6 mdr. Familiensmad vs. Mad på glas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
21 svar
17 synes godt om
18. juli 2015

Anonym trådstarter

hej de damer.

når nu man kigger i supermarkederne er der jo efterhånden et ret stort udvalg af aftenmåltider på glas til baby fra 6 mdr.

men jeg tænker så må man ikke give vores eget aftensmad som selvfølgelig er blendet godt. 

Jeg tænker bare hvad er forskellen? 

Jeg laver i forvejen ikke stærktkrydet mad. Hvilket jo kunne være i vejen for at baby må få dette. Men hvad er grunden ellers?

hvis konsistensen er for tyk kan den jo tyndes med lidt vand eller mme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

hej de damer.

når nu man kigger i supermarkederne er der jo efterhånden et ret stort udvalg af aftenmåltider på glas til baby fra 6 mdr.

men jeg tænker så må man ikke give vores eget aftensmad som selvfølgelig er blendet godt. 

Jeg laver i forvejen ikke stærktkrydet mad. Hvilket jo kunne være i vejen for at baby må få dette. Men hvad er grunden ellers?

Det kan du sagtens. Bare være OBS på de fødevare som ikke anbefales allerede 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

hej de damer.

En af de ting du skal tænke på er at en baby ikke må få særlig meget salt, men så venter du bare med at putte salt i til du har taget noget fra.

Vi fik denne af sundhedsplejersken: https://sundhedsstyrelsen.dk/da/udgivelser/2015/~/media/EC588B8083EA43AAA05856FBE4978BD8.ashx

Den er god og overskuelig. Den bliver opdateret hvert år

Og et lille råd: Lad være med at gå i gang med at blende kartofler. Det kan blive noget værre klistret noget. Kartofler skal piskes eller moses.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

En af de ting du skal tænke på er at en baby ikke må få særlig meget salt, men så venter du bare med at putte salt i til du har taget noget fra.

Vi fik denne af sundhedsplejersken: https://sundhedsstyrelsen.dk/da/udgivelser/2015/~/media/EC588B8083EA43AAA05856FBE4978BD8.ashx

Den er god og overskuelig. Den bliver opdateret hvert år

Og et lille råd: Lad være med at gå i gang med at blende kartofler. Det kan blive noget værre klistret noget. Kartofler skal piskes eller moses.

Nej det ved jeg godt men det er intet problem da jeg faktisk slet ikke bruge salt overhovedet. Da jeg er af den mening at det slet ikke er nødvendigt med salt. 

Vi spiste rigtig meget salt hjemme da jeg var barn. Men efter jeg er flyttet hjemmefra bruger jeg det aldrig. Og savner det heller ikke.��

Anmeld Citér

18. juli 2015

Bak

Anonym skriver:

hej de damer.

Maden man kan få på glas er ikke altid helt nem at gennemskue i forhold til, hvad der kan være af tilsætningsstoffer m.m. i. Det er dejlig nemt at have med på farten, men jeg ville altid lave mad fra bunden til baby derhjemme. Så ved man, hvad der er i. Og hvis du slet ikke bruger salt i jeres mad, er det jo nemt at lave lidt babyvenlig mad! 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Lenchick

Her har børnene altid spist familiens mad og de elsker krydderier. Maden må meget gerne smage og der blev både serveret tikka masala, chili con carne og skaldyr, lam osv. Børnene elsker det!

Anmeld Citér

18. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det kan du sagtens men læs på sundhedsstyrelsens hjemmeside hvad baby kke må få endnu. Jeg ville slet ikke salte maden og salte egen portion i stedet. 

Jeg mener jeg lavede grøntsagsmos i starten�� 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Maden man kan få på glas er ikke altid helt nem at gennemskue i forhold til, hvad der kan være af tilsætningsstoffer m.m. i. Det er dejlig nemt at have med på farten, men jeg ville altid lave mad fra bunden til baby derhjemme. Så ved man, hvad der er i. Og hvis du slet ikke bruger salt i jeres mad, er det jo nemt at lave lidt babyvenlig mad! 

Nej det er nemlig det. Og nu står der jo også at det mad man kan købe på glas er sødere end normalt mad. Fordi der er nogen sukkerarter i. 

Men tænker jo at når jeg nu f.eks laver pasta kødsovs. Jeg kommer altid godt med fint hakket grønt i.( så den store ikke ved de er i:-) ) og bruger som sagt ikke salt. Ved godt der er salt i bouillon men dette bruger jeg ikke ret meget af. Og hvis bare blendede dette tænker jeg om ikke det ville være fint. For nu hvor han har fået grønsagsmos siden han var 4 mdr er han ved at køre død i det. Og nægter og spise.

og jeg synes ikke gider og bruge en formue på glas mad. For jeg laver også selv frugtmos af den grund. Og så ved jeg at der ikke er alt muligt i som sukker,tilsætningsstofferne og stivelse osv.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det kan du sagtens men læs på sundhedsstyrelsens hjemmeside hvad baby kke må få endnu. Jeg ville slet ikke salte maden og salte egen portion i stedet. 

Jeg mener jeg lavede grøntsagsmos i starten�� 

Nu har han fået grønsagsmos siden han var 4 mdr og er ved at køre godt træt i det. Derfor tænker jeg andre alternativer. ��

Anmeld Citér

18. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu har han fået grønsagsmos siden han var 4 mdr og er ved at køre godt træt i det. Derfor tænker jeg andre alternativer. ��

Ja så skal der noget med mere smag til 

Det kan også være du kan blende det lidt mere groft nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.