Ledig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.484 visninger
22 svar
6 synes godt om
3. september 2015

Anonym trådstarter

Hej, 

Jeg gik over på arbejdsmarkeds-ydelse den 28Juli. der stoppede min dagpenge sats.  (kooooom med et job)  

Hvor længe har jeg ret til arbejdsmarked-ydelse så? OG hvad skal der ske bagefter??? 

Jeg har simpelthen hovedpine, hvad skal der ske?? hvor fanden skal jeg finde det job, for at komme ud af den her onde cirkel? 

Ledighed = ond cirkel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2015

Carina:-)

Så vidt jeg ved så er det ½ år du kan få den midlertidige ydelse. 

Anmeld Citér

3. september 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja, og så ryger man på kontanthjælp 

Anmeld Citér

3. september 2015

Anonym skriver:

Ja, og så ryger man på kontanthjælp 

Ja men ikke hvis du er gift eller har hus... 

Vil anbefale dig at melde dig ind i vikarbureuer kender selv et par stykker der arbejder på den måde og aldrig har været ledige Man skal self være villig til at tage alt de tilbyder ellers bliver man ikke spurgt yderligt. 

Håber det lykkes for dig inden januar. 

Anmeld Citér

3. september 2015

Anonym trådstarter

Ja men ikke hvis du er gift eller har hus... 

Vil anbefale dig at melde dig ind i vikarbureuer kender selv et par stykker der arbejder på den måde og aldrig har været ledige Man skal self være villig til at tage alt de tilbyder ellers bliver man ikke spurgt yderligt. 

Håber det lykkes for dig inden januar. 

Ja det burde jeg - men min psyke har svært ved det ikke strukturer hverdag.. Hvor jeg ikk ved hvad der ska ske 

Anmeld Citér

3. september 2015

Har du ikke været til møde med fagforeningen og jobcenter?

Ellers så ring til dem og sige du har brug for en snak om hvad der skal ske kan godt forstå du ikke kan lide at svæve i det uvisse.

Anmeld Citér

3. september 2015

Christine

Anonym skriver:

Ja det burde jeg - men min psyke har svært ved det ikke strukturer hverdag.. Hvor jeg ikk ved hvad der ska ske 

Hej. Jeg vil bare lige sige at du ikke er den eneste! Jeg ved hvor forfærdeligt det er. Jeg har ingen erhvervserfaring indenfor det fag jeg er uddannet som og det føles helt umuligt at få det. Mit eneste råd er også at kontakte jobcentret eller a-kasse, men jeg ved af bitter erfaring at intet bliver serveret på.et sølvfad og det kan være hårdt at søge jobs, have en hverdag og så også skulle "kæmpe" med a-kasse og jobcenter om hjælp. Pt har jeg selv klaget til min a-kasse da jeg er dødtræt af at de laver fejl, svarer urigtigt og i det hele taget slet ikke hjælper med jobsøgning. Jeg ved ikke hvad mit næste skridt bliver, men jeg forstår godt det er hårdt og man tænker på det 24-7. Og så et det da også svært at lade være med at tage det lidt personligt når man får afslag IGEN.

Men vores job skal nok komme, det er vi nødt til at tro på!

Anmeld Citér

3. september 2015

Christine

Husker jeg forkert eller er det rigtigt at du har haft noget med ansøgninger at gøre? Hvad er din holdning til billede på cv?

Anmeld Citér

3. september 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Hej. Jeg vil bare lige sige at du ikke er den eneste! Jeg ved hvor forfærdeligt det er. Jeg har ingen erhvervserfaring indenfor det fag jeg er uddannet som og det føles helt umuligt at få det. Mit eneste råd er også at kontakte jobcentret eller a-kasse, men jeg ved af bitter erfaring at intet bliver serveret på.et sølvfad og det kan være hårdt at søge jobs, have en hverdag og så også skulle "kæmpe" med a-kasse og jobcenter om hjælp. Pt har jeg selv klaget til min a-kasse da jeg er dødtræt af at de laver fejl, svarer urigtigt og i det hele taget slet ikke hjælper med jobsøgning. Jeg ved ikke hvad mit næste skridt bliver, men jeg forstår godt det er hårdt og man tænker på det 24-7. Og så et det da også svært at lade være med at tage det lidt personligt når man får afslag IGEN.

Men vores job skal nok komme, det er vi nødt til at tro på!

R godt nok opgivende 

det kom lidt bag på mig idag, da jeg fandt ud idag at jeg snart ryger på kh og der ikk rigtig r nogen der "hjælper" jobcenter udnytter jo selv de ledige ved at sætte dem i praktik eller løntilskud hos dem.. 

Jeg har heller ingen erfaring for mit fag, andet fra de små løntilskud jeg blir smidt ud i..

har du familie? (Mand og børn)

Anmeld Citér

3. september 2015

Anonym trådstarter

Har du ikke været til møde med fagforeningen og jobcenter?

Ellers så ring til dem og sige du har brug for en snak om hvad der skal ske kan godt forstå du ikke kan lide at svæve i det uvisse.

Lige nu er jeg i løntilskud til midten af november .. (13uger aktivering på arbejdsmarkeds ydelsen . ) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.