rundvisning på fødegangen+kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg ville helt ærligt blive SÅ skuffet og ked af det og vred hvis Niklas ikke ville med til... ja ALT! Det er sgu ligesåmeget hans barn som det er mit og hans SKAL sgu have lyst til det hele og være mega nysgerrig på hvad der skal ske... Det gør han heldigvis også, så ingen alarm, men jeg kan ikke lade være med at have lidt ondt af jer tøser når manden ikke vil med eller ikke er interesseret   Jeg synes I skal slå et slag for at de skruer lidt op for engagementet - det er også DERES barn som skal fødes på den fødegang eller snakkes om ved den jordmoder!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

mor-til-vanessa

var til mit andet jm besøg igår og der var min kæreste med. min kæreste er amerikaner og snakker derfor ikke flydene dansk endnu. så det var ikke alt han forstod... han kunne ikke helt forstå hvorfor vi ikke så vores barn, for det gør man i usa hver gang man er til undersøgelse. så det synes han var lidt mærkeligt.  men tror han synes det var spændene at høre hjertelyd...

har ikke det helt store behov for at han skal med. heller ikke på fødegange og amme forberedelser. ved heller ikke selv endnu om jeg gider det. han var heller ikke med til nogen af scanningerne og til første jm besøg, fordi han var i usa hele sommeren... har heller ikke været et stor behov for mig. har haft min mor og en veninde med. og det har været lige så rart.

men folk er jo så forskellige....

Anmeld

15. september 2009

Orkide86

Så har han endelig taget sig sammen, og han kommer med wee jeg er glad og lettet over det

Anmeld

15. september 2009

Lise

Rosa skriver:

Jeg ville helt ærligt blive SÅ skuffet og ked af det og vred hvis Niklas ikke ville med til... ja ALT! Det er sgu ligesåmeget hans barn som det er mit og hans SKAL sgu have lyst til det hele og være mega nysgerrig på hvad der skal ske... Det gør han heldigvis også, så ingen alarm, men jeg kan ikke lade være med at have lidt ondt af jer tøser når manden ikke vil med eller ikke er interesseret   Jeg synes I skal slå et slag for at de skruer lidt op for engagementet - det er også DERES barn som skal fødes på den fødegang eller snakkes om ved den jordmoder!!!

Altså, i min første graviditet var Christian slet ikke med til jordemoder. Det var besværligt med hans job, og jeg havde ikke specielt behov for at han kom med. Han deltog i det meste andet - og naturligvis scanninger + fødsel, som jeg selvfølgelig syntes var det vigtigste.

Denne gang vil han gerne med til det hele - og han er velkommen  Men hvis han ikke gad/havde tid til jordemoderbesøg, så fred være med det...
Dog har jeg været alene ved lægen et par gange, og idag har jeg fået scannet livmoderhals alene. Og det er sgu helt ok. For han er absolut ikke u-interesseret.

Anmeld

15. september 2009

LauraLW

Rosa skriver:

Altså nu har jeg jo ikke en af de der mænd der er ligeglad og uinteresseret, så har ikke noget at klage over. MEN jeg tror simpelthen ikke man som kvinde kan forvente at manden går ligeså meget op i alle de ting som vi gør. Man kan håbe på det selvfølgelig, men det er altså ikke alle mænd der "forstår" vigtigheden, og de kan nok ikke forholde sig til alle de ting der sker. - Dermed ikke sagt at disse mænd ikke er interesseret i graviditet, fødsel, baby, men de ser nok ikke JM konsultationer som værende super vigtige.

Anmeld

15. september 2009

Katjaro

Da jeg ventede Dicte (min første) var Jan med til første JM besøg og første lægebesøg. Siden da klarede jeg resten selv (han var med til NF scanning - men var ikke med til MD kunne ikke).

Ved min sidste graviditet var han ikke med nogen gange (andet end NF og MD scanning). Det eneste tidspunkt hvor jeg virkelig blev skuffet,  var til den første scanning jeg fik i uge 8 - jeg mente at den burde han have været med til - men det mente han ikke.

Jeg har ingen af gangene været til rundvisning på fødegangene og jeg har altså født begge mine børn uden problemer

Hilsen Katja

Anmeld

15. september 2009

kiroo

LauraLW skriver:

Altså nu har jeg jo ikke en af de der mænd der er ligeglad og uinteresseret, så har ikke noget at klage over. MEN jeg tror simpelthen ikke man som kvinde kan forvente at manden går ligeså meget op i alle de ting som vi gør. Man kan håbe på det selvfølgelig, men det er altså ikke alle mænd der "forstår" vigtigheden, og de kan nok ikke forholde sig til alle de ting der sker. - Dermed ikke sagt at disse mænd ikke er interesseret i graviditet, fødsel, baby, men de ser nok ikke JM konsultationer som værende super vigtige.

kunne ikke dig mere ret, min mand er ikke lige glad men både ham og jeg syntes ikke rigtig han får noget ud af JMD besøg

Anmeld

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg vil egentlig godt lige sige undskyld - ved gennemlæsning synes jeg mit indlæg virker meget hårdt og fordømmende og helt anderledes end det var tænkt. Egentlig tror jeg det kom af at jeg selv, lille kylling,  er ret nervøs for de forestående JMbesøg og scanninger og hvad de viser og ville blive meget nervøs hvis jeg skulle afsted alene.

Og så arbejder min kæreste altså også hjemmefra og skal derfor ikke have fri fra arbejde eller lignende for at komme med så det er da så nemt for mig at sige at han bare SKAL med...

Undskyld piger for et ret ensporet og groftskåret indlæg - jeres dejlige mænd har garanteret gode grunde til at vælge nogle af de mindre ting fra, og det siger intet om dem eller jer. Og hvor er I forresten seje at I både tør og gør tingene selv - kan jeg låne en teske mod her d.9.?

Kærligste hilsner
Rosa

Anmeld

15. september 2009

Unalisa

Min forlovede er meget deltagende  i alt, og har været med fra start. Det hele er nyt og spændende for ham som det er for mig, så her kommer slet ingen diskution om han vil eller ikke vil: For det vil Han......Heldigt.

Nu skal vi til 2.jordmorbesøg på tirsdag den 22-09. og vi glæde os meget

MIt spørgsmål til jer kloge koner er:

Skal man til rundvisning på fødegangen eller er det noget man vælge selv. og i hvilke graviditetsuge er det man blive vist rund???

Limya 28,uge

Anmeld

15. september 2009

Rikke, Liam & Linus

Min kæreste var med til ALT under min graviditet. Og det synes jeg var helt fantastisk dejligt. Han tog gerne fri for at komme med til både JM, læge og også besøg på fødegangen osv.

Vi var dog lidt langsomme, så var først derude en uge før jeg fødte Men det var rigtig rart lige at se hvor det hele skulle foregå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.