Min kat tisser over alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.193 visninger
29 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med et stort problem. 

Jeg har en hunkat på 3,5 år som er begyndt at tisse over alt. Det er ved at være utrolig irriterende at hele min lejlighed stinker af kattepis  

vi har gulvtæpper på i hele lejligheden, og når vi ikke er hjemme kan vi ikke holde øje med hvor og hvornår hun tisser på gulvet. I går tog hun den så åbenbart skridtet videre og valgte at pisse i mine sko  Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det. 

Min kæreste mener at vi bare skal af med hende, men både for min skyld og min søns skyld vil jeg gerne prøve at lære hende, at hun skal tisse i sin kattebakke igen. Men hvordan gør jeg det? 

Når jeg tømmer ud i kattebakken kan jeg se at hun slet ikke tisser i den, så der må være meget mere tis på vores gulvtæpper end jeg selv lige kan se 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Jeg har en hunkat på 3,5 år som er begyndt at tisse over alt. Det er ved at være utrolig irriterende at hele min lejlighed stinker af kattepis  

vi har gulvtæpper på i hele lejligheden, og når vi ikke er hjemme kan vi ikke holde øje med hvor og hvornår hun tisser på gulvet. I går tog hun den så åbenbart skridtet videre og valgte at pisse i mine sko  Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det. 

Min kæreste mener at vi bare skal af med hende, men både for min skyld og min søns skyld vil jeg gerne prøve at lære hende, at hun skal tisse i sin kattebakke igen. Men hvordan gør jeg det? 

Når jeg tømmer ud i kattebakken kan jeg se at hun slet ikke tisser i den, så der må være meget mere tis på vores gulvtæpper end jeg selv lige kan se 

Er hun steriliseret? Ellers er det nok første skridt, og så skal i have hende tjekket for urinvejsinfektion. En kat er af natur et meget renligt dyr så når de ikke tisser i Bakken er det som regl fordi de fejler noget. Du kan også prøve at købe noget andet grus, måske kan hun ikke lide det i bruger. Men start med en tur til dyrlægen.

Anmeld Citér

21. august 2015

o1Mutte

Anonym skriver:

Jeg har haft samme problem. Faktisk lige nu.. Ringede til dyrlægen, fik et glas til at opsamle hendes urin i.. Det dyrkede de så og hun har blærebetændelse. Det er klaret med 5 dages antibiotika. Så første skridt er at tage kontakt til dyrlægen

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Er hun steriliseret? Ellers er det nok første skridt, og så skal i have hende tjekket for urinvejsinfektion. En kat er af natur et meget renligt dyr så når de ikke tisser i Bakken er det som regl fordi de fejler noget. Du kan også prøve at købe noget andet grus, måske kan hun ikke lide det i bruger. Men start med en tur til dyrlægen.

Hun er steriliseret  

Vi har altid brugt det samme grus, men prøvede at skifte til noget krystalgrus for et stykke tid siden, men det kunne hun slet ikke lide. 

Jeg må prøve en tur til dyrlægen med hende 

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Jeg har haft samme problem. Faktisk lige nu.. Ringede til dyrlægen, fik et glas til at opsamle hendes urin i.. Det dyrkede de så og hun har blærebetændelse. Det er klaret med 5 dages antibiotika. Så første skridt er at tage kontakt til dyrlægen

Hvordan har du opsamlet hendes urin?  

Anmeld Citér

21. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Er der sket nogle større ændringer i familien eller i lejligheden?

Da jeg flyttede hjemmefra blev min kat stresset og begyndte at tisse i hele huset. Mine forældre forsøgte flere ting uden at det hjalp. Hun blev til sidst aflivet, men hun var også en ældre dame på 14 år. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Nalenia

Som en anden skriver så er katte meget renlige dyr, så når de begynder at blive urenlige er det tegn på at der er noget galt.

Det første jeg ville gøre var at få hende tjekket for blærebetændelse hurtigst muligt.. Når dyrlægen har udelukket fysiske årsager, så skal man kigge på kattens omgivelser.

Har i fået nyt kattegrus? Måske i skal prøve et nyt mærke, hvis hun er utilfreds med det i har nu. Har i flere katte og hvor mange kattebakker har i? Bliver den skiftet ofte nok? Står den tæt på mad/drikkelse (hvis den gør, så kan det også være en årsag). Måske er katten stresset over noget (ny indretning, nyt familiemedlem osv). Der kan en feliway i stikkontakten hjælpe meget på stress.

Håber i finder årsagen..

Anmeld Citér

21. august 2015

Diosa85

Jeg vil også sige du skal tage en tur til dyrlægen. 

Min kat gjorde det samme da jeg havde ham. Han havde ellers altid været helt renlig fra han var lille killing. Men pludselig begyndte han at tisse i min seng, sko og tøj. Alt der lugtede af mig. Så tog ham til dyrlægen og ganske rigtig så havde han en urinvejsinfektion. Dyrlægen fortalte mig at han tissede andre steder hvor han var tryg fordi det gjorde ondt på ham og han derfor forbandt kattebakken med en smerte. Han fik  penicilin og få dage efter var han tilbage på Bakken og tissede aldrig andre steder igen. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Er der sket nogle større ændringer i familien eller i lejligheden?

Da jeg flyttede hjemmefra blev min kat stresset og begyndte at tisse i hele huset. Mine forældre forsøgte flere ting uden at det hjalp. Hun blev til sidst aflivet, men hun var også en ældre dame på 14 år. 

Vi flyttede for lidt over et år siden ind i en lejlighed hvor der var gulvtæpper på. Hun begyndte efter noget tid at tisse det samme sted på tæppet i gangen, men det stoppede igen efter nogle uger. Men her den sidste måneds tid er hun igen begyndt at tisse , men nu er det bare over alt. Som regel i gangen, men flere forskellige steder. Det er næsten altid foran soveværelse døren, foran køkkendøren, ved hoveddøren eller i et hjørne hvor vi har haft noget af min søns legetøj til at stå

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Nalenia skriver:

Som en anden skriver så er katte meget renlige dyr, så når de begynder at blive urenlige er det tegn på at der er noget galt.

Det første jeg ville gøre var at få hende tjekket for blærebetændelse hurtigst muligt.. Når dyrlægen har udelukket fysiske årsager, så skal man kigge på kattens omgivelser.

Har i fået nyt kattegrus? Måske i skal prøve et nyt mærke, hvis hun er utilfreds med det i har nu. Har i flere katte og hvor mange kattebakker har i? Bliver den skiftet ofte nok? Står den tæt på mad/drikkelse (hvis den gør, så kan det også være en årsag). Måske er katten stresset over noget (ny indretning, nyt familiemedlem osv). Der kan en feliway i stikkontakten hjælpe meget på stress.

Håber i finder årsagen..

Vi har kun en kat og en kattebakke. Det er en lukket bakke så min søn ikke "bliver indbudt" til at lege med gruset og efterladenskaber. Kattebakken står langt fra mad og vand, og bliver tømt helt ca hver 14 dag og så tømmer jeg ud i den 3 gange om ugen. 

Hvad er en feliway? Det har jeg aldrig hørt om før 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.