Hva sker der lige ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. september 2009

banaman89

Hmm ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare hvordan jeg har det ..

Havde en tid til vægtscanning, da min jordmor var lidt bange for at den lille var alt for lille .. Nå men kommer så ind 20 minutter efter min tid , til denne her meget negative scanningsdame som snakker til mig som jeg ikke burde have dette barn og det var dårligt at jeg ikke giver det væk .. Alt dette sige hun før hun begyndte at scanne mig men kun havde kigget på min vandrejournal .. Heldigvis var min forlovet med derinde .. Jeg valgte at bare glemme hva hun havde sagt til mig/os ..

De havde fået en ny scanningsmaskine som gik i lås efter hun havde scannet mig og hun måtte så hente en anden til hjælp .. Men hvis de står ved maskinen og bander lidt over den kommer der en læge ind og præsentere sig selv, hvilket jeg ikke forstod for jeg skulle jo kun scannes og snakke med min egen jordmor på fredag om denne scanning ..

Men lægen begynder så at undersøge mig .. måler mit blodtryk som først var 139/100 og 1 minut efter var det 134/90 , lægen så ikke tilfreds ud med det men sagde ikke noget mere til det , så bliver jeg spurgt om jeg havde en urin-prøve med , hvilket jeg jo ikke har når jeg intet havde fået af vide om det .. Det var okay når jeg ikke vidste det .. Men så kommer hun hen efter at få nogle af oplysningerne fra scanning og nuser min hånd og siger at alt ser meget normalt og fint ud , MEN jeg skulle nok lige snakke med min jordmor om akut-ks på fredag (noget med et stik eller noget i ryggen) .. Fik et held og lykke med på vejen fra hende også gik hun igen ..

Alene stod vi tilbage med den negative scanningsdame som sagde at bebsen vejer 3500g og har det fint selvom den var svær at måle osv ..

Vi sagde så farvel og gik ud i bilen , hvor det hele bare falder ned over mig og jeg starter bare med at tude .. Kom til at tænke på hva jeg egentlig følte mens jeg lå der og blev scannet og det virker bare som en drøm , en følelse af det var ikke mit barn .. Det gør endnu mere ked af det .. Der vi kom hjem ,, gik jeg bare direkte ind på soveværelse hvor alle babytingene selvfølgelig står kiggede ned på min mave og følte bare ingenting blev mere ked af det og tager vores dynebetræk og lagner og smider over pulsebordet, vuggen, tremmesengen, badekaret, faktisk bare alt babyens ting .. Hva sker det lige for mig ??

Godt nok er jeg kun 20 år og dette var ikke planlagt men heller ikke uønsket, hvorfor snakker mennesker til mig som om jeg ikke fortjener at blive mor ??

Hilsen Anna 38+5 ,, som er virkelig ked af det ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Pige2009

Mit råd til dig er at glemme de negative bemærkninger og i stedet fokusere på, at du skal være mor lige om lidt. Du har en dejlig kæreste, som er der for dig og barnet, og sammen har I skabt dette lille nye liv som vokser i dig, og snart ser dagens lys.

Din alder... ja, 20 år ser jeg absolut ikke som en hindring. Du står jo over for de samme udfordringer som alle vi andre førstegangsfødende, og jeg tror også du er påvirket hormonelt lige her op til fødslen.

Fokusér på alle de dejlige ting din kæreste og dig har i vente, og glæd dig over, at I er to om at dele glæder og sorger.

Håber du får en fantastisk fødsel og ønsker jer al mulig held og lykke med den lille ny.

Knus Linda 36+4

Anmeld

16. september 2009

LauraLW

Helt enig med Linda!

Og så tænker jeg om det ville give dig noget ro at kontakte afd. og fortælle dem at du synes du blev behandlet helt skidt og talt til på en uacceptabel måde. - Det er ikke sikkert at det er dit behov, men jeg tror at jeg ville have behov for at banke i bordet! Når man er gravid er man i forvejen belastet af hormoner og evt en masse bekymringer, så derfor er det da helt kritisabelt at de forstærker alt dette, især hvis det er uden grund. - Og hvis der er grund skal de stadig behandle dig ordentligt og sætte sig ned og forklare hvorfor de gør som de gør på en ordentlig og anerkendende måde.

Håber på det bedste for dig og din familie!

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.