Ledig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2015

Christine

Anonym skriver:

Hvordan får i det til at hænge sammen, hvis jeg må spørger? 

Hk og jeg r uddannet kontorassistent 

For at være helt ærlig, så hænger det også knapt nok sammen! Vi er ret afhængige af børnepenge og får også.hjælp af min familie. Så det går da, men et bestemt ikke holdbart i længden. Jeg havde helt ærligt også regnet med at få job før, men så blev jeg gravid igen og det gør det ikke nemmere at være jobsøgende. Så nu slutter min barsel snart. Selv om jeg har "meget" dagpengetid tilbage, så er det bestemt ikke en ønskesituation.

Har du nogen idé om hvad der skal ske på jobcenter når du stopper på dagpenge? Jeg tror det hele er lavet om siden jeg blev ledig først, så er lidt nervøs for hvad de nu finder på når jeg "starter" igen.

Jeg håber jobcentret kan hjælpe dig, men jeg ved i hvert fald at det er rigtigt skræmmende at være uden arbejde. Hvis det hjælper på humøret, så læste jeg i denne uge at flere kommer i job, så håber det også gælder os 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

Anonym trådstarter

For at være helt ærlig, så hænger det også knapt nok sammen! Vi er ret afhængige af børnepenge og får også.hjælp af min familie. Så det går da, men et bestemt ikke holdbart i længden. Jeg havde helt ærligt også regnet med at få job før, men så blev jeg gravid igen og det gør det ikke nemmere at være jobsøgende. Så nu slutter min barsel snart. Selv om jeg har "meget" dagpengetid tilbage, så er det bestemt ikke en ønskesituation.

Har du nogen idé om hvad der skal ske på jobcenter når du stopper på dagpenge? Jeg tror det hele er lavet om siden jeg blev ledig først, så er lidt nervøs for hvad de nu finder på når jeg "starter" igen.

Jeg håber jobcentret kan hjælpe dig, men jeg ved i hvert fald at det er rigtigt skræmmende at være uden arbejde. Hvis det hjælper på humøret, så læste jeg i denne uge at flere kommer i job, så håber det også gælder os 

Det sku sejt i alligevel får det til at hænge sammen  hatten af..

påvirker det ikk hverdagen og parforholdet? 

Når du har brugt din dp sats ryger du på arbejdsmarkeds ydelsen og der ka du være godt og vel 6mdr så ryger du på kh

Nej det ved jeg ikk, for r overgået til en ny sagsbehandler og vedkommen har jeg slet ikk hilst på endnu, men hvis jeg kender systemet ret, ja så når jeg har været beskæftet de 13uger som r lovkrav på arbejdsmarked ydelsen, så slipper de mig igen indtil jeg ryger på kh og så ud i hvis antal uger igen 

Anmeld Citér

5. september 2015

Mamalou

Nu er jeg ikke i samme situation som dig, men har du overvejet at tage en anden uddannelse? Ledigheden indenfor kontor er høj og der kan derfor være lange udsigter til at få et arbejde. Samtidig er en eventuel SU eller elevløn (og bedre udsigter ift job efterfølgende) vel at foretrække fremfor kontanthjælp?

Som sagt er jeg ikke i samme situation, men jeg tror jeg ville tænke i at sadle om, hvis jeg var i din situation. Det er ikke lykkes at finde arbejde i 2,5 år - så er det måske ikke den vej du skal?

Du kan bede din a-kasse om råd og vejledning omkring jobskifte. De ved lidt om hvor der er gode jobmuligheder og kan hjælpe dig med at blive klogere på, hvilken vej du kan vælge ud fra dine kompetencer og forudsætninger.

Vh. Louise

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.