is uden mælk og sukker ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2015

Mamalou

serinasmor skriver:

Hmm Tak  

Mindes at almindelig hjemmelavet is godt kan være let krystalliseret - når det ikke er lavet på ismaskine ... (det er meget længe siden jeg har lavet is

Måske skal jeg bare prøve det af  

Har du prøvet med avocado ? Evt ... Googlede videre  

Kun med banan og kokosmel menter jeg der kom i. Der må være en eller anden fancy blog med opskrifter. Dem er der et hav af  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

nielsen80

Denne her skulle være super lækker!!! Man kunne jo "bare" lave den uden pinde, hvis det er. Det er en opskrift fra Caroline Fibæk's bog " green godness guide".

Opskrift:

Vaniljeis
1 dåse kokosmælk
4 spsk. rismaltsirup
kornene fra en stang vanilje
1 pastauriseret æggeblomme eller 2 spsk. lecitingranulat

Chokoladesauce
2 spsk. kokosolie
2 spsk. kakaosmør
2 spsk. Rismaltsirup eller Sukrin melis
2 spsk. rå kakaopulver

Blend alle ingredienser til vaniljeisen, og køl cremen ned i køleskabet. Hæld den afkølede creme i din ismaskine, og følg instrukserne. Er du ikke den heldige ejer af en ismaskine, kan du også bare fryse cremen ned ca. 4 timer – men rør gerne i den hvert 20 min. Til den er frossen. Hvis den alligevel bliver for hård kan du køre den cremet igen i en food processor.

Lav chokoladesaucen ved forsigtigt at smelte olierne over et vandbad.
Når olierne er smeltede tages skålen af vandbadet og sirup og rå kakaopuler røres i saucen.
Når isen er frossen hælder du chokoladesaucen ud over. Lad chokoladen stivne og rør rundt i isen så chokoladen knækker i en masse små stykke og bliver godt rørt ind i isen. Hæld isen i ispindeforme og frys i ca. 4 timer.

Tip: gem evt. lidt af chokoladesaucen og hæld over isene inden servering.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.