Sove i klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2009

Ni-ko-li-ne

LauraLW skriver:

Ok. Vi havde tænkt at den, når den vokser ud af lift, skal sove i voksi, og måske er det polstring nok, når nu de der klapvogne er hårde i det....

Puha, helt ny og skræmmende verden. - Især når man skal ramme rigtigt, vi har ikke råd til så mange fejlkøb.

det er SÅ svært... der er børn som ikke vil sove i en vokse og det kan man ikke vide jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Valle81

LauraLW skriver:

Ok. Vi havde tænkt at den, når den vokser ud af lift, skal sove i voksi, og måske er det polstring nok, når nu de der klapvogne er hårde i det....

Puha, helt ny og skræmmende verden. - Især når man skal ramme rigtigt, vi har ikke råd til så mange fejlkøb.

Voksi posen er god til at kompensere for at den er lidt hård, men problemet er hvis barnet skal have sele på mens den ligger i voksiposen, for man kan ikke skifte selen i vognen ud med sådan en "barnevogns" sele:0(

Det kan selvfølgelig være de har lavet det om, for det er trods alt 5 år siden vi har købt vores:0)

Anmeld

17. september 2009

LauraLW

ka-ri-na skriver:

det er SÅ svært... der er børn som ikke vil sove i en vokse og det kan man ikke vide jo

Nej det er jo det... min veninde har en barnevogn, og købte senere en dyr klapvogn. Men ungen nægter at sove i klapvognen, så de kan kun bruge den til små korte ture....

Håber virkelig at min baby kan sove i klapvogn, det bliver den jo nødt til...

Anmeld

17. september 2009

VB

Jeg har både haft en klapvogn og en barnevogn, og jeg vil til hver en tid foretrække en klapvogn. Mine børn har sovet fint i klapvognen i først lift og siden voksipose. Min datter på 3 sover stadig i klapvognen, hvis vi er på tur eller på besøg hos nogen hele dagen og hun trænger til en lur. Vi har haft en Emmaljunga og den har været super og har været med ude og rejse et utal af gange. Kan klart anbefales.

Anmeld

17. september 2009

LauraLW

Valle81 skriver:

Voksi posen er god til at kompensere for at den er lidt hård, men problemet er hvis barnet skal have sele på mens den ligger i voksiposen, for man kan ikke skifte selen i vognen ud med sådan en "barnevogns" sele:0(

Det kan selvfølgelig være de har lavet det om, for det er trods alt 5 år siden vi har købt vores:0)

Ok... troede egentlig der var huller til sele i sådan en voksi...

damn, jeg tror snart jeg må slæbe manden med på rundfart til diverse butikker, så kan jeg måske få lidt ro i sjælen.

Anmeld

17. september 2009

Valle81

LauraLW skriver:

Ok... troede egentlig der var huller til sele i sådan en voksi...

damn, jeg tror snart jeg må slæbe manden med på rundfart til diverse butikker, så kan jeg måske få lidt ro i sjælen.

Jo der er huller i voksi posen, men selen i klapvognkan ikke bruges til voksi posen:0(

Der kan man kun bruges sådan en alm barnevognssele:0(

Anmeld

17. september 2009

LauraLW

Valle81 skriver:

Jo der er huller i voksi posen, men selen i klapvognkan ikke bruges til voksi posen:0(

Der kan man kun bruges sådan en alm barnevognssele:0(

Christ altså... Det er da ikke nemt det her.

Øv, havde lige håbet at vi havde fundet en god løsning

Anmeld

17. september 2009

AnneKH

Hej hej..

Nu tillader jeg mig lige at blande mig her... ikke at jeg har nogen særlig bred viden om emnet, men vi har faktisk undersøgt det, da vi var ude og købe barnevogn! Vi ville også have en klapvogn (pga. størrelsen), men damen i butikken sagde, at det var farligt at bruge en klapvogn som fast soveplads, da den oftest ikke er så stabil som en barnevogn. Det var noget med hjulene, som ikke havde de bremser som et "sovested" skulle have, samt noget med, at den nemt kunne tippe..... tja... jeg husker det ikke præcist, men det der med, at lade et barn sove ude(som permanent løsning!) i en klapvogn, det har da printet sig godt fast i mit hoved..
Spørg evt. i butikken... der ved de ihvertfald, hvad de snakker om!

/Anne 25+5

Anmeld

17. september 2009

N&J

Min datter har en kombivogn, det vil sige det er sådan set en klapvogn med en blød lift, men jeg valgte at bruge voksipose og når hun bare sov i den så har jeg brugt og bruger stadig min madras fra liften, den fungere perfekt.. hun er nu 6 mdr. og kan sagtens sove i den og fordi jeg bruger en madras i den, kan jeg skjule selen der var med og har så sat en blød barnevognssele i, det fungere optimalt for os, jeg havde i starten i meget lille kombivogn og har nu byttet den ud med en trille vicky, den er så stor, så fantastisk, det eneste der er træls med den er at styret ikke er venbart, men det er "barnevogns/klapvognskassen" så istedet. Liggemålet er 99m og det betyder også at der er god plads. Men jeg må så også indrømme at jeg har købt en altanbarnevogn, da jeg bor på 2. sal og det var alt for langt at skulle styrte ned hver gang hun vågnende, men havde jeg boet i stuen, havde jeg bare brugt klapvognen. Hun har indtil ca. 4 mdr. kun brugt combivogn til at sove i, så det kan godt lade sig gøre...

Anmeld

17. september 2009

Pige2009

Hmm..

Altså vi har tænkt os at købe en klapvogn m lift/voksi til lille baby. Vi bor i byen, har ikke plads i bilen til barnevogn så tænkte dette kunne bruges.

Men nu læste jeg lidt på en anden side om at børnene ikke sover så godt i klapvogn. - Teutonia (som vi har kigget på) blev nævnt som en hård klapvogn der ikke var rar at ligge i.

Hvad er jeres erfaringer? Håber der er nogle der har nogle fif, for er ved at blive idiot af at tænke på klapvogne.

Laura

Hejsa.

Hvad bil har I? Jeg har selv en lille Renault Clio, og der kan barnevognen godt være. Det er testet

Knus Linda 36+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.