Anonym skriver:
Jeg står i en lidt øv situation.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig som bonusmor i alt det her for åbenbart vil manden ikke rigtig gøre noget lige nu, og jeg må ikke tage direkte kontakt til bio for at konfrontere hende og derved sandsynligvis skabe en konflikt..
Så lige nu har jeg brug for at vide om jeg er den der er galt på den..
Det skal lige startes med at sige at vi har egen garderobe da vi altid kun fik sendt slidt og grimt tøj med (efter min mening - manden har ikke rigtig haft en mening om det)
Men nu er det jo begyndt at blive koldt udenfor og det har det været nogle uger. Sidst vi fik bonus herhjem havde hun huller i gummistøvlerne, og havde haft noget meget tyndt idræts tøj på til idræt den dag, da vi sendte hende hjem (vi får et sæt med til hjemdagen) var der et kæmpe hul på knæet, og det var oveni købet tynde leggins som "bukser".
Denne gang, kommer bonus igen med samme par hullede gummistøvler, og i sommerjakke?! Altså ingen fleece/termotøj til at holde varmen med, eller regntøj og det har hun løbet rundt i, i øsende regnvejr i dag til motionsdag...
Vi skal have hende indtil slutningen af ferien og kan se allerede nu at det bliver imellem 0-5 grader i næste uge så jeg går ud og køber både vinterstøvler, termotøj og vintertøj i morgen for hun skal ikke rende rundt og fryse når vi skal ud i naturen..
Kan det virkelig passe at nu her midt i oktober at man ikke er begyndt i det mindste at få fleece/termotøj og varmt fodtøj? Eller er jeg helt gal på den?
Måske er det bare mig der er frustreret over at vi betaler til hende når hun så åbenbart ikke går ud og køber bonus nye overtøj i god tid..
Nu ved jeg ikke, hvor i landet, I bor, men DMI lover 10-11 grader hele ugen her i Østjylland, selv om natten. Jeg har været med som lærer til skolernes motionsløb i dag og så flere shorts og tynde jakker, men intet termo- eller fleecetøj. Og jeg har ikke oplevet hverken børn eller voksne, der er krøbet i vinterstøvler endnu.
Mine egne unger, som nu er teenagere, har altid været "letpåklædte" - om vi så pakkede dem nok så meget ind, endte vi altid med at finde dem uden strømper og overtøj, gerne bare i t-shirt, til langt hen på efteråret. Og de var meget sjældent syge. Hvis de gik og frøs, sagde de selvfølgelig til, men det skete yderst sjældent. Har pigen givet udtryk for, at hun går og fryser?
Jeg kan ikke se, hvorfor moren skal købe vintertøj i god tid - i tide er vel godt nok. Og hvis det primært handler om, at "I betaler til hende", altså moren, så står der jo altså ikke "vintertøj senest medio oktober" på de penge.
Jeg studser også over, at du enerådigt har valgt, at hun skal have særskilt garderobe hos jer, fordi hendes almindelige tøj efter din smag var for grimt og slidt. Det lyder ikke, som om du er syg af bekymring over pigens velbefindende, men som om det snarere handler om, at dine standarder er væsentligt forskellige fra både pigens mors og pigens fars, og så vil jeg egentlig mene, du skal give slip og lade netop hendes forældre afgøre sagen. Selvfølgelig forudsat, at pigen ikke specifikt går til dig og klager sin nød, fordi hverken mor eller far tager sig af hendes trivsel, men det er der ikke, ud fra dit indlæg, noget, der indikerer.