advents gave eller en hver dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2015

Newsence

hannetheis skriver:

de tror bare stadig begge to at det er nissen på loftet der kommer med gaver og taler allerede om at den skal have julekager og især den lille har den sidste tid fortalt nissen at han skal huske lillesøster. Og 24 små gaver til en baby er svært.

Ud fra det du beskriver lyder det jo som om at børnene glæder sig til deres hverdagsgave.. 

Så enten ville jeg fortsætte eller også ville jeg sige at nissen har travlt i år så nu kommer han kun om søndagen.. 

Men personligt ville jeg nok fastholde det gamle.. 

http://www.pakkekalender.dk/kalendergaver denne side har jeg selv brugt engang.. Gode ting billigt.. Og baby kan jo evt. få noget spiseligt eller en ny sut eller sådan noget... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

MorDk

Her laver Mormor kalendergave (hver dag) Og så har vi sørget for Nissen kommer på besøg. Enten med gaver eller lidt slik og frugt. Drillenissen er også på spil i december-måned...

Vi har overvejet adventsgaver... men jeg synes det bliver for meget gaveræs. Når ungerne bliver ældre så tror jeg adventsgaverne kommer på tale. Så er De nok også for store til "drillenissen"

Anmeld Citér

23. september 2015

Happiness

Julemusen skriver:

Jeg har valgt at lave adventsgaver fra i år, hvor nummer tre bliver født. Men der er ikke pga økonomi, men da min store dreng ikke fik særlig meget glæde af de små ting jeg havde købt sidste år. Så vil jeg simpelthen hellere give noget større såsom modelervokssæt til 250 kr, en lego julekalender osv. Og jeg bliver lidt småstresset af 62 gaver! Så hellere 12 adventsgaver og en nisse der kommer med guf i julestrømpen om natten. Såsom rosinpakker,  tyggegummi, kiks, pebernødder, konfekt mm :-) 

Det var en super god idé! Men guf i strømperne! Det vil jeg prøve næste år!

Er allerede færdig med pakkekalenderen i år, jeg starter tidligt

Anmeld Citér

23. september 2015

Happiness

Her er det kalendergaver. Så én gave hver dag. Jeg begynder altid tidligt, og finder gerne ting på loppemarkeder og lignende, så de også får noget brugbart!

Nissen kan også komme med et par strømper herhjemme! Og hårspænde til den lille! Men kan også komme med puslespil, actionfigurer, modelervoks, sæbebobler og alt sådan noget!

Jeg er færdig med begge ungers kalendergaver for i år Og har endda købt lidt for mange  Har nok brugt 200-250kr på hver af kalenderne, så det er billigt sluppet, når man tænker på indholdet! 

Næste år tror jeg dog jeg vil følge en af de andres råd, men guf i strømpen og så adventsgaver! For den store er 4, så næste år begynder det snart at være svært at finde små gaver.

De får adventsgaver af mine forældre, og så kommer nissen med pakkekalenderen  

Nissen besøger os, mens ungerne er i institution, så de har det at se frem til mens de er afsted. Det fungerede super godt sidste år. Og så slap vi for en konflikt der hed, om man må tage kalendergaver med i børnehave... Det er jo surt at få en gave, og så kun nå at sidde med den i 10 min.

https://instagram.com/p/7w5ZqCOrEh/?taken-by=live_from_astersvej Her er lige et billede af de ting jeg har fået samlet  

Anmeld Citér

23. september 2015

lineog4

hannetheis skriver:

de tror bare stadig begge to at det er nissen på loftet der kommer med gaver og taler allerede om at den skal have julekager og især den lille har den sidste tid fortalt nissen at han skal huske lillesøster. Og 24 små gaver til en baby er svært.

