Hvornår burde børn have varmt tøj på/med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.808 visninger
30 svar
69 synes godt om
9. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i en lidt øv situation.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig som bonusmor i alt det her for åbenbart vil manden ikke rigtig gøre noget lige nu, og jeg må ikke tage direkte kontakt til bio for at konfrontere hende og derved sandsynligvis skabe en konflikt.. 

Så lige nu har jeg brug for at vide om jeg er den der er galt på den.. 

Det skal lige startes med at sige at vi har egen garderobe da vi altid kun fik sendt slidt og grimt tøj med (efter min mening - manden har ikke rigtig haft en mening om det) 

Men nu er det jo begyndt at blive koldt udenfor og det har det været nogle uger. Sidst vi fik bonus herhjem havde hun huller i gummistøvlerne, og havde haft noget meget tyndt idræts tøj på til idræt den dag, da vi sendte hende hjem (vi får et sæt med til hjemdagen) var der et kæmpe hul på knæet, og det var oveni købet tynde leggins som "bukser". 

Denne gang, kommer bonus igen med samme par hullede gummistøvler, og i sommerjakke?! Altså ingen fleece/termotøj til at holde varmen med, eller regntøj og det har hun løbet rundt i, i øsende regnvejr i dag til motionsdag... 

Vi skal have hende indtil slutningen af ferien og kan se allerede nu at det bliver imellem 0-5 grader i næste uge så jeg går ud og køber både vinterstøvler, termotøj og vintertøj i morgen for hun skal ikke rende rundt og fryse når vi skal ud i naturen..

Kan det virkelig passe at nu her midt i oktober at man ikke er begyndt i det mindste at få fleece/termotøj og varmt fodtøj? Eller er jeg helt gal på den?  

Måske er det bare mig der er frustreret over at vi betaler til hende når hun så åbenbart ikke går ud og køber bonus nye overtøj i god tid..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

Mamalou

Min søn er kommet i termotøj, ind imellem vinterjakke og også støvler med foer i. Jeg er enig med dig i, at det er for kold påklædning din bonus har på. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

female

Det lyder som alt for lidt tøj. Vi har i noget tid haft termotøj på, og også nogle gange noget, der er varmere. Ellers har vi gummistøvler med foer, og vinterstøvlerne står klar, men er dog ikke taget i brug endnu.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

2721

Hullet tøj og fodtøj osv er på ingen måde ok. Vil dog lige sig at vi herhjemme slet ikke er begyndt at bruge termotøj osv.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg står i en lidt øv situation.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig som bonusmor i alt det her for åbenbart vil manden ikke rigtig gøre noget lige nu, og jeg må ikke tage direkte kontakt til bio for at konfrontere hende og derved sandsynligvis skabe en konflikt.. 

Det skal lige startes med at sige at vi har egen garderobe da vi altid kun fik sendt slidt og grimt tøj med (efter min mening - manden har ikke rigtig haft en mening om det) 

Men nu er det jo begyndt at blive koldt udenfor og det har det været nogle uger. Sidst vi fik bonus herhjem havde hun huller i gummistøvlerne, og havde haft noget meget tyndt idræts tøj på til idræt den dag, da vi sendte hende hjem (vi får et sæt med til hjemdagen) var der et kæmpe hul på knæet, og det var oveni købet tynde leggins som "bukser". 

Denne gang, kommer bonus igen med samme par hullede gummistøvler, og i sommerjakke?! Altså ingen fleece/termotøj til at holde varmen med, eller regntøj og det har hun løbet rundt i, i øsende regnvejr i dag til motionsdag... 

Vi skal have hende indtil slutningen af ferien og kan se allerede nu at det bliver imellem 0-5 grader i næste uge så jeg går ud og køber både vinterstøvler, termotøj og vintertøj i morgen for hun skal ikke rende rundt og fryse når vi skal ud i naturen..

Kan det virkelig passe at nu her midt i oktober at man ikke er begyndt i det mindste at få fleece/termotøj og varmt fodtøj? Eller er jeg helt gal på den?  

Måske er det bare mig der er frustreret over at vi betaler til hende når hun så åbenbart ikke går ud og køber bonus nye overtøj i god tid..

Du skriver motionsdag, så jeg regner med det er et skolebarn. Hvor gammel er hun?

Min datter er 8 år, hun har også løbet motionsdag idag. Hun havde joggingbukser, t-shirt, strømper og kondisko på. Hun havde regnjakke udover, som hun kunne binde om livet, hvis det blev for varmt. Hun sagde det var lidt koldt til at starte med, men fik hurtigt varmen af at løbe.

