Min kat tisser over alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2015

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Jeg vil også sige du skal tage en tur til dyrlægen. 

Min kat gjorde det samme da jeg havde ham. Han havde ellers altid været helt renlig fra han var lille killing. Men pludselig begyndte han at tisse i min seng, sko og tøj. Alt der lugtede af mig. Så tog ham til dyrlægen og ganske rigtig så havde han en urinvejsinfektion. Dyrlægen fortalte mig at han tissede andre steder hvor han var tryg fordi det gjorde ondt på ham og han derfor forbandt kattebakken med en smerte. Han fik  penicilin og få dage efter var han tilbage på Bakken og tissede aldrig andre steder igen. 

Jeg håber sådan at min også "bare" har en infektion så det nemt kan behandles. Jeg er bare bange for at jeg har ladet det stå på i for lang tid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg håber sådan at min også "bare" har en infektion så det nemt kan behandles. Jeg er bare bange for at jeg har ladet det stå på i for lang tid 

Af sted til dyrlægen - så gør du noget nu  

jeg synes i hvert fald det lyder meget som urininfektion  

Anmeld Citér

21. august 2015

hmg86

Anonym skriver:

Vi har kun en kat og en kattebakke. Det er en lukket bakke så min søn ikke "bliver indbudt" til at lege med gruset og efterladenskaber. Kattebakken står langt fra mad og vand, og bliver tømt helt ca hver 14 dag og så tømmer jeg ud i den 3 gange om ugen. 

Hvad er en feliway? Det har jeg aldrig hørt om før 

Feliway er en diffuser som man putter i stikkontakten.. så køber man nogle refills med sådan en væske i, som bliver fordelt i rummene. Der er et stof i, der virker beroligende på katten. Det har virket ved os. Desværre har de lige lavet en ny model, som er blevet kaldt tilbage pga en fejl. Håber den snart er på markedet igen..

Ellers kan det også være en ide at skifte kattebakken helt.. katten skraber jo kløerne langs bund og kant når den graver i bakken og med tiden gør det, at den lugter mere.. så afhængig af hvor gammel jeres bakke er, så kan det være det er tid til en skifter..

Anmeld Citér

21. august 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Det er jo desværre det der er stor risiko for ved katte. De viser sjældent smerte men ændre i stedet adfærd. Men få fat i DR dyregod så skal det nok ordne sig 

Anmeld Citér

21. august 2015

mpr

Anonym skriver:

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med et stort problem. 

Jeg har en hunkat på 3,5 år som er begyndt at tisse over alt. Det er ved at være utrolig irriterende at hele min lejlighed stinker af kattepis  

vi har gulvtæpper på i hele lejligheden, og når vi ikke er hjemme kan vi ikke holde øje med hvor og hvornår hun tisser på gulvet. I går tog hun den så åbenbart skridtet videre og valgte at pisse i mine sko  Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det. 

Min kæreste mener at vi bare skal af med hende, men både for min skyld og min søns skyld vil jeg gerne prøve at lære hende, at hun skal tisse i sin kattebakke igen. Men hvordan gør jeg det? 

Når jeg tømmer ud i kattebakken kan jeg se at hun slet ikke tisser i den, så der må være meget mere tis på vores gulvtæpper end jeg selv lige kan se 

Jeg ville starte med at få hende til dyrlægen. Mange katte der pludselig begynder at tisse uden for bakken har problemer med urinvejen så det kan være det gør ondt, og så sammen sætter hun bakken med noget skidt og prøver andre steder. Derudover er der noget der er ændret i jeres hjemmeside? Nye dyr,! Nyt barn omrokering af møbler flytning eller lignende. Man kan få noget der hedder feliway som sprøjter et feomon ud som gør katten tryg og ikke ønsker at markere sig.

Men få hende til dyrlægen helst i dag, for er det urinsten eller infektion så holder hun altså ikke op før det er ordnet. Held og lykke med hende 

Anmeld Citér

21. august 2015

o1Mutte

Anonym skriver:

Hvordan har du opsamlet hendes urin?  

Købte noget specielt grus ved dyrlægen som jeg nemt kunne tage urin fra Alt i alt har det hele nok kostet lidt over 500 inkl. medicin det synes jeg ikke er galt  

Anmeld Citér

21. august 2015

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Hvordan har du opsamlet hendes urin?  

Nu var jeg hjemme da vi havde det problem med min kat, vi skulle tømme kattebakken (uden grus), og så med en pipette samle op i en bøtte fra dyrelægen og så smide den afsted med det samme, så det var så friskt som muligt.

Anmeld Citér

21. august 2015

Noneother

Er der nogen chance for at du er gravid? Mine hunkatte pissede overalt i 5 måneder da jeg blev gravid. Og de vidste det før jeg gjorde. Ellers. Som de andre har sagt. Så kan det være blærebetændelse. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Købte noget specielt grus ved dyrlægen som jeg nemt kunne tage urin fra Alt i alt har det hele nok kostet lidt over 500 inkl. medicin det synes jeg ikke er galt  

Kostede det ikke mere end det? Det er da billigt. Jeg troede at det nok ville komme til at koste mig langt over 1000 kr, så det letter lidt hvis det ikke koster mere ene det

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Er der nogen chance for at du er gravid? Mine hunkatte pissede overalt i 5 måneder da jeg blev gravid. Og de vidste det før jeg gjorde. Ellers. Som de andre har sagt. Så kan det være blærebetændelse. 

Det tror jeg ikke at jeg er, hvis jeg er så Ved jeg det hvert fald ikke. Da jeg ventede min søn ville hun sket ikke i nærheden af mig og det vil hun gerne nu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.