Papillon skriver:
Det fylder en del i mine tanker, hvornår det er tid til andet barn - hvornår man som forældre er klar. Følelsesmæssigt er jeg sindssygt skruk, men har en senabort bag mig, som stadig fylder meget og er en af grundene til, at jeg troligt tager mine p-piller. Min kæreste har givet udtryk for, at han er klar. Men en ting er det følelsesmæssige, noget andet er rammerne, hvor vi står i forhold til bolig, økonomi, uddannelse og sådan. Hvornår og hvordan det vil passe ind med alt det.
Hvordan er/var det for jer? Hvordan ved/vidste I, at nu var I klar? Hvilke overvejelser gjorde I jer?
Her tænker jeg man vel egentlig kan svare, uanset om det drejer sig om første, andet, tredje barn 
Jeg har altid sagt at der skulle være minimum 2,5år imellem mine børn, og vi havde regnet os frem til at når vores søn blev 20mdr, ville vi begynde på PB2. I dag er vores søn præcis 25mdr og jeg er 38+1 med lillebror 
- vi var 4 mdr om at lave lillebror, så der kunne have være endnu kortere tid imellem dem. Men det var bare ligesom om at det pludselig gav helt sig selv, at nu var vi bare klar til nummer to, også selvom det var længe før min egentlige plan.
Vi er begge enige om(og har hele tiden været det) at vi skal have én mere, dog er vi uenige om tidspunktet - min kæreste mener at vi skal få nummer 3 hurtigt efter nummer 2, mens jeg kraftigt holder på at der skal gå et par år inden vi tænker på nummer 3 - så nu bliver det spændende hvornår jeg så reelt kommer til at føle mig klar denne gang.
Anmeld
Citér