6 mdr. Familiensmad vs. Mad på glas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ja så skal der noget med mere smag til 

Det kan også være du kan blende det lidt mere groft nu

Han er ikke så meget for at det er grovere. Har prøvet

men han sagtens sidde med en kartoffelbåd uden nogen problemer. 

Måske han bare er lidt doven hehe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Herhjemme har vi været glade for glas eller ungerne. De gad ikke det jeg stod og svedte med i mange måneder. Nu efter 9 måneder er det bedre dog en kød stadig lidt bedre fra glas.

Når vi er ude tager jeg et glas med just i case. Mener klar det er bedre at supplere med fremfor de bare gnasker i lidt hist og her. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

lineog4

Ingen af mine unger har nogensinde fået andet glas en frugtmos - var lidt doven lige der.

Kom en gang til at smage på sådan et glas en anden baby fik og bradrr.. ville ikke kunne spise det selv.

Vi gjorde os heller ikke meget i at blende, men mosede bare og var heldige de ville det.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ingen af mine unger har nogensinde fået andet glas en frugtmos - var lidt doven lige der.

Kom en gang til at smage på sådan et glas en anden baby fik og bradrr.. ville ikke kunne spise det selv.

Vi gjorde os heller ikke meget i at blende, men mosede bare og var heldige de ville det.

Frugtmosen har jeg altid selv lavet også til den store. Da jeg ikke synes at det man kan få på glas smager vanvittig godt. Dog har jeg altid haft noget i tasken når vi var/ er på tur.

og så ved man også hvad der er i. Plus det er meget billigere selv at lave det.

men det er mere middagsretterne jeg tænker på her.

den store har aldrig fået de der middagsretter. For jeg købte engang noget lasagne tror jeg det var og hun ville ikke æde det. Og så smagte jeg på det. Nej det kunne jeg så godt forstå hun ikke kunne. Føj for s.... Da.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min datter nægtede babymad på glas... det smager ikke særlig godt og så er det ikke 'klumpet nok til hende...

Anmeld Citér

18. juli 2015

2721

Herhjemme har vi heller aldrig brugt glas mad, han spiste alm mad ret hurtigt og har faktisk heller aldrig blendet maden eller lign, på det punkt har jeg vidst været meget heldig

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

Lige en lille opdate på aftensmaden.

han har idag fået mos af gulerødder,broccoli, kylling og en tsk hjemmelavet tzatiki. Det var et kæmpe hit. Ved godt at græskyoghurt ikke er det bedste. Men en tsk hvori der er agurk og persille. Så det er ikke ret meget han har fået. Men nok til at give en smugle smag. Og han synes det var  fantastisk. Og spiste det med største velbehag. Det er ved at være lang tid siden han har spist aftensmad med så stor velbehag. Og så fik kan hjemmelavet kartoffelbåde med basilikum og organo i hånden. 

Jeg citer efter ham : Mmm

at der bare skal så lidt til er fantastisk. Hovedparten har jo stadig været grønsager med lidt kød. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Lige en lille opdate på aftensmaden.

han har idag fået mos af gulerødder,broccoli, kylling og en tsk hjemmelavet tzatiki. Det var et kæmpe hit. Ved godt at græskyoghurt ikke er det bedste. Men en tsk hvori der er agurk og persille. Så det er ikke ret meget han har fået. Men nok til at give en smugle smag. Og han synes det var  fantastisk. Og spiste det med største velbehag. Det er ved at være lang tid siden han har spist aftensmad med så stor velbehag. Og så fik kan hjemmelavet kartoffelbåde med basilikum og organo i hånden. 

Jeg citer efter ham : Mmm

at der bare skal så lidt til er fantastisk. Hovedparten har jo stadig været grønsager med lidt kød. 

Hvor dejligt at han synes det var lækkert.

Jeg ville ikke tøve et sekund med bare at give hamfamiliens mad fremover.

Min datter har spist det samme som mig fra hun var 6 mdr, og fik også rugbrød der. Kæmpe hit

Hun spiser glædeligt mad fra glas hvis vi er ude,  eller i en snæver vending hvis maden er lidt forsinket. Hun har dog altid haft en god appetit og har ikke synes at sådan et glas er nok.. Så hun får altid noget at gnave i når glasset er tomt 

Anmeld Citér

19. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvorfor ikke bare skære det ud i små bidder i stedet for at blende det?? 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Hvorfor ikke bare skære det ud i små bidder i stedet for at blende det?? 

Fordi han endnu ikke helt kan finde ud af at spise stykker. De kartoffelbåde jeg gav ham igår gik sådan okay men han får ikke ret meget ned fordi han spytter det ud når han får andre ting, som f.eks kogt gulerødder,broccoli, opblødt bondebrød osv. Så hvis jeg giver ham det sådan får han jo nærmest ikke noget at spise.

men er igang med at give ham flere gange om dagen så han kan lære det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.