Putning af to børn, how?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Baby på maven i slynge eller sele, så kan du vugge mens du holder i hånd  

fungerer muligvis bedst når den store har højseng. Det har været min løsning et par gange hvor det kneb. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Sujan

Ja det er altså ikke nemt..

jeg har 2 piger, en på 3 år og en på nu 9 mdr. 

Hende på 3 år har også tager rigtig lang tid at putte. I starten ammede jeg lillesøster imens jeg puttede storesøster, men sikke noget rod... Det blev så sådan at storesøster først bliver putter når lillesøster sover...det blev heldigvis hurtigt en rutine. Så omkring kl. 18-19 begynder jeg at putte lillesøster imens storesøster leger eller ser tegnefilm... (Det var lidt  en kamp i starten, men nu accepterer hun det heldigvis) når lillesøster så sover, er det storesøsters tur... Det tog lidt tid, men nu er det bare blevet en rigtig god rutine, men de dage hvor lillesøster er svær at putte kan godt være noget rod... Så der er det dybe indåndinger og accepterer at sådan er det og prøve at skabe ro, så man får løst der hele alligevel...

Men puha.. Tiden fra kl. Ca. 16-17 stykker til de begge sover er godt nok de hårdeste timer på døgnet!!!

Anmeld Citér

19. juli 2015

Isabella_mor

Nu er vi totil putning. Men ellers gjorde vi tit det at vi satte os i sofaen med dynen og så ammede jeg lillebror mens storebror fik godnathistorie og nus.? Typisk faldt lillebror i søvn og så kunne lægge ham i vuggen mens storebror blev puttet. Nu deler vi ps op hvis de skal puttes samtidig. Og andre gange så sidder lillebror i sengen mens storebror får godnathistorie og nus. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Den store sover på vores værelse også, han har brug for trygheden i det, og jeg har indtil nu synes det var mest praktisk fordi han stadig vågner om natten. Men putningen driller altså 

Ah det kan jeg se. Vågner baby meget? Kan baby evt. komme på eget værelse? 

Anmeld Citér

20. juli 2015

MMOGM

Har en søn på snart 3 og en datter på 1, og min datter kommer i seng omkring kl 19-19:30 og hende lægger jeg først. Jeg synger lidt sange for hende og nusser hende, og så går jeg ud, så falder hun i søvn alene. Efter kommer min søn i seng kl 20 ca og så bliver han puttet. Der læser jeg en godnat historie og synger en sang, og så får han lov at lægge til han sover, og sådan har jeg gjort det siden min datter var ca 6 mdr og jeg kunne starte en rytme med hende. Jeg har lært begge børn selv at falde i søvn, for der er ikke tid til jeg sidder en halv til en hel time hos hver. Er nu gravid med nummer 3, og når nummer 3 kommer bliver de to store puttet på samme tid. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Blop2

Vi har en på 3,5 år og en på 11 måneder. Da vi fik nummer to, sov de begge i vores soveværelse. Jeg lå mig i min seng mens jeg gav den lille en flaske til natten, imens puttede storebror i sin egen seng ved siden af. Efter flasken blev den lille puttet, og jeg blev siddende til den store sov max. En time senere. Jeg havde altid fjernsynet kørende.

idag sover de så på hvert sot værelse.

Anmeld Citér

20. juli 2015

MorDk

Jeg gjorde det at jeg ammede lillesøster imens storebror sad og så Ramasjang eller lign. Lillesøster døsede hen og jeg lagde hende i vuggen, hvorefter jeg puttede storebror. Han har aldrig faldet i søvn alene (kun når han blev passet) Nogle gange har jeg tænkt: Hvorfor har vi ikke "lært" ham at sove alene ... Men hvorfor skal børn det? Han havde brug for trygheden og det får han den dag idag. Han fylder 5 til september. Men det er ikke altid nemt at putte 2 unger alene. Til tider kunne det tage mig 2-2½ time 

Anmeld Citér

20. juli 2015

MorTil3+

Anonym skriver:

Åh ja måske ville det være en løsning. 

Inden jeg fik børn mente jeg børn max skulle se en halv times tv om dagen, det blev udvidet  men holdt fast på ingen morgen tv og ikke lige inden sengetid. Det sneg sig også langsomt ind! Men er altså heller ikke helt tosset med at han skal falde i søvn til tv, og tvivler faktisk på han kan finde ro med tv'et tændt.

ja fortryder da også bare helt vildt jeg ikke tog kampen op før, men tænkte han skulle mærke jeg var der for ham selvom lillebror kom, men det resultere jo næsten i det modsatte 

Nu ser vores datter normalt aldrig fjernsyn i løbet af dagen, det fanger hende ikk rigtig hun har for meget krudt i røven til at sidde stille foran et fjernsyn, men om aftenen når hun skal sove vil hun gerne. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

pastry26

Måske kan i sammen alle 3 læse en lille spændende bog, og derefter får storebror lov til at ligge i sengen med sin bog og hygge lidt. Hvis du lader døren stå åben, kan du komme og gå som der er behov for, men som udgangspunkt skal han ligge selv. 

Måske det vil virke her i starten. Et til dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.