Hjælp, kejsersnit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2015

MorT4Drengebørn

Anonym skriver:

Okay, overraskelse, at man bløder lige så meget, det havde jeg ikke lige tænkt over.

Har du også tidligere født vaginalt? Hvis ja, hvad ville du foretrække?

Ja jeg har født vaginalt de to første gange. Og hvis min krop kunne holde til en vaginal fødsel så ville jeg helt klart vælge den fødsel for der er smerterne der inden baby komme ud og er væk bagefter. Ved ks kommer alle smerterne bagefter i højere grad og i meget længere tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

MorT4Drengebørn

Anonym skriver:

Du var lidt hårdere ramt, hvornår blev du udskrevet, og hvor meget smertestillende nåede du op på?

Jeg tog hjem efter 3 dage for kunne slet ikke holde ud at sove på deres seng og jeg bad om smertestillende når jeg ikke kunne holde smerten ud mere. Er normalt ikke særlig pivet med hvad smerter angår. 

Anmeld Citér

24. august 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg synes jeg var godt informeret om alt inden jeg fik mit kejsersnit, men jeg ville gerne have vidst at man kunne blive så skidt (kvalme) under snittet. 

Udover det så er det jo så forskelligt hvornår man er klar igen. 

Jeg fx var oppe og gå efter 6 timer og rejste mig selv fra sengen osv som om ingenting var sket. Jeg har ingen smerter haft overhovedet og tog ingen smertestillende efter 1 døgn. Jeg tog også hjem dagen efter kejsersnittet 

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg synes jeg var godt informeret om alt inden jeg fik mit kejsersnit, men jeg ville gerne have vidst at man kunne blive så skidt (kvalme) under snittet. 

Udover det så er det jo så forskelligt hvornår man er klar igen. 

Jeg fx var oppe og gå efter 6 timer og rejste mig selv fra sengen osv som om ingenting var sket. Jeg har ingen smerter haft overhovedet og tog ingen smertestillende efter 1 døgn. Jeg tog også hjem dagen efter kejsersnittet 

Tak 

Kom lige til at tænke på, hvordan det foregår rent praktisk (har ikke fået dato og info endnu). Der er noget med kateter og nogle piller og epidural? Hvornår kan man bevæge sig igen (altså følelsen kommer tilbage).

Anmeld Citér

24. august 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

Tak 

Kom lige til at tænke på, hvordan det foregår rent praktisk (har ikke fået dato og info endnu). Der er noget med kateter og nogle piller og epidural? Hvornår kan man bevæge sig igen (altså følelsen kommer tilbage).

Ved ikke lige hvilke piller du mener, men jeg fik aftenen inden og om morgenen en pille mod noget. Kan altså ikke huske hvad det var :i 

Så blev jeg kørt ned når det var tid og der fik jeg lagt en stærk bedøvelse. Det var ikke en epidural, men noget der minder om. Du er bedøvet fra brystkassen og hele vejen ud til tåspidserne. 

Jeg lå på opvågning i 2 timer og der kunne jeg så småt begynde at bevæge mine ben igen  

Anmeld Citér

24. august 2015

mortilsilke

Jeg har ikke født vagninalt, men 35+1, fik jeg pludselig af vide at jeg skulle have kejsersnit 4 timer senere.

Jeg var MEGET bange for epiduralblokaden da jeg havde hørt at den gjorde så så såååå ondt.. Jeg synes dog at det der gjorde ondt var lokalbedøvelsen, slet ikke den anden 

Jeg synes det var mærkeligt da de rodede rundt og skar op osv, det gjorde ikke ondt eller noget men var vildt underligt! 

Jeg var HELT bedøvet - op til skuldrene! Og fik først følelsen tilbage efter 6 timer... Og dagen efter gjorde det for alvor ondt, jeg må indrømme at jeg synes at smerten var meget meget meget slem. Jeg kunne ikke tisse, jeg blødte af både vagina og sår, det var et HELVEDE at komme op fra sengen. Samtidig lå min datter på neonatal, hvor jeg var indlagt et andet sted, og det var bare ikke sjovt. Jeg ville ønske de havde informeret mig mere om hvor slemt smerterne er efter... Jeg sys ihvertfald du skal have godt med smertestillende hjemme. Jeg gik normalt efter 2-4 uger.

Anmeld Citér

24. august 2015

ung-mor-2014

Anonym skriver:

Beslutningen er truffet og meddelt i dag, jeg skal have kejsersnit i denne uge, og nu står jeg overfor det ukendte, idet jeg har født helt naturligt flere gange før, men pga. komplikationer i denne graviditet er spillereglerne ændret dramatisk, og jeg har derfor valgt at sadle om.

Søde tøser, hvad ville I gerne have vidst inden et kejsersnit?

Hvor lang tid tager det at blive selvhjulpen, og hvor ondt har man på en skala fra 1-10?

Please hjælp!!

Mit var ikke planlagt før timen inden pga nogle ting

jeg var rimelig heldig, havde aldrig voldsomme smerter, de smertestillende virke super på mig og inden de første ti dage var gået fik jeg kun smertestillende hvis jeg havde meget ondt. Jeg kom ud af sengen allerede efter 6 timer ca(kan ikke huske præcis men et ca), personalet måbede lidt, da det var meget udsædvanligt for dem, gik også rundt, med meget lidt hjælp, fik hjælp den første dag, ellers ikke rigtig. Var ude efter tre dage, hvor vi fik afvide det var meget usædvanligt nogle havde været der en uge, og var slet ikke samme sted med at gå osv, så som andre siger er det noget der kommer an på personen

Anmeld Citér

24. august 2015

Maja88

Jeg har fået 2 ks og det vat 2 vidt forskellige oplevelser...

Ved den første kunne jeg ingenting mærke under ks... halvanden time senere kunne jeg bevæge mig igen...var oppe  at gå med mange smerter 5 timer efter og det var så hårdt... fik forstoppelse og lå på sygehuset i 5 dage med mange smerter og EFTERVEER..

2 gang kunne jeg fornemme de rodede rundt( her var min epidural sprøjtet op) ved pks får du en spinal blokade..

10min eftee kunne jeg bevæge benene..

Var først oppe mæste morgen,da det var midt nat.. men samme dag gik jeg rundt. 2 dag havde jeg hende i viklen og 3 dag tog jeg hjem.. havde ikke behov for at klodse mig op med puder andet end første nat på sygehuset... ingen forstoppelse eller efterveer og alt i alt meget bedre anden gang  

Anmeld Citér

24. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvor hurtigt kom du hjem?

Efter 4 dage. Men havde kæresten hjemme hele barslen jeg havde meget brug for ham de første 3 uger, og hvis vi havde haft flere børn dengang der skulle op og i tøjet osv til bestemte tider, så havde jeg også haft brug for ham i længere tid tror jeg. 

Anmeld Citér

24. august 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Beslutningen er truffet og meddelt i dag, jeg skal have kejsersnit i denne uge, og nu står jeg overfor det ukendte, idet jeg har født helt naturligt flere gange før, men pga. komplikationer i denne graviditet er spillereglerne ændret dramatisk, og jeg har derfor valgt at sadle om.

Søde tøser, hvad ville I gerne have vidst inden et kejsersnit?

Hvor lang tid tager det at blive selvhjulpen, og hvor ondt har man på en skala fra 1-10?

Please hjælp!!

Jeg fik kejsersnit i feb skriv evt PB hvis det er 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.