Feberkramper.. Fortæl om nogen der har oplevet de

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.654 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. juli 2015

A.y.y.y

Er der nogen som har oplevet feberkrampe hos jeres barn? Og hvis i har så hvordan var det? Fortæl godt og skidt? Lad mig hører .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2015

Bshizzle

Er der nogen som har oplevet feberkrampe hos jeres barn? Og hvis i har så hvordan var det? Fortæl godt og skidt? Lad mig hører .

Jeg oplevede det med min store dreng som idag er 9,5 år. 

Jeg boede alene med ham da han som 1 årige fik kramper. 

Jeg må ærlig indrømme at jeg gik i panik! 

Kendte INTET til Feberkramper overhovedet. 

Han lå med høj feber en formiddag, og jeg sad med ham på skødet i sofaen. 

Pludselig begyndte han og ryste og blev helt blå om læberne samt trak ikke vejret. 

Efter måske 1 min trak han vejret og skreg helt vildt. 

I panik ringede jeg til min Mor som efterfølgende bad mig ringe efter en ambulance med det samme!!. 

De kom hurtigt og i Ambulancen samt på sygehuset fik han endnu 2 anfald mere. 

Blev indlagt med ham weekenden over hvor der ikke skete mere. 

Fik besked på at ha noget insulin liggende i køleskabet hvis det igen skulle ske. 

Heldigvis skete det ikke... ... 

Det positive er at han ikke har haft det efterfølgende ej heller ingen mén af det. (Mener de kan ha det op til de er 5 år?). 

Anmeld Citér

25. juli 2015

TrineMine86

Bshizzle skriver:

Jeg oplevede det med min store dreng som idag er 9,5 år. 

Jeg boede alene med ham da han som 1 årige fik kramper. 

Jeg må ærlig indrømme at jeg gik i panik! 

Kendte INTET til Feberkramper overhovedet. 

Han lå med høj feber en formiddag, og jeg sad med ham på skødet i sofaen. 

Pludselig begyndte han og ryste og blev helt blå om læberne samt trak ikke vejret. 

Efter måske 1 min trak han vejret og skreg helt vildt. 

I panik ringede jeg til min Mor som efterfølgende bad mig ringe efter en ambulance med det samme!!. 

De kom hurtigt og i Ambulancen samt på sygehuset fik han endnu 2 anfald mere. 

Blev indlagt med ham weekenden over hvor der ikke skete mere. 

Fik besked på at ha noget insulin liggende i køleskabet hvis det igen skulle ske. 

Heldigvis skete det ikke... ... 

Det positive er at han ikke har haft det efterfølgende ej heller ingen mén af det. (Mener de kan ha det op til de er 5 år?). 

Tror du ikke det var stesolid du havde liggende og ikke insulin? Insulin er jo beregnet til diabetes/sukkersyge.. 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
A.y.y.y skriver:

min søn havde det få dage før hans 1 års fødselsdag... 

men må jeg spørge hvorfor du spørger ind til det?...

Anmeld Citér

25. juli 2015

TrineMine86

Min den store har haft voldsomme feberkramper et par gange, arme oh ben rykkede i rytmiske bevægelser, hvid fråde ud af mund, blå læber, rallende vejrtrækning og det varede en 5-6 minutter, så stoppede de rytmiske ryk i arme og ben og han trak igen vejret roligt, den ene gang fortsatte den ene arm med at være lidt stiv osv.. 

Begge gange har ambulancen hentet os med udrykning, anden gang fik han stesolid, som desværre udviklede en allergisk reaktion der fik tungen til at svulme op og true hans vejrtrækning, der kørte lægen med i ambulancen og fuld babu på sygehuset.. 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores søn havde at det virkede som om dele af kroppen "låste" i et kort øjeblik...

Han var svær at få kontakt til imens det stod på...

Men vi har været heldige at det ikke varede særlig længe ad gangen :)

Jeg havde det selv som barn rigtig meget, jeg stoppede med at trække vejret når de var værst... min bedstemor plejede at fortælle om hendes værste køretur nogensinde hvor jeg pludselig blev helt blå om læberne pga feberkramper og min bedstefar der endte med at køre alt for stærkt for at de skulle hurtigt til hospitalet med mig :) den eneste gang han nogensinde overtrådte fartgrænserne :)

Anmeld Citér

25. juli 2015

Bshizzle

TrineMine86 skriver:

Tror du ikke det var stesolid du havde liggende og ikke insulin? Insulin er jo beregnet til diabetes/sukkersyge.. 

