EBK skriver:
Det må da være ens livsfundament, at man har en indkomst som man på en eller anden måde selv sørger for kommer.
Så må man sørge for at komme i arbejde eller i uddannelse, før man planlægger børn.
Jeg synes det er totalt uansvarligt andet, og jeg bliver dybt, dybt forarget når folk på kontanthjælp planlægger graviditet.
Jeg synes det er en snæversynet udmelding at komme med. Nogen kan være barnløse men kan miste deres job mens de er i behandling. Skal de så sætte projektet på stand-by, selvom de har prøvet i mange år?
Andre kan være fejlplaceret i systemet, jeg selv incl. og er igang med et ressourceforløb, som forhåbentligt ender ud i en førtidspension grundet fysiske og psykiske skavanker. Jeg kommer aldrig i arbejde igen. Mener du så at jeg ikke skulle have et barn, fordi jeg ikke kan forsørge mig selv?
Andre igen vil bare gerne have et barn og søger på livet løs efter job men kan ikke finde et og ved ikke hvornår de gør men de skal åbenbart heller ikke have et barn?
Jeg ville da gerne være mine skavanker foruden og forsørge mig selv men at sige at jeg ikke må få et barn pga det er da langt ude i hampen og jeg kan sagtens tage vare på mit barn på trods af skavankerne og så er jeg ovenikøbet alenemor GISP.
Der findes sikkert mange andre scenarier med folk der af den ene eller anden grund er forsørget af staten men stadig gerne vil have et barn og det skal de da have lov til, så længe de kan tage vare på det... 
Anmeld
Citér