Patriark skriver:
Er de nu også det?
I bliver da nød til, at få talt id om situationen, som er dybt uholdbar. Specielt for dig. Du, forestiller jeg mig, sidder i en loyalitetskonflikt, som vil vokse og vokse hvis ikke den bliver løst.
Hvad ville der f.eks. ske hvis nu du, pludselig falder død om? Ville dine .børn så miste kontakten til DIN familie!?
Jeg har også visse udfordringer med mine svigerforældre, men mine forbehold pakker jeg væk, for min kæreste og børns skyld.
Din kæreste lyder som en værre egoist.
Enig.
Hertil kommer at vi alle må indgå i fællesskaber (skoleklasser, arbejdspladser, vennegrupper, idrætsklubber, osv.) hvor man ikke knuselsker alle - eller nogen for den sags skyld - men møder op af pligt, nødvendighed, lysten til det faglige/aktiviteten eller andre årsager. Man er nødt til at lære at være høflig og ordentlig overfor mennesker, som 'ikke siger en noget' eller ikke bryder sig specielt meget om en.
Det kan din kæreste sikkert godt finde ud af på arbejdspladsen og i fodboldklubben. Så læringen for jeres børn bliver, at familien er det laveste prioriterede. Og det er jo ok, hvis det er jeres princip. I må så bare håbe, at I 'siger jeres børn noget' den dag, de har magten til at vælge jer fra.
Anmeld
Citér