advents gave eller en hver dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.454 visninger
26 svar
15 synes godt om
23. september 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

normalt plejer jeg at købe en gave til hvert barn så de har en ting hver dag. Men i år er lillesøster kommet til og syntes det bliver vildt mange gaver og ofte er det bare en lille ting de ikke rigtig får noget ud af.

så overvejer adventsgave.

hvad får jeres børn og har i nogle forslag til gave.

det er til en dreng på 7, dreng på 4 og søster til dec er hun 5 mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

1977

Profilbillede for 1977

Farmor laver en kalender så han får en hver dag. Vi giver adventsgaver og det samme gør mine forældre (ja han er enebarn) 

Anmeld Citér

23. september 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her bliver der købt kalendergaver og jeg er begyndt, at købe. De er 8 år 6 1/2 år

Anmeld Citér

23. september 2015

hannetheis

MoarHvidovre skriver:

Her bliver der købt kalendergaver og jeg er begyndt, at købe. De er 8 år 6 1/2 år

hvad køber du af gaver. Syntes altid jeg ender med så trælse ting der ikke bliver brugt.

Anmeld Citér

23. september 2015

Newsence

Jeg ville passe på med at lave ændringer blot fordi der er kommet endnu en til familien. Det kan børnene nemt komme til at se som værende den lilles skyld og jalousi vil opstå... Den store kan evt selv vælge hvilken løsning der foretrækkes.. Og så behøver den lille jo ikke få.. Julen 13 var min lille pige også 5 måneder og der fik hun altså ikke noget da hun jo ikke anede hvad der foregik mens storesøster fik hver dag hver anden weekend ( hun er delebarn) først sidste år fik den lille også noget men igen kun når storesøster er her

Anmeld Citér

23. september 2015

De3Guldklumper

Her får de når julemanden har tid. Dvs. At de sagtens kan få 3 dage i streg og så nogle dage uden. Eller få 1 dag og 2 dage uden. Det er meget forskelligt. 

Jeg har som regel købt ca 12-18 pk alt efter hvad jeg lige finder og så bliver de fordelt på hele december. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Julemusen

Jeg har valgt at lave adventsgaver fra i år, hvor nummer tre bliver født. Men der er ikke pga økonomi, men da min store dreng ikke fik særlig meget glæde af de små ting jeg havde købt sidste år. Så vil jeg simpelthen hellere give noget større såsom modelervokssæt til 250 kr, en lego julekalender osv. Og jeg bliver lidt småstresset af 62 gaver! Så hellere 12 adventsgaver og en nisse der kommer med guf i julestrømpen om natten. Såsom rosinpakker,  tyggegummi, kiks, pebernødder, konfekt mm :-) 

Anmeld Citér

23. september 2015

hannetheis

newsence skriver:

Jeg ville passe på med at lave ændringer blot fordi der er kommet endnu en til familien. Det kan børnene nemt komme til at se som værende den lilles skyld og jalousi vil opstå... Den store kan evt selv vælge hvilken løsning der foretrækkes.. Og så behøver den lille jo ikke få.. Julen 13 var min lille pige også 5 måneder og der fik hun altså ikke noget da hun jo ikke anede hvad der foregik mens storesøster fik hver dag hver anden weekend ( hun er delebarn) først sidste år fik den lille også noget men igen kun når storesøster er her

de tror bare stadig begge to at det er nissen på loftet der kommer med gaver og taler allerede om at den skal have julekager og især den lille har den sidste tid fortalt nissen at han skal huske lillesøster. Og 24 små gaver til en baby er svært.

Anmeld Citér

23. september 2015

hannetheis

Jeg har valgt at lave adventsgaver fra i år, hvor nummer tre bliver født. Men der er ikke pga økonomi, men da min store dreng ikke fik særlig meget glæde af de små ting jeg havde købt sidste år. Så vil jeg simpelthen hellere give noget større såsom modelervokssæt til 250 kr, en lego julekalender osv. Og jeg bliver lidt småstresset af 62 gaver! Så hellere 12 adventsgaver og en nisse der kommer med guf i julestrømpen om natten. Såsom rosinpakker,  tyggegummi, kiks, pebernødder, konfekt mm :-) 

er også den løsning jeg overvejer. Så de stadig får en hyggw ting og en større om søndagen.

samt den 1 dec får de en playmobil kalender.

Anmeld Citér

23. september 2015

Lunae

hannetheis skriver:

normalt plejer jeg at købe en gave til hvert barn så de har en ting hver dag. Men i år er lillesøster kommet til og syntes det bliver vildt mange gaver og ofte er det bare en lille ting de ikke rigtig får noget ud af.

så overvejer adventsgave.

hvad får jeres børn og har i nogle forslag til gave.

det er til en dreng på 7, dreng på 4 og søster til dec er hun 5 mdr.

Mine børn er 5 år & 2,5 år til jul og de får én gave hver dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.