advents gave eller en hver dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2015

(august)

Både de og os forældre får adventsgaver og det er af bedsteforældrene. Det har de fået siden de blev født og det fungerer rigtig godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

Julemusen

Loa skriver:

Jeg overvejer om vi skal gøre det samme som sidste år, med en Lego Friends kalender, med små figurer der skulle samles hver dag. Og så en gave evt. om søndagen.

Synes bare hurtigt det bliver skruet helt vildt op, og hvis de også skal glæde sig/synes at den 24 er noget specielt, så synes jeg det er lidt vildt med gaver hver dag i december måned og så slutte af med en aften med mega mange gaver.
Jeg frygter bare lidt at juleaften mister det særlige med at man får gaver, hvis hun får en gave hver dag i december....
Jeg tror i hvert fald vi holder os til enten lego julekalender eller noget om søndagen...

Det er jeg fuldstændig enig i. Jeg passer også på at december ikke bare bliver et stort gaveræs. Jeg tror nemt man kan give børnene en :'jeg vil have mere' mentalitet hvor de bliver utaknemmelig, fordi de at få en gave lige pludselig ikke er specielt længere. Min nevø og niece er desværre ovetforkælede med 2x pakkrkalendere hver samt adventsgaver da bedsteforældrene giver og forældrene giver. Min nevø gad til sidst ikke pakke gaver op da det jo bare var små trælse ting, ifølge hans 8årige hoved. Min mor vil gerne give kalenderpakker her også men jeg har sagt nej. Vi giver selv adventsgaver og så kan hun købe en almindelig chokolade julekalender hvis hun vil eller helt lade være. Det bliver bare for meget.

Anmeld Citér

23. september 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er vi så heldige at farmor gir ungerne advents gaver = 8 gaver i alt.

Farfar gir også advents gaver =8 gaver i alt

Vi vælger så at de self ik ska ha 2 gaver hver søndag, så de bliver delt lidt ud over de andre dage.

Udover det så kommer Nissen når han har tid, med små pakker i strømperne eller laver nummer.

Feks ka Nissen finde på at pakke deres madpakker ind i gavepapir, lave mælken grøn, putte chokoladeknapper i havregrynen, tegne hjerter/overskæg på dem mens de sover.

I deres sokker ka der være en ny bog til godnat læsningen. Müslibar, en slikkepind, nye strømper/undertøj, strømpebukser.

Små ting som de alligevel skulle have falder altid i god jord. De er 3 og 7 år. Vh stine

Anmeld Citér

23. september 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine har en chokolade kalender og såf år de advent gaver ��

Anmeld Citér

23. september 2015

jenny4

hannetheis skriver:

normalt plejer jeg at købe en gave til hvert barn så de har en ting hver dag. Men i år er lillesøster kommet til og syntes det bliver vildt mange gaver og ofte er det bare en lille ting de ikke rigtig får noget ud af.

så overvejer adventsgave.

hvad får jeres børn og har i nogle forslag til gave.

det er til en dreng på 7, dreng på 4 og søster til dec er hun 5 mdr.

Vi har kørt med adventsgaver fra start af netop for ikke at skulle købe en trillion gaver  Det fungerer fint på nær når nogen går ud fra at de har kalendergaver og spørger til det. Så kan vores store godt få den ide at han vil have hver dag. Det er dog ikke værre end at vi forklarer ham at så ville det være meget små gaver, og så vil han faktisk hellere have fire store.

Anmeld Citér

23. september 2015

Bella&Lina

hannetheis skriver:

normalt plejer jeg at købe en gave til hvert barn så de har en ting hver dag. Men i år er lillesøster kommet til og syntes det bliver vildt mange gaver og ofte er det bare en lille ting de ikke rigtig får noget ud af.

så overvejer adventsgave.

hvad får jeres børn og har i nogle forslag til gave.

det er til en dreng på 7, dreng på 4 og søster til dec er hun 5 mdr.

Herhjemme har vi hvert år købt kalender gaver, og det fortsætter vi med. Herhjemme behøver det ikke være en ting, det kan nogen dage være en lille chokolade snemand, lidt pebernødder en klementin osv. Og andre dage en pakke farveblyanter hun har efterspurgt, en malebog, en dvd, en trøje hun alligevel skulle have haft og lign. 

Anmeld Citér

23. september 2015

SofiaMik

Har ikke læst det hele. Men jeg vil bare sige, at jeg starter meget tidligt med at købe gaverne. Hver gang jeg ser noget udsalg/ tilbud, så køber jeg det, som er rigtigt godt til en god lav pris. Eksempelvis har supermarkeder ofte tilbud på legetøj, tøj osv. til 5, 10 og 15 kr og det behøver ikke at være noget billigt crap. Ofte vil de bare af med det. Jeg har tit gjort nogle gode kup i juni. Eneste problem er at få gemt alle gaverne, så jeg ikke bliver afsløret ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.