Hjælp, kejsersnit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
hannetheis skriver:

jeg var alene efter de 14 dage hvor far havde barsel.

med en på 7 og 4 samt baby.

det var midt i sommerferien. Far kørte på job kl 6 og var hjemme KL 21. Så ja vil jeg sige det kan du godt.

bare husk at tage det roligt lyt til din krop så skal de nok gå.

jeg var . det fit fik jeg lov.

3dage efter var jeg på en kort gå tur med barnevogn.

du får besked om hvilke smerte stillende du må tage så hør efter det og gør det i hvertfald ca en uge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Uhhh, skræmmende, men tak for dit svar, jeg er simpelthen nødt til at være realistisk omkring det og indse, at det ikke bare er nemt, jeg tænker, om ens smertetærskel har noget at sige (min er meget høj), eller om man bare bliver ramt, hvis det er sådan, det er.

Jeg har lige været indlagt med en medpatient, som fik en procedure tilsvarende kejsersnit (fjernet cyster ved åben operation), og hun var forfærdelig dårlig, men tog hjem 2 døgn senere med smertedækning.

Hvordan gik det med sår og fjernelse af clips osv.?

Jeg har normalt en ret høj smerteterskel, så det kan man vidst ikke rigtig regne med

man bliver selfølgelig smertedækket efter, men jeg synrs nu ikke de 2 panodiler jeg fik udleveret et par gange om dagen hjalp ret meget på et operationssår  

clipsene gør ikke ondt at få fjernet. De skal typisk tages ud en uge efter ca. Og så skal man huske at massere rundt om såret/arret så snart man kan uden for store smerter, for at "vække" nerverne i huden, ellers kan man blive meget følelsesløs  

Anmeld Citér

24. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Min mand holder de 14 dages barsel, men er det så realistisk, at jeg selv kan varetage en normal hverdag med 3 andre børn (ingen der skal bæres på), min mand har rigtig lange arbejdsdage, så skal selv aflevere, hente, handle ind, gøre rent med videre.

For mig ville det ikke have været realistisk. 

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

jeg var alene efter de 14 dage hvor far havde barsel.

med en på 7 og 4 samt baby.

det var midt i sommerferien. Far kørte på job kl 6 og var hjemme KL 21. Så ja vil jeg sige det kan du godt.

bare husk at tage det roligt lyt til din krop så skal de nok gå.

Lyder godt (beroligende), vores børn er også i de aldersklasser, så nogenlunde selvhjulpne, og vi har trænet rigtigt meget de senere måneder, hvor jeg har været tiltagende dårlig, den ældste smører nu selv madpakke osv., det er gået overraskende nemt, selvom det ikke har været med min gode vilje.

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

nu har jeg fået 3 ks.

det værste er de første 14 dage hvor det gør ondt at komme ud af sengen når man ligger ned.

ellers vil jeg sige lyt til din krop og tag det stille og roligt. Det med at tro man kan gå normalt det kan man ikke det går noget langsommere. Det er jo dine mavemuskler der skal genopbygges og det kan godt tage sin tid.

og så er det helt normalt at man lang tid efter føler sig dølelsesløs på maveskindet.

ellers så spørg hvis du vil vide noget specifik.

det sidste ks fik jeg for 7 uger siden.

Hvor lang tid er man indlagt?

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

For mig ville det ikke have været realistisk. 

Hvor hurtigt kom du hjem?

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

MorT3Basser skriver:

Jeg fik også pks ved sidste fødsel og jeg ville gerne have vidst at det gjorde SÅ ondt bagefter, og at man blødte lige så meget som hvis man havde født vaginalt (måske logik for burhøns, men det havde ikke skænket mig en tanke). Og det var svært at man de første to dage ikke rigtig kan skifte baby pga smerter og jeg kunne i tre uger efter knap nok vende mig i sengen uden at det gjorde ondt.

Den første uge lå jeg på 10 i smerteskalaen og ugen efter var jeg nede på 6 og ugen efter igen var jeg nede på 3 og så var det bare ved overanstrengelse at det gjorde ondt.
Jeg har to børn i forvejen så det var rigtig svært at acceptere at jeg slet ikke kunne gøre så meget for dem som jeg plejede at gøre. 
Og man må helst heller ikke gå med barnevognen de første par uger.

Og vi havde en leander vugge som jeg ikke kunne bruge da jeg ikke kunne bukke mig derned med min søn. Og du må også kun bære det der svarer til din babys vægt de første uger.

MEN jeg er glad for min beslutning og jeg har ingen komplikationer haft efterfølgende. Min ar er helet flot og har fuld følelse i hele arret også Og hele oplevelsen med kejsersnittet var også rigtig god. Jeg havde nogle fantastiske hjælpere til både det ene og det andet

Du var lidt hårdere ramt, hvornår blev du udskrevet, og hvor meget smertestillende nåede du op på?

Anmeld Citér

24. august 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

nu har jeg fået 3 ks.

det værste er de første 14 dage hvor det gør ondt at komme ud af sengen når man ligger ned.

ellers vil jeg sige lyt til din krop og tag det stille og roligt. Det med at tro man kan gå normalt det kan man ikke det går noget langsommere. Det er jo dine mavemuskler der skal genopbygges og det kan godt tage sin tid.

og så er det helt normalt at man lang tid efter føler sig dølelsesløs på maveskindet.

ellers så spørg hvis du vil vide noget specifik.

det sidste ks fik jeg for 7 uger siden.

Måske lidt nysgerrigt, men var dine kejsersnit selvvalgte? Mit er delvist selvvalgt, idet jeg er tilrådet at forsøge starten selv, og man vil så rykke hurtigt videre til kejsersnit, hvis jeg ikke føder hurtigt og spontant, det har jeg simpelthen ikke mod på, jeg har en medicinsk diagnose også, der gør, at jeg ikke må komme særligt langt ud i anstrengelser, før de vælger kejsersnit, så har valgt at gå direkte videre, selvom jeg måske burde forsøge.

Anmeld Citér

24. august 2015

hannetheis

Anonym skriver:

Hvor lang tid er man indlagt?

normalt 2 døgn er man indlagt.

Anmeld Citér

24. august 2015

hannetheis

Anonym skriver:

Måske lidt nysgerrigt, men var dine kejsersnit selvvalgte? Mit er delvist selvvalgt, idet jeg er tilrådet at forsøge starten selv, og man vil så rykke hurtigt videre til kejsersnit, hvis jeg ikke føder hurtigt og spontant, det har jeg simpelthen ikke mod på, jeg har en medicinsk diagnose også, der gør, at jeg ikke må komme særligt langt ud i anstrengelser, før de vælger kejsersnit, så har valgt at gå direkte videre, selvom jeg måske burde forsøge.

det første endte i akut ks.

nr 2 var pga smerter i mit ar og lægerne ikke tur satse på normal fødsel.

nr 3 var nærmest tvang da jeg havde fået to er det for farligt med alm fødsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.