Råd til at få det første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2015

Leneur

Carina:-) skriver:

Ikke for at tage modet fra dig 

Men hvis du på nogen måder kan klare bare få timer får du ikke førtidspension i dag.

Og hvis du kan klare at være alene med et barn i hverdagen og endda regner med at du kan kare 2 alene  så har du også nogen ressourser der kan bruges på en arbejdsplads.

Så jeg ville ikke regne med en førtidspension - OT men kender selv et par stykker der kæmper med at finde en plads på arbejdsmarkedet pga dårligt helbred og systemmet er hårdt i dag . Og de vil sætte fokus på hvad du kan og ikke på hvad du kan bare så du er forberedt. 

Selvfølgelig er jeg forberedt og det kan jo tage mellem 1-5 år at blive udredt fordi alt skal prøves, så det er små skridt hen ad vejen. Jeg ved bare at jeg opfylder 3 af de punkter på listen af dem hvor de fleste får en førtidspension men det kan tage lang tid endnu. 

Tusind mange tak for dit input. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

Tip!

Jeg var 22 år, uden nogen mærkbar uddannelse og blev mor.. Jeg læste hf, søgte ind på pædagog Semi og blev færdig for 3 mdr siden.. Siden hen er min søn vokset op med en mor, uden stress ved sygdom, masser af fri i ferier osv. 

Men jeg har også skulle læse op til eksamer og haft meget at se til i perioder, men intet jeg ikke har kunne klare, også som mor.. Struktur og rutiner er vigtigt, også i et hjem hvor forældre arbejder. 

At skabe et trygt og stabilt hjem, kan lige så vel gøres af en på 20 år, som en på 40 år. 

Anmeld Citér

12. september 2015

lineog4

Greger880 skriver:

hej med jer

mig og min kæreste snakker meget om at få vires første barn

vi er begge 20 år og hun er færdig på social- og sundheds assistenten til november.. Jeg selv er uddannet social og sundhedshjælper og har rene løse timer (og derunder på dagpenge).

Jeg vil gerne tage en HF og så ende som pædagog, men kan jo tage pødagogpakken, så jeg stadig har tid  til at arbejde ved siden af

vi mener selv økonomien vil kunne holde til at få vores ;første barn, men

mine svigerforældre er meget uenige..

jeg har stadig halvandet år på dagpenge hvor jeg er sikret 13.000 før skat, og så har jeg mine løse timer jo..

Vil i ikke mene der er penge til dette :-)

hav en god dag 

Jeg tænker sætter man sig økonomisk billigt, en lille toværelset (så er varme og el heller ikke den store post), kan klare at næsten alt kommer fra genbrugser eller DBA, kan leve uden det nyeste modetøj mm. Ja så kan man sagtens have er barn på to SUer.

Din kæreste er færdig lige om et splitsekund - jeg ville personligt råde jer til, at hun blev færdig og fik en fastansættelse som assistent inden i startede projektet, både så der er flere penge under barsel og så barsel kan nydes 100% fordi hun og du ved hun har arbejde bagefter (jeg har været på barsel uden arbejde og med arbejde og den hvor jeg vidste jeg havde Rbejde var absolut nemmest at nyde i den sidste stund for skulle ikke tænke på jobsøgning, hvor meget transport og ingen uvished).

Har hun fast arbejde og du SU og lidt ekstra timer (på den måde er du jo langt bedre stillet end en "almindelig" studerende da du allerede har en uddannelse og eventuelt kan tilmelde dig vikarbureau). Så kan jeg slet ikke se at økonomien skulle bremse jer. 

Men det kan jo også være svigerfamilien også synes det er tidligt, at I er unge osv. 

Men det er jo helt og holde t op til jer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.