Hej med dig 
Det korte svar: nej, man skal ikke altid gøre, hvad sundhedsplejersken siger. Specielt ikke, hvis man oplever, at det hun siger ikke virker for én og ens barn.
Hun kan bestemt være rigtig god at lytte til, men nogle gange er der også gode råd at søge andre steder 
Jeg vil helt sikkert anbefale dig at købe Bio Gaya dråber. Det er mælkesyrebakterier, som det på ingen måde kan skade at få, heller ikke selvom han får noget gennem din mælk! Det er rigtigt, at man mest anbefaler det til flaskebørn eller børn der er taget ved kejsersnit, men hvis du oplever han har bøvl med maven, kan det være med til at give noget ro. Det kan i hvert fald ikke skade.
Derudover ville jeg nok kigge på at udskifte de d-dråber. Rigtig mange spædbørn døjer med mave gener, da dråberne er baseret på forarbejdet kokosolie, da kokosolie ikke er flydende ved temperaturer under 25 grader. Et alternativ kunne være d-dråber fra "Skanderborg apotek", som er lavet på jordnøddeolie (bare vær OBS på, at baby ikke er disponeret for allergi?) eller "D-pearls 20 mcg," som er lavet på olivenolie (kan købes i diverse helsebutikker og Matas). Prik hul på én perle om dagen med en nål, pres indholdet ud på en lille ske og tilsæt evt en smule modermælk. Har aldrig givet mavegener her
bare husk det skal være dem på 20 mcg.
Hvis du skulle have mod på lidt litteratur kan jeg anbefale dig at låne Rebecca Perssons bog "BABY" på biblioteket 
// Paddehatten
Anmeld
Citér