Hov... Jo selvfølgelig 

Anmeld Citér

25. juli 2015

moaren

A.y.y.y skriver:

Min ældste søn (idag 5 år) fik feberkrampe efter hans MFR-vaccination da han var 15 måneder.

Han havde høj feber og var meget slatten da han havde sovet middagslur. Jeg sad med ham på skødet inde i stuen og han var helt stille. Pludselig kan jeg mærke han bliver stiv og strækker sig bagover, vender det hvide ud af øjnene og begynder så at "spjætte" på arme og ben. Siger til min mand "jeg tror han har feberkrampe" og han går lidt i panik hvor jeg derimod var rimelig rolig.

Jeg havde samme formiddag læst om feberkramper fordi han havde høj feber, så jeg vidste godt hvordan jeg skulle forholde mig.

Jeg lagde ham på gulvet, på siden og holdt ham på kroppen. Sagde til min mand at vi skulle tage tid på krampen og at han skulle ringe 112. Han ringede så til vagtlægen i stedet og vi kom igennem med det samme. Heldigvis. Krampen var overstået efter 3-4 min og dette skete mens min mand snakkede med lægen. Vi skulle tage over i vagten med der samme og kom direkte ind. Vores søn var rigtig ked af det da han "vågnede op" fra krampen, men var ellers ok.

Doktor gjorde ikke noget ved det og selvom jeg spurgte på stesolid i tilfælde af endnu et anfald, så mente hun ikke det var nødvendigt. (Den var hun ikke sluppet afsted med idag, skal jeg lige sige)

Knægten var meget træt da vi kom hjem og han sov og sov og sov. Dagen efter havde han stadig feber, men det blev heldigvis ved den ene krampe.

Det var en rigtig ubehagelig oplevelse, selvom jeg godt vidste at det ikke er "farligt" så bliver man godt nok bange. 

Anmeld Citér

25. juli 2015

LilleLene

A.y.y.y skriver:

det er det værste jeg har oplevet  

Jeg troede min dreng havde fået en hjerneblødning. Jeg var 100 på at han skulle dø

han bevægede hovedet rytmisk til siden og sagde sådan en bræk/ blive-kvalt-lyd og vendte det hvide ud af øjnene

Anmeld Citér

25. juli 2015

Katia Juul Skovgaard

Vi oplevede det i februar i år.

Victors feber var steget hen over natten på trods af panodil, så han lå hele søndagen med 40,4 

Han vil på et tidspunkt have lidt at drikke, så han får en tår juice. Han laver mærkelig grimasse og begynder så ellers at krampe.

Manden sidder med ham på skødet og jeg har læst man skal ringe 112, så det gør jeg. Han sender en ambulance med det samme, da Victor stadig kramper.

De ankommer efter 6 min og der bliver givet stesolid. Han giver et skrig, men kramper så igen. De giver igen stesolid, men denne gang kan de ikke bryde krampen.

Nu må ambulance-folkene ikke give mere, så vi bliver gennet i ambulancen hvor en lægebil støder til.

Victor kramper stadig og der gives yderligere stesolid uden virkning.

Vi ankommer til Herlev, der er et hav af mennesker. Han får en masse medicin, men intet virker 

Til sidst kommer en anæstesi-læge ind og de lægger ham i respirator da al den medicin kan påvirke hans vejrtrækning. De vælger respirator så de kan kontrollere vejrtrækningen og samtidig kan den medicin der gives inden man lægger folk i respirator stoppe kramperne, da de får musklerne til at slappe af.

Så ligger min lille mand der. Han har fået 3 drop, 1 i armen, 1 i hånden og 1 i foden.

De frygter meningitis, så han sættes i behandling.

Vi overføres til intensiv på Riget. Han kramper ikke længere og skal nu sove "rusen" ud (Falckredderen sagde han havde fået så meget medicin at en voksen mand ville være rundtosset).

Vi kommer retur til Herlev dagen efter, hvor der tages prøver for meningitis. De var heldigvis negative 

Vi får fortalt feberkramper som ofte varer et par minutter, Victor kramper i 2 timer  Det er en "normal" børnesygdom som mange oplever, han er en af dem der oplever de længerevarende kramper.

Vi er efterfølgende blevet tilbudt efterundersøgelser og var i april og juni til undersøgelse, den sidste var for at udelukke epilepsi. De kan dog nok kun konkludere at det var en voldsom omgang han/vi var igennem.

Jeg HADER feberkramper og jeg håber aldrig nogensinde jeg skal opleve ham få dem igen, hverken korte eller lange.

Jeg har stadig svært ved at tænke, tale og skrive det, så jeg har måske slet ikke svaret på dit spørgsmål. I så fald undskylder jeg for den lange roman 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.