Greger880 skriver:
hej med jer 
mig og min kæreste snakker meget om at få vires første barn 
vi er begge 20 år og hun er færdig på social- og sundheds assistenten til november.. Jeg selv er uddannet social og sundhedshjælper og har rene løse timer (og derunder på dagpenge).
Jeg vil gerne tage en HF og så ende som pædagog, men kan jo tage pødagogpakken, så jeg stadig har tid til at arbejde ved siden af 
vi mener selv økonomien vil kunne holde til at få vores ;første barn, men
mine svigerforældre er meget uenige..
jeg har stadig halvandet år på dagpenge hvor jeg er sikret 13.000 før skat, og så har jeg mine løse timer jo..
Vil i ikke mene der er penge til dette :-)
hav en god dag 
Jeg tænker sætter man sig økonomisk billigt, en lille toværelset (så er varme og el heller ikke den store post), kan klare at næsten alt kommer fra genbrugser eller DBA, kan leve uden det nyeste modetøj mm. Ja så kan man sagtens have er barn på to SUer.
Din kæreste er færdig lige om et splitsekund - jeg ville personligt råde jer til, at hun blev færdig og fik en fastansættelse som assistent inden i startede projektet, både så der er flere penge under barsel og så barsel kan nydes 100% fordi hun og du ved hun har arbejde bagefter (jeg har været på barsel uden arbejde og med arbejde og den hvor jeg vidste jeg havde Rbejde var absolut nemmest at nyde i den sidste stund for skulle ikke tænke på jobsøgning, hvor meget transport og ingen uvished).
Har hun fast arbejde og du SU og lidt ekstra timer (på den måde er du jo langt bedre stillet end en "almindelig" studerende da du allerede har en uddannelse og eventuelt kan tilmelde dig vikarbureau). Så kan jeg slet ikke se at økonomien skulle bremse jer.
Men det kan jo også være svigerfamilien også synes det er tidligt, at I er unge osv.
Men det er jo helt og holde t op til jer.