Er det helt ude i hampen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er Matthæus et "forkert" navn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.315 visninger
23 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har omsider fået overtalt manden til at kunne lide navnet Matthæus, men næsten hele min familie synes det er er mærkeligt navn, og minder den for meget Om biblen - selvom de hverken har haft kristendom, gået i kirker eller noget ( men bare vist mærke i navnet ) .. Og det er bare ap træls når de begynder list at ødelægge der navn som beg synes var så fint! 

Oplever i også det ?? 

Da vi snakkede om pige navne snakkede vi om evt. En Vanessa, hvor min stedmor bare brøler " ej stakkels barn!!" �� det skide irriterende de skal påvirke wn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Jeg har omsider fået overtalt manden til at kunne lide navnet Matthæus, men næsten hele min familie synes det er er mærkeligt navn, og minder den for meget Om biblen - selvom de hverken har haft kristendom, gået i kirker eller noget ( men bare vist mærke i navnet ) .. Og det er bare ap træls når de begynder list at ødelægge der navn som beg synes var så fint! 

Oplever i også det ?? 

Da vi snakkede om pige navne snakkede vi om evt. En Vanessa, hvor min stedmor bare brøler " ej stakkels barn!!" �� det skide irriterende de skal påvirke wn

Hvis i kan lide det. Så skidt pyt med alle andre!!! Min familie var sgu heller ikke enige i vores navn

man føler noget forskelligt til nogle navne og man kan aldrig høre det helt vidunderlige i de navne man ikke selv har valgt. Ville ikke selv vælge navnet, i mine øre klinger det "ondskabfuldt", men ville være helt ligeglad med om andre synes det var er bibel navn !

hvis i elsker det, så er det, det han skal hedde! <3

Er du i dec termins gruppen på Face? Så nemlig en der skrev det navn der  

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Oplever i også det ?? 

Altså, det  er jo i den grad et bibelsk navn - men det er der vel i sig selv ikke noget galt i. For mig hænger det uløseligt sammen med Matthæus-evangeliet, og det klinger meget "tungt" i mine ører, men der er intet "forkert" i det. 

Jeg ville se stort på familiens holdning, hvis min mand og jeg elskede navnet - men jeg studser lidt over, at du "omsider" har fået manden "overtalt" til at kunne lide det. Jeg ville foretrække, at min mand uden overtalelse var begejstret for vores barns mulige navn lige fra begyndelsen. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Oplever i også det ?? 

Ikke et navn jeg ville bruge. men derfor behøver det ikke at være grimt.. Og det er da ligemeget hvad de siger.

Hvad så med adam og eva? Der ville jeg da tænke mere på biblen.. eller Jesus, Josef og maria.

Venessa er da sødt. hvad er der galt med det?

Min far var da heller ikke helt på min nevøs navn, men drengen kom til at hedde det og i dag kan han ikke hedde andet og min far synes ikke det er så mærkeligt mere

Tag det navn I synes om, det er ikke jeres familie der skal have barn.

Anmeld Citér

22. juli 2015

lillespir26

Vores pige hedder Nova Matilde siges Nova-Matilde og folk er begyndt at vende sig til det hun er 5 mdr så syntes i det er flot så brug det og til en anden gang nævn først navnet nær du har født folk kan nå at sætte tvivl i en hvis de kender det 

Anmeld Citér

22. juli 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Oplever i også det ?? 

jeg syntes det er et super flot navn. Og kunne helt klart godt kalde en lille dreng det.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Der vil altid være nogle, som har mening til navn.. Det oplevede vi også. Kald jeres barn det I vil.....  

vær dog sikker på, at du ikke har presset din mand... Jeg ville gerne have min datter skulle hedde Filippa, og min mand havde også sagt ok for det. Men så var der bare et eller andet han synes, der var forkert ved det, og så måtte vi finde et nyt...

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anna2706

Synes faktisk Matthæus lyder sødt. Ja det er meget bibelsk, men bestemt ikke forkert :-) 

Anmeld Citér

22. juli 2015

sne190810

Jeg er vokset op med en dreng, som også hed Matthæus. Så for mig er det et ganske almindeligt navn, og kan ikke se hvorfor det skulle skulle sig ud mere end andre navne :-) 

.. Og skid hul på hvad jeres familie/venner siger. Det er jo jeres barn, og i bestemmer for hulen da selv hvad i vil kalde det. Bed dem om at klappe kaje, hvis de ikke har noget positivt at sige :-)

Anmeld Citér

22. juli 2015

LBK

Anonym skriver:

Oplever i også det ?? 

Jeg bryder mig personligt ikke om navnet, men der er vi jo alle så forskellige. Men jeg synes ikke det er et forkert navn. 

Netop pga "folks" mange holdninger, er der ingen omkring os der får kendskab til navneforslag inden vores barn er født og har fået tildelt navn. 

Når navnet er uddelt kunne det "ikke være anderledes".

Men du/i skal da være helt ligeglade med hvad andre mener, det er da jeres barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.