Mine får i strømpen hver dag - og syntes egentlig ikke det var så svært til en baby jeg pakkede fx en sut, en body, en legeting - alt sammen noget der var blevet købt alligevel.

nu er de 5, snart 8 og 12 og jeg glæder mig selv allerede til sokkerne skal ned og hænge... De ved Nissen kan udligne gaverne, så nogen dage er der måske en slikpind fra søstrene greene og andre gange er der store ting, på den måde næsten advent men bare også Nissen og strømpen 

Anmeld Citér

23. september 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
hannetheis skriver:

hvad køber du af gaver. Syntes altid jeg ender med så trælse ting der ikke bliver brugt.

Strømper, undertøj, Anders And blad, spænder, hårbånd, en slikkepind, en pakke tyggegummi, tusser eller hvad jeg nu falder over og finder på tilbud.

Vi har ikke det store budget, men hvis man allerede køber nu så mærker man det ikke på samme måde og man kan tit få noget på tilbud

Anmeld Citér

23. september 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Happiness skriver:

Her er det kalendergaver. Så én gave hver dag. Jeg begynder altid tidligt, og finder gerne ting på loppemarkeder og lignende, så de også får noget brugbart!

Nissen kan også komme med et par strømper herhjemme! Og hårspænde til den lille! Men kan også komme med puslespil, actionfigurer, modelervoks, sæbebobler og alt sådan noget!

Jeg er færdig med begge ungers kalendergaver for i år Og har endda købt lidt for mange  Har nok brugt 200-250kr på hver af kalenderne, så det er billigt sluppet, når man tænker på indholdet! 

Næste år tror jeg dog jeg vil følge en af de andres råd, men guf i strømpen og så adventsgaver! For den store er 4, så næste år begynder det snart at være svært at finde små gaver.

De får adventsgaver af mine forældre, og så kommer nissen med pakkekalenderen  

Nissen besøger os, mens ungerne er i institution, så de har det at se frem til mens de er afsted. Det fungerede super godt sidste år. Og så slap vi for en konflikt der hed, om man må tage kalendergaver med i børnehave... Det er jo surt at få en gave, og så kun nå at sidde med den i 10 min.

https://instagram.com/p/7w5ZqCOrEh/?taken-by=live_from_astersvej Her er lige et billede af de ting jeg har fået samlet  

er os det jeg tænker. De er 7 og 4 så syntes det er svært at finde noget brugbart.

tror det bliver guf og en større ting om søndagen.

Anmeld Citér

23. september 2015

Leneur

Min datter har siden hun var 3 år valgt adventsgaver,(hjalp nok på det at mormor giver adventsgaver, så hun kunne se at gaverne var større end dem jeg normalt gav hver dag) nu er hun 6 år. Jeg spørger så hvert år og så kan hun selv vælge og heldigvis for mig er det igen i år til advent hun vil have 

Hun har så også en nisse Anton, der en gang imellem laver lidt løjer, eller lægger en lille ting i julestrømpen, så der også sker lidt de andre dage end kun om søndagen og det fungererer bare super... 

Anmeld Citér

23. september 2015

Aspek

Det kan også være en god ide at give puslespil, LEGO eller lignende. Som så bliver delt op i 24 pakker, hvor de hver dag kan se om noget kan samles.  De glæder sig meget til 24/12 hvor den endeligt kan samles helt færdigt.

Det er et stort hit her i familien, man slipper for alle de mere ubrugelige pakker, samtidigt med det er meget nemt at købe til

Anmeld Citér

23. september 2015

Loa

Jeg overvejer om vi skal gøre det samme som sidste år, med en Lego Friends kalender, med små figurer der skulle samles hver dag. Og så en gave evt. om søndagen.

Synes bare hurtigt det bliver skruet helt vildt op, og hvis de også skal glæde sig/synes at den 24 er noget specielt, så synes jeg det er lidt vildt med gaver hver dag i december måned og så slutte af med en aften med mega mange gaver.
Jeg frygter bare lidt at juleaften mister det særlige med at man får gaver, hvis hun får en gave hver dag i december....
Jeg tror i hvert fald vi holder os til enten lego julekalender eller noget om søndagen...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.