Den økonomi der.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.063 visninger
23 svar
50 synes godt om
23. august 2015

Anonym trådstarter

Ja så starter ungernes fritidsinteresser op igen. En mdr jeg hver gang frygter. Men 3 børn der hver har deres er det bare en rigtig, rigtig dyr mdr. 3000 skal vi af med. Vi prøvede at spare op denne gang men så gik bilen i stykker, som i virkelig i stykker og det kostede bare lige 7000 kr. Vi havde sparet 3000 op men resten havde vi ikke.

Jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal få skrabet de penge sammen. Jeg kan jo ikke sige til ungerne at de ikke kan gå til deres interesser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja så starter ungernes fritidsinteresser op igen. En mdr jeg hver gang frygter. Men 3 børn der hver har deres er det bare en rigtig, rigtig dyr mdr. 3000 skal vi af med. Vi prøvede at spare op denne gang men så gik bilen i stykker, som i virkelig i stykker og det kostede bare lige 7000 kr. Vi havde sparet 3000 op men resten havde vi ikke.

Jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal få skrabet de penge sammen. Jeg kan jo ikke sige til ungerne at de ikke kan gå til deres interesser. 

Skal pengene betales ved opstart?

Har du mulighed for evt at splitte betalinger op over flere mdr?

Måske kan du låne pengene fx af forældre?

Anmeld Citér

23. august 2015

SandraXOXO

Hvis man ikke har pengene så må børnene gå til nogle billigere sport. Det er da en ærlig sag ikke at være lavet af penge jo. Her i kommunen kan man også søge om at få det betalt af dem hvis ens familie vuderes til at være fattig, måske der er sådan et tilbud ved jer også? 

Anmeld Citér

23. august 2015

Hectar

Jeg ville personligt gøre alt for at mine børn skulle kunne fortsætte til den samme sport som de har gået til før. Om man så skal skære ned for alt i den måned for at få råd. Kan I evt dele regningen op? Alternativt kan I måske leve lidt billigere end I plejer, undvære nyt tøj/sko, spare på bilen/benzin osv.?

Anmeld Citér

23. august 2015

Ønskerbaby15

Har desværre ikke et råd til at få løst problemet nu og her, men ville fra nu af ligge fx 300 kr ekstra ind på budget kontoen hver måned. Så har i til næste sæson uden det mærkes lige så meget. Ser det lidt som en udgift som fx daginstitution, tv, internet som der også lægges penge til side til hver måned

Anmeld Citér

23. august 2015

EnGodMor

Pyha det var en grim en hvilke sport går  de til? 

Tænker om i ikke havde nogle ting i kunne sætte til salg fx den blå avis, eller på Facebook på køb  salg bytte, gul og gratis eller lave en weekend hvor i hænger opslag op rundt omkring med loppemarked hjemme i haven. 

Vores bekendte lavede opslag på Facebook om  loppe marked i weekenden og på de to dage havde de solgt for 2000, de holdt åbent fra 10 til 15, jeg syntes  det var flot tjent så  hurtigt

Anmeld Citér

23. august 2015

Meandu

Jeg undre mig bare, hvad er der i vejen med at sige at denne sæson har i ikke råd til at de skal gå til sport. Sådan er livet nogle gange. Det kan børnene ligeså godt lære. Det er ikke altid at man får alt det man vil. Så må i spare til næste sæson. Børn generelt har en travl hverdag i forvejen, tror ikke at de tager skade af at undvære sporten i en sæson  

Anmeld Citér

23. august 2015

Valle81

Meandu skriver:

Jeg undre mig bare, hvad er der i vejen med at sige at denne sæson har i ikke råd til at de skal gå til sport. Sådan er livet nogle gange. Det kan børnene ligeså godt lære. Det er ikke altid at man får alt det man vil. Så må i spare til næste sæson. Børn generelt har en travl hverdag i forvejen, tror ikke at de tager skade af at undvære sporten i en sæson  

Jeg er faktisk enig med dig.

Synes børn har godt af æg få at vide, at det var der ikke råd til i denne omgang.

De vil som unge og voksne komme til at stå i denne situation mange gange, så de kan lige så godt forberedes.

Det er sku øv, Ja, men der er mad på bordet.her har vi tit de snakke, for livet er op og ned og nogle har altid mindre end os. Vi snakker også rigtig meget om børn i andre lande, hvor meget vi har, og hvor lidt de har��

Vigtige læsioner i livet��

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

Meandu skriver:

Jeg synes ikke at mine børn skal rodes ind i økonomi. Derfor vil jeg ikke tage det fra dem. Børn skal ikke gøres "voksne" og jeg synes at økonomi er en del af det at være voksen.

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Skal pengene betales ved opstart?

Har du mulighed for evt at splitte betalinger op over flere mdr?

Måske kan du låne pengene fx af forældre?

Ja desværre indenfor en uge. 

Jeg tror også, at jeg må kontakte dem alle og sige, at vi skal have delt det op i et par mdr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.