Puh hvor er det svært og hårdt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2015

Diosa85

Carina:-) skriver:

Godt input 

For det var også min tanke at han er bange for at "blive spist"

Han mangler hans omsorgsperson og da det er mor ja så er det mor han kalder på.

Han er en helt normal baby der bare reagerer på at han føler sig alene og sårbar.

Mit råd ville være at du ligger med ham på maven hvis det er det der giver dig mest tryghed så i begge får sovet-

Jeg har samsovet med alle mine børn og har aldrig tabt dem eller lagt på dem -Men det ændrer jo ikke på at du skal føle dig tryg og tilpas så du også får sovet. 

Men pointen er at han fortæller dig at han er bange for at være alene og det eneste man kan gøre er enten at gøre hvad man kan ved feks at have ham i liften ved siden af en i sengen så du kan ligge med en hånd på hans mave - det virker i  nogen tilfælde .

Eller også ligge med ham på maven som i gjorde i nat .

Ville rigtig gerne samsove med ham hvis det giver ham tryghed. Men igen så er frygten for at tabe ham eller lægge mig op ham så stor. Og så om han bliver for varm. Men det er måske bare en frygt jeg skal overvinde. 

Forstår udemærket hvad i siger med at han er bange for "at blive spist" for nu sover han på min mave igen efter at være vågnet og han sover tungt og godt. Så det handler om at han er utryg ved at ligge alene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

Diosa85

Og så tænkte jeg lige på....

Så vidt jeg husker så er du alene om din dreng?

Men har du nogen der kan aflaste dig lidt indimellem ? Nogen der kan tage ham et par timer imellem mad engang imellem så du lige kan få sovet lidt sammenhængende ,

For det vigtige er jo også at du ikke knækker på søvnmanglel og frustration for så kommer i bare ind i en ond cirkel med spændinger og mere gråd der bestemt ikke gavner nogen.

Så træk lidt på evt bedsteforældre eller en veninde så du også får hvilet :) 

Jeg har købt en babybjørn bæresele Idag på nettet og venter bare den kommer med posten. Håber den vil hjælpe meget.

er ikke alene om ham. Har en kæreste. Men vi bor ikke sammen pt og han har været hos sig selv de sidste par dage. Bor hos min mor til kæresten og jeg kan få vores egen lejlighed. Så hun aflaster mig meget og hjælper. Men hun har jo også et job der skal passes så føler ikke at jeg kan trække så meget på hende. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Carina:-)

Diosa85 skriver:

Ville rigtig gerne samsove med ham hvis det giver ham tryghed. Men igen så er frygten for at tabe ham eller lægge mig op ham så stor. Og så om han bliver for varm. Men det er måske bare en frygt jeg skal overvinde. 

Forstår udemærket hvad i siger med at han er bange for "at blive spist" for nu sover han på min mave igen efter at være vågnet og han sover tungt og godt. Så det handler om at han er utryg ved at ligge alene. 

Nåå lille pus

Og thumbs up for at du lytter og ser din lille dreng selv om du ikke er  helt tilpas med det . 

Det er guld værd og håber du bliver mere tryg med det med tiden 

Godt at høre at du trods alt har din mor - det er også vigtigt du ikke kører ned. Kan godt huske hvor hårdt det kan være i perioder . 

Anmeld Citér

23. august 2015

Diosa85

Nåå lille pus

Og thumbs up for at du lytter og ser din lille dreng selv om du ikke er  helt tilpas med det . 

Det er guld værd og håber du bliver mere tryg med det med tiden 

Godt at høre at du trods alt har din mor - det er også vigtigt du ikke kører ned. Kan godt huske hvor hårdt det kan være i perioder . 

Det er sq hårdt ihvertfald. Vil selvfølgelig kun ham det bedste. Om det så betyder at jeg ikke sover rigtig - so be it. Han er den vigtigste. 

