Nyt navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg kunne slet ikke se nogen grund til at skifte navn... Dels så hedder min mand også et almindeligt efternavn som jeg ikke bryder mig meget om, men ja jeg har som alle andre heddet det hele mit liv. Mit efternavn er to og bruger dem begge. De er ikke alle mands eje og det har jeg det fint med.

Jeg ville ikke skifte efternavn hvis det betød noget for mig at beholde det selvom min forlovede ønskede det af mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2015

januar16

Mine forældre har ikke samme efternavn. Min søster og jeg fik mors mellemnavn og fars efternavn. De blev også først gift da de var 35, så ved ikke om det har haft nogen indflydelse. 

Min kæreste vil dog også rigtig gerne have at jeg tager hans efternavn. Hans mor tog også hans fars navn, så for ham er det normalt. 

Mht. at dit eget efternavn betyder noget for dig, idet dine forældre hed det samme, det betyder vel at din mor tog din fars efternavn? 

Jeg tror at hvis mine forældre også havde heddet det samme så ville jeg være mere tilbøjelig til at ønske at skifte til min kommende mands navn når jeg bliver gift. Netop på grund af det hyggelige i at de hed det samme og at jeg at følte at det var det 'normale' at gøre. 

Anmeld Citér

15. juli 2015

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Kan godt forstå dig.... Lad hver, for din egen skyld.

har været der, og vil gerne fortælle min historie privat hvis du vil høre den!

Den vil jeg meget gerne høre! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.