fo82 skriver:
Som absolut uerfaren inden for babysøvn kommer jeg med et måske tosset forslag.
du er ikke vanvittigt begejstret for samsovning (hvilket jeg fuldt forstår, det er heller ikke min kop the) - men han tog 3 timer på din mave - så er spørgsmålet om det er din hjerterytme eller varmen og omfavnelsen der er hittet. Er det hjerterytmen må jeg melde pas, men hvis du nu "pakker" baby tæt ind i dynen/svøb så han føler sig omfavnet? Urinstinktet "siger" jo: jeg ligger her alene og uden forsvar, jeg er et nemt bytte, jeg er i fare. Og så tænker jeg at hvis du kan finde en metode at skærme for den "fare" så måske vil han sove trygt?
Bare et lille velmenende og filosofisk pip fra mig :-)
Godt input
For det var også min tanke at han er bange for at "blive spist"
Han mangler hans omsorgsperson og da det er mor ja så er det mor han kalder på.
Han er en helt normal baby der bare reagerer på at han føler sig alene og sårbar.
Mit råd ville være at du ligger med ham på maven hvis det er det der giver dig mest tryghed så i begge får sovet-
Jeg har samsovet med alle mine børn og har aldrig tabt dem eller lagt på dem -Men det ændrer jo ikke på at du skal føle dig tryg og tilpas så du også får sovet.
Men pointen er at han fortæller dig at han er bange for at være alene og det eneste man kan gøre er enten at gøre hvad man kan ved feks at have ham i liften ved siden af en i sengen så du kan ligge med en hånd på hans mave - det virker i nogen tilfælde .
Eller også ligge med ham på maven som i gjorde i nat .
Anmeld
Citér