is uden mælk og sukker ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2015

Mor i Aarhus

serinasmor skriver:

hej skønne mødre (og de fædre der kigger med )

Lang historie kort har jeg brug for en opskrift på hjemmelavet is uden sukker, sødemidler eller mælkeprodukter ... 

Jeg er faldet over den "sunde chokolade is " - som sikkert flere af jer har set på nettet ... 

Isen består kun af frosne bananer der blendes med kakao ...

Det kan umiddelbart være lige hvad jeg leder efter ..

Men er der nogle der ved om den Kan genfryses? 

Smager den virkelig af is ? 

Og er det realistisk at lave den til 40 personer ?

Er der evt nogen der har en anden idé ?

Kernesund Famile har flere opskrifter på is uden de ingredienser, du nævner. Har ingen opskrifter, men bøgerne kan lånes på biblioteket :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

serinasmor

MummiT skriver:

Jeg tror sagtens du kan bruge almindeligt gule bananer. Normalt er det en god metode at slippe af med "gamle" næsten overmodne bananer, men tror ikke det gør noget at bruge alm bananer

Tak  

Det er mest fordi det vil være mange bananer at have liggende til modning  

Anmeld Citér

12. august 2015

serinasmor

Mor i Aarhus skriver:

Kernesund Famile har flere opskrifter på is uden de ingredienser, du nævner. Har ingen opskrifter, men bøgerne kan lånes på biblioteket :-) 

Du er en skat  

Har du smagt dem ? Og kan de anbefales ? 

Anmeld Citér

12. august 2015

Mor i Aarhus

hej skønne mødre (og de fædre der kigger med )

Lang historie kort har jeg brug for en opskrift på hjemmelavet is uden sukker, sødemidler eller mælkeprodukter ... 

Jeg er faldet over den "sunde chokolade is " - som sikkert flere af jer har set på nettet ... 

Isen består kun af frosne bananer der blendes med kakao ...

Det kan umiddelbart være lige hvad jeg leder efter ..

Men er der nogle der ved om den Kan genfryses? 

Smager den virkelig af is ? 

Og er det realistisk at lave den til 40 personer ?

Er der evt nogen der har en anden idé ?

Kom da lige i tanke om at jeg i weekenden lavede nogle selv. Ha ha. Friskplukkede - meget søde - blåbær kogt op med en smule vand og kokossukker og frisk stevia fra haven. I isbakker og så i fryseren. De smager dejligt, og min datter tog til takke med sådan en (nu det ikke var muligt at få en alm), men det gjorde veninderne ikke  Stevia som sødemiddel, kunne du måske bruge, eller banan, ananas, mango, papaya eller anden meget sød frugt. Kokosmælk, mandelmælk eller hasselnødmælk, er også lækkert. Jeg har prøvet lidt forskelligt og kan lide det hele fordi jeg overhovedet ikke er kræsen. Hvis du har tid til at eksperimentere, er der masser af gode muligheder. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Mor i Aarhus

serinasmor skriver:

Du er en skat  

Har du smagt dem ? Og kan de anbefales ? 

Jeg har smagt en med spinat, citron og mynte. Lidt kedelig, men frisk

Anmeld Citér

12. august 2015

SMC

Mor i Aarhus skriver:

Jeg har smagt en med spinat, citron og mynte. Lidt kedelig, men frisk

En morgen lavede Michelle Kristensen en masse is i Go' morgen Danmark. Måske du kan finde de opskrifter. 

Anmeld Citér

12. august 2015

serinasmor

Mor i Aarhus skriver:

Kom da lige i tanke om at jeg i weekenden lavede nogle selv. Ha ha. Friskplukkede - meget søde - blåbær kogt op med en smule vand og kokossukker og frisk stevia fra haven. I isbakker og så i fryseren. De smager dejligt, og min datter tog til takke med sådan en (nu det ikke var muligt at få en alm), men det gjorde veninderne ikke  Stevia som sødemiddel, kunne du måske bruge, eller banan, ananas, mango, papaya eller anden meget sød frugt. Kokosmælk, mandelmælk eller hasselnødmælk, er også lækkert. Jeg har prøvet lidt forskelligt og kan lide det hele fordi jeg overhovedet ikke er kræsen. Hvis du har tid til at eksperimentere, er der masser af gode muligheder. 

Ikke nogen dum idé at eksperimentere - har heldigvis god tid

Bare bær kogt op Og så på frys ... Hvad er kokossukker for en størrelse ? 

Anmeld Citér

12. august 2015

serinasmor

SMC skriver:

En morgen lavede Michelle Kristensen en masse is i Go' morgen Danmark. Måske du kan finde de opskrifter. 

Tak 

Det vil jeg se efter  

Anmeld Citér

12. august 2015

Mor i Aarhus

serinasmor skriver:

Ikke nogen dum idé at eksperimentere - har heldigvis god tid

Bare bær kogt op Og så på frys ... Hvad er kokossukker for en størrelse ? 

Jeg kan ikke sende et link. Men bruger en udgave fra Urtekram. Den søder som sukker, men smager naturligvis anderledes. Kan købes i almindelige supermarkeder og er ikke speciel dyr 

Anmeld Citér

12. august 2015

serinasmor

Mor i Aarhus skriver:

Jeg kan ikke sende et link. Men bruger en udgave fra Urtekram. Den søder som sukker, men smager naturligvis anderledes. Kan købes i almindelige supermarkeder og er ikke speciel dyr 

Tak  

Har lige googlet det ... Umiddelbart tror jeg desværre ikke den går men jeg kan evt prøve med honning  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.