Hej,
Min kæreste og jeg har besluttet at vi vil vies på rådhuset inden længe. Jeg glæder mig allerede ved bare tanken, men så alligevel knap så meget, når det kommer til tanken om at skulle skifte efternavn. Jeg er nemlig ikke meget for at skulle skifte til kærestens efternavn, som er et ønske for ham.
Det er et ret almindeligt efternavn han har. Der ligger bare flere ting i det for mig.
For det første, så har jeg i forvejen et meget langt navn (5 i alt med mit efternavn) Jeg bruger dog altid kun kaldt ved det første.. men altså, det vil både lyde klodset og forkert med hans efternavn til sidst.
For det andet, så betyder mit eget efternavn noget for mig.. Ja, det er bare et ganske almindeligt navn, men det har en hvis betydning da mine forældre hed det samme.. og jeg føler ikke at jeg er parat til at skifte det ud. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det sagt, for jeg forstår samtidig godt at det kan lyde som en gang fis for ham/andre..
Så til Jer der blev gift og bevarede jeres eget efternavn.. må jeg høre jeres grund? Stilte folk spørgsmålstegn ved dit/jeres valg om dette?
Tak for svar 
Anmeld
Citér