rundvisning på fødegangen+kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
22 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Orkide86

Ja imorgen skal jeg til JM og har meldt mig til rundvisning på fødegangen..

Mig og min kæreste diskutere det helt vildt, for det første har han overhovedet ikke været med til jm endnu.. så det skal han og han tøver noget med det. men tror nok han ville spørge om fri til det. så ville jeg jo gerne ha ham med til rundvisning da det betyder noget for mig at vi lige har set det og at han osse ved hvor vi skal hen den dag det sker.. Men han kan overhovedet ikke se iden i at skulle se fødegangen.. fint nok, men derfor måtte han godt ha lidt forståelse for at det er noget der betyder noget for mig.. at han lige kan skubbe bag på når vi står i det..

aner ikke om han har bedt om fri, vi diskuterede det søndag aften og har ikke snakket om det siden, har skrevet en sms til ham idag men intet svar..
ved godt de har travlt på arbejdet men, der er jo nogen ting der er vigtige..

undskyld det blev så langt.. skulle lige ud med det..

Nogen der har en ide til hva jeg skal gøre.. vil så gerne ha ham med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Pige2009

Jeg har været alene til jordemoder alle de gange, jeg har været afsted, og har egentlig ikke haft behov for at have nogen med. I sidste uge var vi så på rundvisning på fødegangen, og der var det rigtig rart at have én med, så man er sikker på at få alle detaljerne med.

Derfor håber jeg for dig, at manden i hvert fald tager med på fødegangen.

Held og lykke med overtalelsen.

Hilsen Linda 36+3

Anmeld

15. september 2009

mariamiss6

kan det være at han tror han skal se en fremmed fødende kvinde, og at det er derfor han ikke vil???? har du fortalt ham helt hvad det gå ud på?

Det med JM jeg tror mændene føler sig lidt underlige i den situation...  min kæreste har vidst kun været med til det første JM besøg ved den 1.... og så 1 enkelt gang midt i ved den 1.

Anmeld

15. september 2009

kiroo

jeg har slet ikke haft min med til JMD, hverken denne gange eller under sidst gravidtet, han har fået valget men syntes bestemt ikke det kan være spændene for ham. jeg fortæller ham om det når jeg kommer hjem, det eneste jeg kræver han er med til er scanningerne..
Men hvorfor ville du have ham med? det kan jeg ikke lige forstå?
min skal selvfølgelig være med til fødslen, selv omm han ikke er så glad for hospitaler, men kan ikke lige set det fede i at blive vist rundt på fødegangen..

måske er det bare mig, men detvar min mening

kitt 35+5

Anmeld

15. september 2009

Nybagt mor

Vi har netop lige været til rundvisning på fødegangen, og tror altså at det er sundt for begge parter at vide hvad det er man kommer til den dag veerne melder sin ankomst

Min mand har været med til jordmoder under hele forløbet. De første par gange syntes han ikke det var specielt spændende, men da jm først begyndte at sætte vægt på ham den lille derinde - ja blev det pludseligt spændende at være med.
Så det er nok meget forskelligt - for min skyld havde han ikke behøvet være med til jm - men fortæl ham, at man får rigtig meget ud af rundvisningen. Desuden vælger de jo en stille afdeling den dag der er rundvisning - så syntes faktisk ikke der var så meget hospitalsbesøg over det - mere en spændende rundvisning

Håber du får ham overtalt,

Mange hilsner  Christine, 1. gangs gravid i uge 35

Anmeld

15. september 2009

Tulle28

Ja jeg vil altså også have min kæreste med til jordmoder - det kan da så godt være at vi bliver enige om at det måske ikke er nødvendigt efter 1. gang, men dette er jo et fælles projekt og mindst lige så relevant for ham som for mig.

Min kæreste var med til 1. lægebesøg og selv om han måske ikke forstod så meget af det , følte han alligevel at han blev klogere på, hvad man skal tænke på/forholde sig til og hvad det er som foregår inde i mig lige nu.

Anmeld

15. september 2009

kiroo

det kan godt være det bare er mig.. men den vægt jmd sætter længer inde i forløbet passer jo ikke en meter. og hvad er der at se på en fødegang kan jeg ikke lige se. jeg er også 2. gangs fødene, men jeg fortæller ham da hvad der skete hos lægen og hos JMD og tager ham med hvis jeg er nervøs for der er noget galt. Det er mig der er gravid, og ja vi er to om det men der er så meget jeg ikke laver mere, hvor han må tage over og det gør han gerne..

Anmeld

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Daniel var med til jordemoder her første gang, og regner også med han tager med til resten af besøgene! Jeg synes det er rart for både ham og mig at han selv kan stille de spørgsmål der måtte opstå undervejs i graviditeten... Vi kvinder har altid vores jordemoder at henvende os til, hvis vi har spørgsmål, men mændende har faktisk ikke nogen at tale med hvis det skulle blive nødvendigt for dem - derfor synes jeg det er godt hvis han føler han kan kontakte jordemoderen, uden mig, hvis han skulle få behovet.

Jeg tror du skal fortælle din kæreste hvorfor det er vigtigt for dig at han tager med... Mon ikke det så er nok for ham? synes tit det er sådan med mænnerne at de ikke kan forstå "hvorfor det er så pisse vigtigt", men at det ofte er grund nok at sige "jamen det er bare vigtigt for mig, fordi...." måske jeg bare er heldig at have en forstående mand som er villig til at gøre en masse fordi det er vigtigt for mig at han gør det!?

Håber du får talt med ham og han beslutter sig for at give sig selv lidt sikkerhed som han stensikkert bliver glad for senere!

knus

Anmeld

15. september 2009

M.O.A.R.

Jeg har ikke været til JM endnu, heller ikke NF, men jeg ved at min mand kommer med, men det er fordi han VIL! Vi mistede et barn i maj måned (endda på min mors fødselsdag )
Jeg føler mig også heldig ved at have så go en mand.

Håber virkelig du og kæresten finder ud af noget positivt

Hilsen MaleneF 9+0

Anmeld

15. september 2009

LauraLW

Jeg var til mit første JM besøg igår.
Min kæreste har fra starten af sagt at han vil med til ALT, og det synes jeg da er rart, men igår besluttede vi at jeg tog afsted alene, både fordi det var et dumt tidspunkt i forhold til hans arbejde, men også fordi jeg var ret sikker på at han ikke gik glip af noget... og jeg fik ret, for hold da op, jeg synes det var lidt spild af tid. - Måske fordi det var første gang, og derfor gik meget op i journaler og diverse brochurer, eller også er jeg bare uheldig med min JM.

Anyway, han tager med hvis jeg beder ham om det senere hen, men som udgangspunkt vil jeg hellere have at han kommer med til scanninger, fødselsforberedelse, rundvisning etc.

Så her passer det mig egentlig fint at han ikke var med, da jeg ved at det ikke var fordi han ikke ville. - Men tror også at jeg ville tale med ham, og fortælle hvor vigtigt det var for mig, hvis situationen var som din.

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.