Hjælp til bedre putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2015

Mor1986

Isabella_mor skriver:

Yhvordan er jeres puteritual? Gør i det samme hver aften? 

Normalt ja. Men far har arbejdet sent de sidste 14 dage så der er lavet lidt om i det. 

Vi spiser senere som er tættere på sengetid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Rikkemor89

Mor1986 skriver:

vores datter er 3 år, og har faktisk altid været rigtig nem at putte, men de sidste 14 dage ca, har været rigtig hårde. 

Hun får ikke middags lur mere da det gjorde vi ikke kunne putte om aften. Og de siger også i børnehaven at det går fint uden. Dog puttede de hende torsdag med det resultat hun var mega frisk om aften.

nå men de her træls dage. Vi putter kl 19 nogen gange 1915 men det kvarter gjorde at hun nåede at blive overtræt. Så vi sørger for at putte kl 19. Men det er som om det ikke er nok. Jo det tog 45 min i stedet for to timer, men hun starter ud med at græde helt hysterisk når hun puttes. Hun er rigtig svær at få til ro selv om jeg sidder med hende ind til mig, og hun kan bede mig flere gange om at gå. Går jeg så bliver hun hysterisk og afviser mig alligevel når jeg går ind. Men jeg vælger altid at gå ind og enten tage hende op til mig eller lægge hånden på hende så hun ved jeg er der.

men hun kan være hysterisk i rigtig lang tid og ingenting hjælper. Hun er begyndt at sige hun vil sove i mors seng. Det skal siges hun altid får lov at komme ind til os når hun vågner om natten. Men har prøvet at have puttet hende hos os om aften med det resultat hun nægter at sove i egen seng bagefter. 

Jeg føler mig magtesløs og er så træt så træt efter sådan en omgang. Og sover elendigt om natten. Tænker det skyldes jeg sikkert er blevet overtræt og spekulere over det. Jeg vil bare så gerne hjælpe hende så vi kan få en rolig putning. 

Jeg overvejer om jeg i morgen skal prøve at putte 1830/1845 i håb om det måske gør forskellen. Skal siges hun helt afviser far. Hun kan godt kalde på ham når jeg er ved hende men når han kommer siger hun nej. 

Gode råd modtages med kyshånd 

Hej (:

Vil fortælle dig at du ikke er alene i verden om det, men ved godt det ikke trøster dig (:

Her har jeg 1 dreng på 5år som ikke gider sove før 1.5 til 3 timer efter han er puttet første gang :/ 

Det er sku hårdt & nogen aftner har jeg grædt efter han er faldet i søvn fordi det er så hårdt !

Anmeld Citér

11. august 2015

Isabella_mor

Mor1986 skriver:

Normalt ja. Men far har arbejdet sent de sidste 14 dage så der er lavet lidt om i det. 

Vi spiser senere som er tættere på sengetid. 

Men hvordan foregår putningen? 

Anmeld Citér

11. august 2015

Mor1986

Rikkemor89 skriver:

Hej (:

Vil fortælle dig at du ikke er alene i verden om det, men ved godt det ikke trøster dig (:

Her har jeg 1 dreng på 5år som ikke gider sove før 1.5 til 3 timer efter han er puttet første gang :/ 

Det er sku hårdt & nogen aftner har jeg grædt efter han er faldet i søvn fordi det er så hårdt !

Shit det er godt nok også mange timer der kan gå før han sover så. Kan sagtens forstå du har det sådan. Det tærer jo vildt på eb

Anmeld Citér

11. august 2015

Mor1986

Isabella_mor skriver:

Men hvordan foregår putningen? 

Kl 19 går vi på værelset hvor hun må vælge en bog. Før i tiden valgte hun en som vi læste og så lagde hun sig til at sove. Den sidste tid har vi skulle ligge ved hende og de sidste 14 dage har vi slet ikke nået historien da hun begynder at græde hysterisk når vi går på værelset. 

