god tid..

Mine er først lige kommet i termostøvlerne, men bruger også stadig alm sko. Vi bruger stadig sommerjakke, og der har været enkelte dage hvor vi gik uden, om eftermiddagen (jeg har selv stadig sandaler på og ingen jakke) er det koldt bruger vi trøjer under sommerjakken, i vires sommerjakke er der dog lidt foer så er nok lidt en overgangsjakke, i nogles øjne. Vi har dog købt vintertøj og har liggende til det bliver nødvendigt

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Abracadabra

Noget handler måske om standarder: Jeg insiterer på, at mine piger er pæne i tøjet. Dertil skal det siges, at vi endnu ikke har købt vinterstøvler. Men det er da på tide! 

Din bonusdatter lyder til at være lidt forsømt tøjmæssigt efter alle standarder. 

Hvad kan man gøre? Lige præcis dét, du har gjort! Og i virkeligheden ikke så meget mere. 

Er hun generelt lidt forsømt? Skal I måske have hende mere? Måske 7/7 eller primært? 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Jeg står i en lidt øv situation.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig som bonusmor i alt det her for åbenbart vil manden ikke rigtig gøre noget lige nu, og jeg må ikke tage direkte kontakt til bio for at konfrontere hende og derved sandsynligvis skabe en konflikt.. 

Så lige nu har jeg brug for at vide om jeg er den der er galt på den.. 

Det skal lige startes med at sige at vi har egen garderobe da vi altid kun fik sendt slidt og grimt tøj med (efter min mening - manden har ikke rigtig haft en mening om det) 

Men nu er det jo begyndt at blive koldt udenfor og det har det været nogle uger. Sidst vi fik bonus herhjem havde hun huller i gummistøvlerne, og havde haft noget meget tyndt idræts tøj på til idræt den dag, da vi sendte hende hjem (vi får et sæt med til hjemdagen) var der et kæmpe hul på knæet, og det var oveni købet tynde leggins som "bukser". 

Denne gang, kommer bonus igen med samme par hullede gummistøvler, og i sommerjakke?! Altså ingen fleece/termotøj til at holde varmen med, eller regntøj og det har hun løbet rundt i, i øsende regnvejr i dag til motionsdag... 

Vi skal have hende indtil slutningen af ferien og kan se allerede nu at det bliver imellem 0-5 grader i næste uge så jeg går ud og køber både vinterstøvler, termotøj og vintertøj i morgen for hun skal ikke rende rundt og fryse når vi skal ud i naturen..

Kan det virkelig passe at nu her midt i oktober at man ikke er begyndt i det mindste at få fleece/termotøj og varmt fodtøj? Eller er jeg helt gal på den?  

Måske er det bare mig der er frustreret over at vi betaler til hende når hun så åbenbart ikke går ud og køber bonus nye overtøj i god tid..

Er hun kold ? Det må vel være det primære spørgsmål... Selvfølgelig skal  gummistøvler ikke ha' huller :-)

//Mette

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Noget handler måske om standarder: Jeg insiterer på, at mine piger er pæne i tøjet. Dertil skal det siges, at vi endnu ikke har købt vinterstøvler. Men det er da på tide! 

Din bonusdatter lyder til at være lidt forsømt tøjmæssigt efter alle standarder. 

Hvad kan man gøre? Lige præcis dét, du har gjort! Og i virkeligheden ikke så meget mere. 

Er hun generelt lidt forsømt? Skal I måske have hende mere? Måske 7/7 eller primært? 

Hvordan er pæn i tøjet ?.

pæn i tøjet kan efter min mening jo defineres på mange måder og selvom jeg syntes det ser slidt eller grimt ud, er det jo ikke ensbetydende med af det er det, så jeg synes det er noget heftigt af spørge om når vi ikke ved mere,om hun generalt er forsømt og om de skal ha 7/7 ordning. Tænk nu hvis pigebarnet har nået en alder hvor hendes gamle slidte gummistøvler bare er det bedste og ikke vil ha andet på i det trods alt nogenlunde gode vejr vi stadigvæk har. Vi ved jo ikke om der rent faktisk hjemme hos mor står et par gode varme støvler/ sko, som der bare ikke er taget i brug endnu. Det kan godt være TS ved det, jeg har bare ikke kunne læse mig frem til at hun virkelig er så forsømt.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Abracadabra

