6 mdr. Familiensmad vs. Mad på glas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

Sujan

Anonym skriver:

Nej det er nemlig det. Og nu står der jo også at det mad man kan købe på glas er sødere end normalt mad. Fordi der er nogen sukkerarter i. 

Men tænker jo at når jeg nu f.eks laver pasta kødsovs. Jeg kommer altid godt med fint hakket grønt i.( så den store ikke ved de er i:-) ) og bruger som sagt ikke salt. Ved godt der er salt i bouillon men dette bruger jeg ikke ret meget af. Og hvis bare blendede dette tænker jeg om ikke det ville være fint. For nu hvor han har fået grønsagsmos siden han var 4 mdr er han ved at køre død i det. Og nægter og spise.

og jeg synes ikke gider og bruge en formue på glas mad. For jeg laver også selv frugtmos af den grund. Og så ved jeg at der ikke er alt muligt i som sukker,tilsætningsstofferne og stivelse osv.

Hvad gjorde man før glasmad? Hi hi...

selvfølgelig skal han bare have jeres mad.. Min sundhedsplejerske fraråder også alt glasmad og grød... Det er selvfølgelig okay engang imellem men der er for meget sukker o.s.v i....

ja det er i hvert fald hvad jeg har fået af vide..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mad på glas er der som sådan ikkw noget galt med. Det er ikke tilsat tilsætningsstoffer, det må man ikke i babymad i dk og sukkerarterne er så vidt jeg ved kun et problem i pulvergrødtyperne.

det jeg mest har imod glasmaden er, at det hele smager ens. Lasagne, pasta med grønt, couscous med kylling osv. Det har alt sammen samme farve pg smager ca ens. Der er kun konsistensen til forskel. Vi fik brugt en del glasmad på ferie med den lille, derfor jeg ved det så her er det absolut primært vores egen mad hun får, men glasmad kan jeg sagtens finde på at give i en snæver vending hvis vi fx er på tur  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.