Min mor er guld værd og en kæmpe støtte. Specielt når kæresten ikke er her. Er desværre bange for at han er ramt af en fødselsdepression. Han kan ikke overskue så meget. Er ked af det og vil bare være hjemme hos sig selv. Og så alligevel siger han at han savner os og har det dårligt med at være væk fra vores søn. Men han kan heller ikke holde ud at være her hos min mor. Hvilket jeg godt forstår. De kan godt sammen det er ikke det. Men jeg ville også få pip hvis jeg skulle bo hos min svigermor. 

Anmeld Citér

23. august 2015

mrs.juli

jeg ved ikke om der er andre som ha nævnt "tigerspring"? babyer tager nogle ordentlige kognitive og motoriske spring men det sker ikke uden gråd/ irritation/manglende appetit eller alle mulige andre udfordrende ting som baby kan finde på. find "vidunderlige uger appen" som kan fortælle dig hvornår tigerspringene ca. kommer og hvad du kan forvente at baby kan efter springet, det er sjovt at følge med i!

Da jeg blev mor og vi var igennem disse perioder troede jeg aldrig det ville stoppe og hele min verden blev sort, men det bliver nemmere og nemmere at være mor og jo bedre du lære din søn at kende, jo nemmere går det. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Diosa85

mrs.juli skriver:

jeg ved ikke om der er andre som ha nævnt "tigerspring"? babyer tager nogle ordentlige kognitive og motoriske spring men det sker ikke uden gråd/ irritation/manglende appetit eller alle mulige andre udfordrende ting som baby kan finde på. find "vidunderlige uger appen" som kan fortælle dig hvornår tigerspringene ca. kommer og hvad du kan forvente at baby kan efter springet, det er sjovt at følge med i!

Da jeg blev mor og vi var igennem disse perioder troede jeg aldrig det ville stoppe og hele min verden blev sort, men det bliver nemmere og nemmere at være mor og jo bedre du lære din søn at kende, jo nemmere går det. 

Den har jeg den app. Og ifølge den skal han først tage første tigerspring om 11 dage hvis det passer. 

Det skal nok blive nemmere ja. Men det er godt nok svært nu synes jeg. 

Anmeld Citér

23. august 2015

kekp

Svøber du ham i dynen? Det har hjulpet på begge mine drenge 

hvis det kan trøste så kunne min den mindste også holde mig vågen hele natten den første måned i hans liv. Derefter gik det fint og han begyndte at sove rigtig fint frem til han var 6 mdr. Så gik det desværre noget ned ad bakke igen. Nu er han 12 mdr (på onsdag) og sover nogenlunde.

Anmeld Citér

23. august 2015

Diosa85

kekp skriver:

Svøber du ham i dynen? Det har hjulpet på begge mine drenge 

hvis det kan trøste så kunne min den mindste også holde mig vågen hele natten den første måned i hans liv. Derefter gik det fint og han begyndte at sove rigtig fint frem til han var 6 mdr. Så gik det desværre noget ned ad bakke igen. Nu er han 12 mdr (på onsdag) og sover nogenlunde.

Jeg har prøvet både at svøbe ham i dynen hvor han bare fik det alt for varmt og i et lille tæppe hvor han vågnede alligevel. 

Håber virkelig han snart er ovre det også så. Der ødelægger os virkelig den mangel på søvn og han er bare så træt 

Anmeld Citér

23. august 2015

Skouboe

Diosa85 skriver:

Køb en babynest han kan ligge i, i din seng. Så ligger han stadig i din seng, og tæt på din, men han har sin egen dyne og sit eget sted at ligge. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Diosa85

Skouboe skriver:

Køb en babynest han kan ligge i, i din seng. Så ligger han stadig i din seng, og tæt på din, men han har sin egen dyne og sit eget sted at ligge. 

Det har han allerede. Hele to stk endda. En i sin tremmeseng og en ved siden af mig i min seng 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.