Så vi når efter måske en times skrigeri til at hun er faldet ned til jeg kan læse for hende. Men skal stadig ligge ved hende til hun sover 

Anmeld Citér

11. august 2015

Isabella_mor

Mor1986 skriver:

Kl 19 går vi på værelset hvor hun må vælge en bog. Før i tiden valgte hun en som vi læste og så lagde hun sig til at sove. Den sidste tid har vi skulle ligge ved hende og de sidste 14 dage har vi slet ikke nået historien da hun begynder at græde hysterisk når vi går på værelset. 

Så vi når efter måske en times skrigeri til at hun er faldet ned til jeg kan læse for hende. Men skal stadig ligge ved hende til hun sover 

Kan hun være bange for noget? Vpgner hun om natten med nighttraumer osv. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Mor1986

Isabella_mor skriver:

Kan hun være bange for noget? Vpgner hun om natten med nighttraumer osv. 

Hun siger nogen gange der er løver på hendes værelse. Men aldrig i forbindelse med hun er ked. Og jeg har taget snakken med hende om at der ikke kan komme løver på hendes værelse. For mor og far passer på hende. 

Altså hun vågner hver aften mellem 22 og 00 og beder om at komme ind og sove ved os. Hvilket hun får lov til. Det er sjældent hun vågner med skrig eller gråd. Det er mere som om hendes indre ur siger hun skal vågne.

jeg puttede i dag 1830. Og hun hverken græd eller var hysterisk. Hun virkede dog ikke træt men hun havde også taget fem min i eftermiddag på sofaen. Det tog mig dog halvanden time at putte og jeg måtte helst ikke gå fra hende. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Isabella_mor

Mor1986 skriver:

Hun siger nogen gange der er løver på hendes værelse. Men aldrig i forbindelse med hun er ked. Og jeg har taget snakken med hende om at der ikke kan komme løver på hendes værelse. For mor og far passer på hende. 

Altså hun vågner hver aften mellem 22 og 00 og beder om at komme ind og sove ved os. Hvilket hun får lov til. Det er sjældent hun vågner med skrig eller gråd. Det er mere som om hendes indre ur siger hun skal vågne.

jeg puttede i dag 1830. Og hun hverken græd eller var hysterisk. Hun virkede dog ikke træt men hun havde også taget fem min i eftermiddag på sofaen. Det tog mig dog halvanden time at putte og jeg måtte helst ikke gå fra hende. 

Det må være lige den her periode som alle (de fleste) oplever. 

Jeg har oplevet det med min dreng som nu er 4,5 og det hænder stadig at han vil have vi bliver siddende hos ham til han sover. 

Hvis der sker nogle ændringer i hjemmet ( nu nævnte du det der med at far ervsent hjemme) så kan det måske være fordi hun savner ham?

Børn har (i min optik) svært ved at sætte ord på sine følelser. Og bange og ked af det bliver sikkert blandet sammen. 

Det skal nok blive godt igen det er kun en periode. Hold fast i rutinerne for det er hvad jeres datter er vant til  

Anmeld Citér

11. august 2015

Isabella_mor

Mor1986 skriver:

Det må være lige den her periode som alle (de fleste) oplever. 

Jeg har oplevet det med min dreng som nu er 4,5 og det hænder stadig at han vil have vi bliver siddende hos ham til han sover. 

Hvis der sker nogle ændringer i hjemmet ( nu nævnte du det der med at far ervsent hjemme) så kan det måske være fordi hun savner ham?

Børn har (i min optik) svært ved at sætte ord på sine følelser. Og bange og ked af det bliver sikkert blandet sammen. 

Det skal nok blive godt igen det er kun en periode. Hold fast i rutinerne for det er hvad jeres datter er vant til  

Anmeld Citér

11. august 2015

put

hvis det var mit barn ville jeg uden at tøve lytte til hende når hun siger hun vil sove i mors og fars seng. Hvis det er hendes behov lige nu og kan gøre hende tryg kan jeg slet ikke se noget problem i det. Men jeg går også ind for sammensovning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.