Medicinsk abort - smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.689 visninger
39 svar
5 synes godt om
3. august 2015

Appelsin

Er der nogen af her der har oplevet en medicinsk abort? Der er nu gået to døgn siden jeg tog pillerne og synes godt nok at det gør så ondt indimellem at jeg tager smertestillende, det bløder også stadigvæk en hel del, men jeg ku forstå at det kan vare ved i op til to uger... Det gælder jo bare om at holde ud. Fik at vide at man sku vente til man har haft en almindelig cyklus før man må prøve igen...andre der har hørt det? Men det er klart... Lige nu har jeg ihvertfald ikke lyst til noget som helst, det har været noget af en mave puster 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2015

Os&lilledig

Appelsin skriver:

Er der nogen af her der har oplevet en medicinsk abort? Der er nu gået to døgn siden jeg tog pillerne og synes godt nok at det gør så ondt indimellem at jeg tager smertestillende, det bløder også stadigvæk en hel del, men jeg ku forstå at det kan vare ved i op til to uger... Det gælder jo bare om at holde ud. Fik at vide at man sku vente til man har haft en almindelig cyklus før man må prøve igen...andre der har hørt det? Men det er klart... Lige nu har jeg ihvertfald ikke lyst til noget som helst, det har været noget af en mave puster 

Mange oplever store smerter, andre slet ikke. Jeg blødte næsten ikke, men der væltede store "ting" ud af mig. Kæmpe hinder, moderkage med mere. Smerterne kom først efter 14 dage fordi livmoderen ikke havde tømt sig ordenligt. 

De siger man skal vente af 2 årsager. 1: livmoderen skal lige have ro igen. Og 2: det kan være svært at beregne termin hvis ikke der har været en mens inden ny gravidtet.. Jeg fik mens efter 6 uger og blev insemineret der, det var alt for tidligt, æggene opførte sig mærkeligt og voksede alt for stærkt. Blev gravid i 2 cyklus efter aborten  

sender dig en masse kram, det gør så ondt at sige farvel til noget som er så ønsket <3

Anmeld Citér

3. august 2015

Jj1709

Appelsin skriver:

Jeg var igennem en i starten af april, og jeg havde meget ondt engang imellem, og det passede ca med at det var fordi en blodig klump skulle ned gennem livmoderen, sorry detaljen.. Og for mit vedkommende var de ret heftige, så når de skulle ud gjorde det sindssygt ondt... Men jeg går udfra du har fået smertestillende på recept? Tag en af dem i Såfald det ikke er til at holde ud, for mit vedkommende stod smerterne på en uges tid, derefter begyndte livmoderen at trække sig sammen ( kan også gøre ondt!)  

Det med at skulle vente tror jeg alle får afvide. Det er bedst for kroppen.

Kram til dig, det er aldrig sjovt at skal igennem.. 

Anmeld Citér

3. august 2015

Manna

Jeg havde ikke de store smerter.

Jeg blødte enormt og blev indlagt pga for stort blodtab. Ugen efter blev jeg indlagt til udskrabning.

Tror du skal være opmærksom hvis du bløder så meget over længere tid. Hvad med at ringe til lægen.

Stort kram. Det er så trist .

Anmeld Citér

3. august 2015

Appelsin

Tak for jeres svar, ja tænker også at det er godt nok at give det lidt ro. Men tror at der heller ikke kommer ægløsning før kroppen er klar! Nu må vi se. Synes det ef svært at bedømme hvad der er meget, vurderer det her ikke til at være svær blødning, men bliver det ved i to uger vil man nok godt mærke det på blodprocenten. Har fået en tid til kontrol fredag d. 14 august, ved i hvad der skal ske? 

Anmeld Citér

3. august 2015

Appelsin

Manna skriver:

Jeg havde ikke de store smerter.

Jeg blødte enormt og blev indlagt pga for stort blodtab. Ugen efter blev jeg indlagt til udskrabning.

Tror du skal være opmærksom hvis du bløder så meget over længere tid. Hvad med at ringe til lægen.

Stort kram. Det er så trist .

Det var da også grimt med indlæggelse osv... Puha... Og ja det er hårdt... Mere end man tror og selv vil være ved...

Anmeld Citér

3. august 2015

Os&lilledig

Appelsin skriver:

Tak for jeres svar, ja tænker også at det er godt nok at give det lidt ro. Men tror at der heller ikke kommer ægløsning før kroppen er klar! Nu må vi se. Synes det ef svært at bedømme hvad der er meget, vurderer det her ikke til at være svær blødning, men bliver det ved i to uger vil man nok godt mærke det på blodprocenten. Har fået en tid til kontrol fredag d. 14 august, ved i hvad der skal ske? 

De tager en blodprøve for at se om hcg er gået i 0. Og scanner og ser om livmoderen er helt Tom  

Anmeld Citér

3. august 2015

Appelsin

Os&lilledig skriver:

De tager en blodprøve for at se om hcg er gået i 0. Og scanner og ser om livmoderen er helt Tom  

Ok �� mange tak... Er bare glad for at de har taget hurtig hånd om det og synes jeg har været heldig med yderst venlig og kompetent læge og haf allerede fået en tid til opfølgning, så føler jeg mig ikke så fortabt når man nu er følelsesmæssigt påvirket. Og jeg må sige at hormonerne hurtigt dykker... Men ja det tager nok et par uger hvis ik mere før hcg er helt ude. Tak for gode råd. 

Anmeld Citér

8. august 2015

70121416

Appelsin skriver:

Jeg startede en medicinsk abort i torsdags kl 14, fik uro og kvalme, men ingen blødning. Da jeg stod op fredag morgen, var der lidt frisk blødning med tråde/slim i, ligesom ved ægløsning. Og i dag lørdag bløder jeg nærmest ikke  ringer på sengeafdelingen i morgen og vil egenlig gerne tjekkes, for vil ikke vente indtil min kontrol scanning og blodprøve helt til på onsdag, hvis ikke jeg er tømt. 

Jeg havde et vindæg, aldrig foster eller madpakke, så tænker at der ikke kan være så meget, men alligevel burde det være minimum som alm mens?? 

Gør mig ondt du os er igennem det 

Anmeld Citér

10. august 2015

Appelsin

70121416 skriver:

Jeg startede en medicinsk abort i torsdags kl 14, fik uro og kvalme, men ingen blødning. Da jeg stod op fredag morgen, var der lidt frisk blødning med tråde/slim i, ligesom ved ægløsning. Og i dag lørdag bløder jeg nærmest ikke  ringer på sengeafdelingen i morgen og vil egenlig gerne tjekkes, for vil ikke vente indtil min kontrol scanning og blodprøve helt til på onsdag, hvis ikke jeg er tømt. 

Jeg havde et vindæg, aldrig foster eller madpakke, så tænker at der ikke kan være så meget, men alligevel burde det være minimum som alm mens?? 

Gør mig ondt du os er igennem det 

Hvordan gik det med dig? Kan godt forstå du er nervøs, skal til kontrol på fredag og håber at alt er som det skal være. Et vindæg? Uhhh hvordan kan det mon ske?? Naturen laver mange løjer...jeg spekulerer også hvad der gik galt ved mig... Men det finder jeg nok aldrig ud af... Her er blødningen endelig stoppet og maven gør heller ikke ondt mere... Så langt så godt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.