Jeg vil sige, et skolebarn selv skal kunne mærke efter hvor meget tøj der er passende.

At tøjet er hullet til motionsløb, kan jeg ikke se noget galt i. Min datter var gennemblødt af mudder på bukser og fødder, da hun kom hjem(de løb i skoven). Det behøver jo ikke være det fineste tøj til den slags.

Prøv at spørg hende om de havde en sjov dag, om det regnede, blæste om der var vandpytter osv., så kan du nok få en fornemmelse af om hun har kunnet holde varmen eller ej.

Min ældste (15) løber om aftenen. Der har han skiundertrøje, t-shirt, refleksvest og shorts på.

Så jeg vil sige det kommer an på alder.

Jeg er enig med faderen i, at du ikke skal ringe til moderen. Hvis faderen ikke selv vil ringe, så må det enten være fordi han synes tøjet er passende, eller fordi han vil undgå konflikt.

Hvorfor tager faderen ikke selv sin datter ned ud at købe overtøj i morgen, så de kan få lidt alenetid?

Anmeld Citér

9. oktober 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter har også været til motionsdag i dag og er 6 1/2 år. Hun har heller ikke haft støvler og vinterjakke på. Hun havde gummisko, jogginbukser og en lidt varmere trøje på - hun har ikke frøset.

Vi har ikke fundet vinterstøvlerne frem - de er dog købt.

Jeg ville ikke ringe til moren, hvis din mand ikke vil. Men hun skal selvfølgelig ikke rende rundt og fryse.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor i landet, I bor, men DMI lover 10-11 grader hele ugen her i Østjylland, selv om natten. Jeg har været med som lærer til skolernes motionsløb i dag og så flere shorts og tynde jakker, men intet termo- eller fleecetøj. Og jeg har ikke oplevet hverken børn eller voksne, der er krøbet i vinterstøvler endnu. 

Mine egne unger, som nu er teenagere, har altid været "letpåklædte" - om vi så pakkede dem nok så meget ind, endte vi altid med at finde dem uden strømper og overtøj, gerne bare i t-shirt, til langt hen på efteråret. Og de var meget sjældent syge. Hvis de gik og frøs, sagde de selvfølgelig til, men det skete yderst sjældent. Har pigen givet udtryk for, at hun går og fryser? 

Jeg kan ikke se, hvorfor moren skal købe vintertøj i god tid - i tide er vel godt nok. Og hvis det primært handler om, at "I betaler til hende", altså moren, så står der jo altså ikke "vintertøj senest medio oktober" på de penge. 

Jeg studser også over, at du enerådigt har valgt, at hun skal have særskilt garderobe hos jer, fordi hendes almindelige tøj efter din smag var for grimt og slidt. Det lyder ikke, som om du er syg af bekymring over pigens velbefindende, men som om det snarere handler om, at dine standarder er væsentligt forskellige fra både pigens mors og pigens fars, og så vil jeg egentlig mene, du skal give slip og lade netop hendes forældre afgøre sagen. Selvfølgelig forudsat, at pigen ikke specifikt går til dig og klager sin nød, fordi hverken mor eller far tager sig af hendes trivsel, men det er der ikke, ud fra dit indlæg, noget, der indikerer. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Dobbelt.

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Kun1somMIG

Herhjemme bruger vi fleece eller sommerjakke og sko der er vandtætte lige pt til mine skole børn men ham i børnehave har både vinterjakke, sommerjakke og fleece i brug allerede og sko med Gore tex. 

Når det er skolebørn er de meget bedre til selv at mærke efter. Jeg synes dog ikke hullede gummistøvler er ok men måske mor ikke har set at de er hullede fordi de bare står ovre i skolen. Det er sket for mig og jeg er ellers ret hys med fodtøj og overtøj 

Du skal huske på at du kun er bonus mor og jeg synes det er fint du har sørget for en garderobe hos jer. Det er da lidt luksus for pigen men husk på at vi alle gør tingene forskelligt og det vigtigste er om barnet trives...

Anmeld Citér

10. oktober 2015

sne190810

Vores to piger herhjemme har de sidste par dage haft vinterjakke på. 

Den tredje har en god overgangjakke på eller termotøj. 

Ville bestemt mene at det er for koldt til sommerjakke, men sådan er vi jo så forskellige kan man se :-) 

Jeg er af samme mening som dig, at hullet tøj og gammelt-slidt tøj ikke hører hjemme i børns garderober. Men igen - sådan er folk jo forskellige :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.