Andet barn, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2015

MorDk

Jeg har 2 børn med 2 års mellemrum. Begge unger er fra september! Vi ville gerne gå igang med projekt baby når vores første var blevet 3 år. Men vi blev ret skrukke meget hurtigt så vi besluttede at gå igang. Vi havde et sted at bo. Vi var skrevet op til større lejl. Jeg var uddannet (har været uddannet længe) Min kæreste var studerende. Økonomisk er der ikke den store foreskel når børnene er så små. Vi kunne genbruge sådan noget som seng, barnevogn/klapvogn osv. Vi købte brugt (også nyt) Det eneste vi har kunne mærke var institutions-udgifterne og bleer til at starte med. Heldigvis blev storebror hurtigt renlig... 

Held og lykke med Projekt "lillebrøster"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2015

mortilsilke

Min datter fylder 1 år i morgen, og jeg er bestemt ikke klar. Jeg tror der går mange år før jeg vil have nummer 2. Ihvertfald 5 år. Men jeg har også diabetes og min datter er født for tidligt, så når jeg skal have en mere, skal jeg være klar på en rigtig stram graviditet med minimum 1 kontrol på Rigshospitalet hver evig eneste uge.

Anmeld Citér

25. september 2015

Looni

Papillon skriver:

Det fylder en del i mine tanker, hvornår det er tid til andet barn - hvornår man som forældre er klar. Følelsesmæssigt er jeg sindssygt skruk, men har en senabort bag mig, som stadig fylder meget og er en af grundene til, at jeg troligt tager mine p-piller. Min kæreste har givet udtryk for, at han er klar. Men en ting er det følelsesmæssige, noget andet er rammerne, hvor vi står i forhold til bolig, økonomi, uddannelse og sådan. Hvornår og hvordan det vil passe ind med alt det.

Hvordan er/var det for jer? Hvordan ved/vidste I, at nu var I klar? Hvilke overvejelser gjorde I jer?

Her tænker jeg man vel egentlig kan svare, uanset om det drejer sig om første, andet, tredje barn 

Jeg har altid sagt at der skulle være minimum 2,5år imellem mine børn, og vi havde regnet os frem til at når vores søn blev 20mdr, ville vi begynde  på PB2. I dag er vores søn præcis 25mdr og jeg er 38+1 med lillebror 

- vi var 4 mdr om at lave lillebror, så der kunne have være endnu kortere tid imellem dem. Men det var bare ligesom om at det pludselig gav helt sig selv, at nu var vi bare klar til nummer to, også selvom det var længe før min egentlige plan.

Vi er begge enige om(og har hele tiden været det) at vi skal have én mere, dog er vi uenige om tidspunktet - min kæreste mener at vi skal få nummer 3 hurtigt efter nummer 2, mens jeg kraftigt holder på at der skal gå et par år inden vi tænker på nummer 3 - så nu bliver det spændende hvornår jeg så reelt kommer til at føle mig klar denne gang.

Anmeld Citér

25. september 2015

WantingBaby2012

Papillon skriver:

Det fylder en del i mine tanker, hvornår det er tid til andet barn - hvornår man som forældre er klar. Følelsesmæssigt er jeg sindssygt skruk, men har en senabort bag mig, som stadig fylder meget og er en af grundene til, at jeg troligt tager mine p-piller. Min kæreste har givet udtryk for, at han er klar. Men en ting er det følelsesmæssige, noget andet er rammerne, hvor vi står i forhold til bolig, økonomi, uddannelse og sådan. Hvornår og hvordan det vil passe ind med alt det.

Hvordan er/var det for jer? Hvordan ved/vidste I, at nu var I klar? Hvilke overvejelser gjorde I jer?

Her tænker jeg man vel egentlig kan svare, uanset om det drejer sig om første, andet, tredje barn 

Nu har jeg også barn fra midt juni 2014, og vi tænker muligvis at starte op på ny behandling engang i starten af det nye år. Vi fik vores søn via fertilitetsbehandling, så vi aner jo ikke hvor længe der går. Men jeg synes at 2,5-3 år ville være perfekt her. 

Har været skruk LÆNGE, men ikke nok til at starte op i behandling igen lige nu. Samtidig tænker vi også en del på, at nyde vores søn, mens der kun er ham at tage hensyn til - og give ham lov til at nyde, at have sine forældre for sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.