Andet barn, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
13 svar
3 synes godt om
24. september 2015

Papillon

Det fylder en del i mine tanker, hvornår det er tid til andet barn - hvornår man som forældre er klar. Følelsesmæssigt er jeg sindssygt skruk, men har en senabort bag mig, som stadig fylder meget og er en af grundene til, at jeg troligt tager mine p-piller. Min kæreste har givet udtryk for, at han er klar. Men en ting er det følelsesmæssige, noget andet er rammerne, hvor vi står i forhold til bolig, økonomi, uddannelse og sådan. Hvornår og hvordan det vil passe ind med alt det.

Hvordan er/var det for jer? Hvordan ved/vidste I, at nu var I klar? Hvilke overvejelser gjorde I jer?

Her tænker jeg man vel egentlig kan svare, uanset om det drejer sig om første, andet, tredje barn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Papillon skriver:

Det fylder en del i mine tanker, hvornår det er tid til andet barn - hvornår man som forældre er klar. Følelsesmæssigt er jeg sindssygt skruk, men har en senabort bag mig, som stadig fylder meget og er en af grundene til, at jeg troligt tager mine p-piller. Min kæreste har givet udtryk for, at han er klar. Men en ting er det følelsesmæssige, noget andet er rammerne, hvor vi står i forhold til bolig, økonomi, uddannelse og sådan. Hvornår og hvordan det vil passe ind med alt det.

Hvordan er/var det for jer? Hvordan ved/vidste I, at nu var I klar? Hvilke overvejelser gjorde I jer?

Her tænker jeg man vel egentlig kan svare, uanset om det drejer sig om første, andet, tredje barn 

Hvis min situation så en lille smule anderledes ud, var jeg så klar til at få et barn mere nu. F.eks. hvis jeg boede sammen med min kæreste og var igang med videregående udd. i stedet for ungdoms udd. ville jeg elske at blive gravid igen. Jeg ville egentlig rigtig gerne have at der kom til at være unger 3 år mellem min datter og barn nr 2. Sådan kommer det dog ikke til at være.

Min kæreste og jeg har snakket meget omkring børn og fremtidsplaner, selvom vores forhold egentlig stadig er temmelig nyt. Det var vigtigt for mig at vi havde afstemt forventninger omkring det fordi jeg VED at jeg vil have et barn mere når jeg er færdig med min HF. Jeg kan mærke dybt inde i mig selv at jeg slet ikke er færdig med at få børn, så det var ligesom et krav at finde en der var med på at lave en lille ny, da jeg var ude på dating-markedet

Som det ser ud nu, (hvis alt selvfølgelig går som det skal) så vil næste barn komme om ca 2-2½ år

Anmeld Citér

24. september 2015

Tøs85

Papillon skriver:

Vi var klar så der var ca 2 år imellem dem, men der gik så et år inden jeg blev gravid og der blir nu 3 år imellem  dem, hvilket jeg faktisk synes er perfekt!! Min søn er blevet meget mere selvstændig i det her år og det er egentlig ret vigtigt i vores famile når der kommer en lille ny som er afhængig af sin mor HELE tiden

føler også jeg bedre kan forklare ham hvordan det hænger sammen i forhold til min mave og at han skal være storebror..

Anmeld Citér

24. september 2015

Sandratoft

Papillon skriver:

Jeg tror vi er ved at være klar, selvom planen var at vi ventede til jeg blev færdig med uddannelse

Vi har regnet os frem til at vi har økonomi til det, så vi tager det stille og roligt og ser hvad der sker nu!

Anmeld Citér

24. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sandratoft skriver:

Jeg tror vi er ved at være klar, selvom planen var at vi ventede til jeg blev færdig med uddannelse

Vi har regnet os frem til at vi har økonomi til det, så vi tager det stille og roligt og ser hvad der sker nu!

Bare et lille spørgsmål

hvad har I taget med i beregningerne vedrørende økonomi? 

Til ts:

Jeg er sindssygt skruk, men pga fødselsdepression og stress nu venter vi til det er på plads.

Rent praktisk står vi også og skal overtage hus her sidst i næste måned, så tænker til næste efterår eller efter der, vil vi se hvordan det går og om der er plads til endnu en graviditet, barsel og ikke mindst en lille baby.