Hck skriver:

pæn i tøjet kan efter min mening jo defineres på mange måder og selvom jeg syntes det ser slidt eller grimt ud, er det jo ikke ensbetydende med af det er det, så jeg synes det er noget heftigt af spørge om når vi ikke ved mere,om hun generalt er forsømt og om de skal ha 7/7 ordning. Tænk nu hvis pigebarnet har nået en alder hvor hendes gamle slidte gummistøvler bare er det bedste og ikke vil ha andet på i det trods alt nogenlunde gode vejr vi stadigvæk har. Vi ved jo ikke om der rent faktisk hjemme hos mor står et par gode varme støvler/ sko, som der bare ikke er taget i brug endnu. Det kan godt være TS ved det, jeg har bare ikke kunne læse mig frem til at hun virkelig er så forsømt.

Pæn i tøjet lig med, at tingene er rene, ikke forvasket, passer sammen i farverne. 

Og jeg SPØRGER jo netop, om hun generelt er forsømt? Hullede gummistøvler kan jo være et "uheld", men hvis de kommer sammen med tjavset usoigneret hår og lange beskidte negle, er det jo et tegn på generel forsømthed. 

Det er vel okay at spørge? 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Bebsen

Hck skriver:

Meget enig, det er måske lige voldsomt nok at skulle have 7/7 pga hullede leggins 

Når min dreng skal til sin far får han bestemt heller ikke det pæneste eller nyeste på, og det kan feks godt være et par jeans med et hul på knæet (akkurat som både jeg og daddy kan finde på at gå i, tvivler dog på at bonusmor syns det er ok!), jeg gider ikke sende hans pæneste tøj ud til dem, og når han vokser ud af tøj og de beder om feks bukser, bluser osv i ny str, så er det stensikkert også arve tøj der kommer ud til dem og jeg selv beholder det bedste og nyeste.. 

Forrige gang jeg fik ham hjem var der hul ved hælen i hans gummistøvler, og fik faktisk sådan lidt ondt i maven over om de tror jeg vidste det, men lod ham på med dem alligevel... Nye gummistøvler blev straks købt 

Men selvf skal barnet ikke fryse, er det tilfældet må far spørge mor efter mere tøj og overtøj 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Abracadabra

Bebsen skriver:

Meget enig, det er måske lige voldsomt nok at skulle have 7/7 pga hullede leggins 

Når min dreng skal til sin far får han bestemt heller ikke det pæneste eller nyeste på, og det kan feks godt være et par jeans med et hul på knæet (akkurat som både jeg og daddy kan finde på at gå i, tvivler dog på at bonusmor syns det er ok!), jeg gider ikke sende hans pæneste tøj ud til dem, og når han vokser ud af tøj og de beder om feks bukser, bluser osv i ny str, så er det stensikkert også arve tøj der kommer ud til dem og jeg selv beholder det bedste og nyeste.. 

Forrige gang jeg fik ham hjem var der hul ved hælen i hans gummistøvler, og fik faktisk sådan lidt ondt i maven over om de tror jeg vidste det, men lod ham på med dem alligevel... Nye gummistøvler blev straks købt 

Men selvf skal barnet ikke fryse, er det tilfældet må far spørge mor efter mere tøj og overtøj 

I læser ikke, hvad jeg skriver. 

Ser barnet generelt forsømt ud SPØRGSMÅLSTEGN. Er det bare en uheldig påklædning hos et barn, der ellers er klædt efter årstiden, eller er barnet generelt ikke påklædt efter almindelige og forventelige standarder SPØRGSMÅLSTEGN. 

Afhængig af svaret, må man jo handle. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Pæn i tøjet lig med, at tingene er rene, ikke forvasket, passer sammen i farverne. 

Og jeg SPØRGER jo netop, om hun generelt er forsømt? Hullede gummistøvler kan jo være et "uheld", men hvis de kommer sammen med tjavset usoigneret hår og lange beskidte negle, er det jo et tegn på generel forsømthed. 

Det er vel okay at spørge? 

Mine børn har altid haft rent tøj på, men om det har set forvasket ud, eller ikke har passet sammen i farverne skal jeg på ingen måde sige af det ikke har. 

og ja, de har har nok haft tjavset hår og beskidte negle på et tidspunkt, tænker du af det er omsorgssvigt ?/ eller forsømmelighed af barnet ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.