Putning af to børn, how?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.315 visninger
18 svar
9 synes godt om
19. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en to drenge, en på 4 år og en på 6 uger.

ham på 4 skal puttes til han sover, hvilket kan tage længe. Han har altid haft svært ved at falde i søvn, er sensitiv og har aldrig faldet i søvn spontant eller andre steder end hans seng. Altså ikke et barn med stort sovehjerte, men han behøver sine 11-13 timer for at fungere.

men nu er lillebror jo kommet og han sover ikke når storebror skal putte. Og hvis jeg tager ham med ind og putter storebror så skriger han, og det resulterer i at storebror også skriger hvilket gør lillebror skriger endnu mere osv.

så hvordan får i andre putningen til at fungere med en stor som ikke kan falde i søvn alene, plus en baby. Er så ked af det på drengenes vegne over det skal være sådan her. Så hit me med en masse "mor til to tricks" ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

viben

Ville gerne komme med et guldkorn, men min erfaring (mor til to drenge, en på 3 og en på 1 år, som jeg putter alene til hverdag) er at den store må affinde sig med at falde i søvn alene, ind til den lille lærer selv at falde i søvn (og det gør de hurtigt, det er jo nødvendigt). Men det ramler stadig sammen her, og jeg tror det vigtigste jeg kan sige er at give det tid. Tid til at i finder en hverdag og rytme, og tid til at storebror finder hoved og hale i det hele. Og han er jo stor, så jeg ville nok prøve at tale med ham om hvorfor i er nødt til at gøre det anderledes end i plejer...

Anmeld Citér

19. juli 2015

MorTil3+

Her bliver hende på 3 puttet ved 19 tiden, så får hun lov til at se ramasjang til de sover, ofte falder hun i søvn men ellers beder hun selv om at jeg kommer og slukker kl 20 når de sover. Måneden inden lillebror kom tog jeg kampen med hende ang det at falde i søvn selv, jeg skulle altid ligge og holde hende i hånden indtil hun sov og det ku ta timer nogle gange. Så begyndte vi på det med ramasjang og det fungerer fint. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Manna

Jeg ammer den lille mens der læses for den store på 3,5 år

Men han er ret nem at putte.

Anmeld Citér

19. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har en to drenge, en på 4 år og en på 6 uger.

ham på 4 skal puttes til han sover, hvilket kan tage længe. Han har altid haft svært ved at falde i søvn, er sensitiv og har aldrig faldet i søvn spontant eller andre steder end hans seng. Altså ikke et barn med stort sovehjerte, men han behøver sine 11-13 timer for at fungere.

men nu er lillebror jo kommet og han sover ikke når storebror skal putte. Og hvis jeg tager ham med ind og putter storebror så skriger han, og det resulterer i at storebror også skriger hvilket gør lillebror skriger endnu mere osv.

så hvordan får i andre putningen til at fungere med en stor som ikke kan falde i søvn alene, plus en baby. Er så ked af det på drengenes vegne over det skal være sådan her. Så hit me med en masse "mor til to tricks" ! 

Nu hvor den lille kun er 6 uger kan han så ikke sove hos Jer og senere når der kommer mere rutine ind, kan de dele værelse? 

Vores på 12 måneder sover kl 19 og den store umiddelbart efter. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

viben skriver:

Ville gerne komme med et guldkorn, men min erfaring (mor til to drenge, en på 3 og en på 1 år, som jeg putter alene til hverdag) er at den store må affinde sig med at falde i søvn alene, ind til den lille lærer selv at falde i søvn (og det gør de hurtigt, det er jo nødvendigt). Men det ramler stadig sammen her, og jeg tror det vigtigste jeg kan sige er at give det tid. Tid til at i finder en hverdag og rytme, og tid til at storebror finder hoved og hale i det hele. Og han er jo stor, så jeg ville nok prøve at tale med ham om hvorfor i er nødt til at gøre det anderledes end i plejer...

Ja du har nok ret. Sikke noget rod altså. Fortryder han ikke fik det lært før lillebror kom.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Her bliver hende på 3 puttet ved 19 tiden, så får hun lov til at se ramasjang til de sover, ofte falder hun i søvn men ellers beder hun selv om at jeg kommer og slukker kl 20 når de sover. Måneden inden lillebror kom tog jeg kampen med hende ang det at falde i søvn selv, jeg skulle altid ligge og holde hende i hånden indtil hun sov og det ku ta timer nogle gange. Så begyndte vi på det med ramasjang og det fungerer fint. 

Åh ja måske ville det være en løsning. 

Inden jeg fik børn mente jeg børn max skulle se en halv times tv om dagen, det blev udvidet  men holdt fast på ingen morgen tv og ikke lige inden sengetid. Det sneg sig også langsomt ind! Men er altså heller ikke helt tosset med at han skal falde i søvn til tv, og tvivler faktisk på han kan finde ro med tv'et tændt.

ja fortryder da også bare helt vildt jeg ikke tog kampen op før, men tænkte han skulle mærke jeg var der for ham selvom lillebror kom, men det resultere jo næsten i det modsatte 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg ammer den lille mens der læses for den store på 3,5 år

Men han er ret nem at putte.

Åh ja, gør jeg også. Det tager 15 min og det tager den store min en time at falde i søvn, den lille gider ikke kigge ud i luftet i mørket efter amning og græder hvilket forsinket søvnen hos den store. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Måske han han høre en historie eller noget beroligende musik på en radio på værelset 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nu hvor den lille kun er 6 uger kan han så ikke sove hos Jer og senere når der kommer mere rutine ind, kan de dele værelse? 

Vores på 12 måneder sover kl 19 og den store umiddelbart efter. 

Den store sover på vores værelse også, han har brug for trygheden i det, og jeg har indtil nu synes det var mest praktisk fordi han stadig vågner om natten. Men putningen driller altså 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.