Anmeld Citér

24. september 2015

LilleMie

Papillon skriver:

Vi har altid været enige om, at 2-3 år var den "rigtige" alderforskel for os. Så vi startede op, så der ville blive knap 2 år mellem børnene, hvis var gevinst i første hug. Min kæreste var næsten færdiguddannet med meget gode jobudsigter, da vi gik i gang (hvilket også gik som forventet). Jeg var studerende og ville kun mangle specialet, hvis jeg blev gravid - hvilket vi så som en fordel, da jeg skal ind i en meget ombejlet branche, hvor det er svært at få foden indenfor og kan være meget sårbart ift. barsel. Vi boede (og bor stadig) i eget hus og har en sund økonomi. Men for os var den ønskede aldersforskel på børnene, der gjorde, at nu var vi klar (for vi har hele tiden drømt om 2-3 børn).

Skæbnen ville så noget andet og her 2,5 år efter er der stadig ingen baby på vej til os... Så vores tanker om aldersforskel har især jeg skulle have bearbejdet (da der nu minimum vil blive 4,5 år mellem dem), men jeg har indset, at personlighed og kærlig betyder mere end antal år. Vi har også næsten vænnet os til tanken om et enebarn, da vi lige nu kun har ét forsøg tilbage, og vi bagefter efter ikke vil bruge flere penge på fertilitetsbehandling.

Det der vil gøre mest ondt ved at droppe drømmen om endnu et barn, er vores datters kæmpe store ønske om at blive storesøster 

Anmeld Citér

24. september 2015

Papillon

LilleMie skriver:

Vi har altid været enige om, at 2-3 år var den "rigtige" alderforskel for os. Så vi startede op, så der ville blive knap 2 år mellem børnene, hvis var gevinst i første hug. Min kæreste var næsten færdiguddannet med meget gode jobudsigter, da vi gik i gang (hvilket også gik som forventet). Jeg var studerende og ville kun mangle specialet, hvis jeg blev gravid - hvilket vi så som en fordel, da jeg skal ind i en meget ombejlet branche, hvor det er svært at få foden indenfor og kan være meget sårbart ift. barsel. Vi boede (og bor stadig) i eget hus og har en sund økonomi. Men for os var den ønskede aldersforskel på børnene, der gjorde, at nu var vi klar (for vi har hele tiden drømt om 2-3 børn).

Skæbnen ville så noget andet og her 2,5 år efter er der stadig ingen baby på vej til os... Så vores tanker om aldersforskel har især jeg skulle have bearbejdet (da der nu minimum vil blive 4,5 år mellem dem), men jeg har indset, at personlighed og kærlig betyder mere end antal år. Vi har også næsten vænnet os til tanken om et enebarn, da vi lige nu kun har ét forsøg tilbage, og vi bagefter efter ikke vil bruge flere penge på fertilitetsbehandling.

Det der vil gøre mest ondt ved at droppe drømmen om endnu et barn, er vores datters kæmpe store ønske om at blive storesøster 

Krydser fingre for det lykkes i næste forsøg, eller I måske bliver overrasket af en lille hjemmelavet 

Anmeld Citér

24. september 2015

Sandratoft

SDD skriver:

Bare et lille spørgsmål

hvad har I taget med i beregningerne vedrørende økonomi? 

Til ts:

Jeg er sindssygt skruk, men pga fødselsdepression og stress nu venter vi til det er på plads.

Rent praktisk står vi også og skal overtage hus her sidst i næste måned, så tænker til næste efterår eller efter der, vil vi se hvordan det går og om der er plads til endnu en graviditet, barsel og ikke mindst en lille baby.

Faktisk mest sådan noget som 2 institutionspladser vi et heldigvis ikke ret tynget af økonomi, så daglige ting som bleet, mad, udstyr og sådan, har vi ikke regnet på. 

Anmeld Citér

24. september 2015

God-mor

Papillon skriver:

Jeg har en datter på 2,2 år, og er slet ikke klar til en mere og heller ikke min mand. Men jeg tænker at vi bliver skrukke når vores datter bliver måske 2-3 år ældre og nærmer sig skolealderen :-) For os betyder det meget at have overskud, og som det er lige nu føler jeg ikke jeg har overskuddet til en graviditet og spædbarn pt. men ved at det kommer en dag, når vores datter er blevet mere selvstændig. Økonomisk har det også noget at sige, fordi vi er ved at købe hus nu, og de næste 2-3 år bliver det lidt "hårdt", men derefter ser det bedre ud til et barn mere :-) 

Anmeld Citér

25. september 2015

Papillon

Tak for jeres svar

Hvis der er flere, der har lyst til at fortælle, læser jeg meget gerne med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.