Bonus vs. egne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2015

Anonym

Jeg ved jeg ikke kunne elske eventuelle bonusbørn ligesom min egen, og derfor vil jeg heller aldrig indlede et forhold til en mand, med børn. 

Jeg har flere veninder der syns jeg er bims, men jeg ved at jeg ikke ville kunne være lige så meget mor, som jeg er for min egen, elske så ubetinget og ja, derfor er mænd med børn ikke noget for mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

sne190810

Inger skriver:

Nu har jeg godt nok ingen bonusbørn, men hold da op et dejligt og godt svar du kom med 

Tak - 

Anmeld Citér

14. juli 2015

lineog4

Jeg havde aldrig følt den kærlighed som jeg følte da jeg fik min mands søn ind i mit liv. Jeg ønskede for første gang i mit liv at tilsidesætte mig selv hundrede procent hvis det betød han havde det godt, jeg ville til hver en tid beskytte ham med mit liv - ja jeg elskede ham som man siger man elsker sit barn ubetingelsesløst og med en kæmpe omsorg.

Troede ikke der fandtes en anden kærlighed til børn - så fik jeg min lille nyfødte barn i armene og verden holdt op med at eksistere, tiden gik i stå og jeg levede og åndede kun for en ting at holde den lille guldklump i live, give hende den bedste start i livet.

Med tiden udlignede det sig - og jeg er ikke et sekund i tvivl om at fik jeg en anden kvindes nyfødte i mine arme og fik at vide nu var jeg dets barns mor, så ville jeg få samme følelse - dt handler ikke om blod men om at handle instinktivt og føle instinktivt.

Nu blev forholdt i puberteten meget betændt og jeg kan ikke sige jeg elsker min bonus på samme måde som mine børn i og med jeg dårligt kender ham,men jeg ønsker ham alt det bedste i verden og husker jeg ham som min lille trold, ja så elskede jeg ham som jeg elskede mine trolde nu - men aldrig som den følelse npr man står med sit nyfødte barn 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonymor

Anonym skriver:

Den gang var jeg så vildt med min niece,  jeg elskede hende og køber alt til hende da hun var lille , nu hun er 12 , min søster har tre børn som jeg var glad for, da jeg fik min søn elskede jeg ham mere en nogen andet, og jeg er 110% sikker alle mødre og fædre elsker deres børn mere en nogen andet. Fordi det er mit som jeg har båret ham 9mdr skifte ham made ham, giver ham kærlighed,  omsorg. Så når jeg møder min søster så er jeg forsigtig for at hendes børn ikke slår ham eller tage hans legetøj.  Så min niece og nevø elsker jeg mindre nu. 

Man kan ikke elske en anden barn end sit egen kød og  blod barn. 

Hvis min mand haft et barn med anden kvinden så tror jeg ikke jeg vil behandle hende ligesom jeg vil behandle mit egen barn. Og jeg ved at mange kvinder har det på sådan måde 

Det håber jeg da ikke er rigtigt det sidste. Selvfølgelig skal man ikke gøre forskel på børnene bare fordi de ikke er biologiske. Forstået på den måde at det da vil påvirke bonusbarnet at se, at bio børnene fik mere kærlighed og opmærksomhed.

jeg er lige blevet bonus til en dreng på 6 og har selv to små på 2 og 3.5. Jeg elsker mine egne børn mest, på en anden måde, men jeg gør ikke forskel. Bonus modtager opmærksomhed, nus og kærlighed på lige fod med de andre. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg er gift med en mand, som har et barn fra et tidligere forhold. Inden vi fik vores fælles barn (og mit første), gik jeg og troede at jeg ville elske begge børn lige meget. Da jeg så fødte vores barn, indså jeg at intet kan måles med den kærlighed jeg har til mit eget barn. Jeg elsker også mit bonusbarn, men det er en helt anden kærlighed jeg har til mit eget barn. 

Jeg hører dog ofte, at mange kvinder siger, at de elsker deres egne og bonus lige meget. Og det er så her jeg får dårlig samvittighed   

Så, kære kvinder, elsker I jeres egne og bonus lige meget? 

I må gerne uddybe jeres meninger. I kan skrive anonymt.

Jeg er selv bonusmor til en dejlig 5 årig pige, og kan sagtens følge dig. 

uanset hvad, vil blod altid være tykkere, og især når det er ens eget afkom  

så du skal ikke have dårlig samvittighed eller have det skidt over det, for det er helt normalt. 

man skal kun passe på med at man ikke gør forskel på børnene 

Anmeld Citér

14. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Den gang var jeg så vildt med min niece,  jeg elskede hende og køber alt til hende da hun var lille , nu hun er 12 , min søster har tre børn som jeg var glad for, da jeg fik min søn elskede jeg ham mere en nogen andet, og jeg er 110% sikker alle mødre og fædre elsker deres børn mere en nogen andet. Fordi det er mit som jeg har båret ham 9mdr skifte ham made ham, giver ham kærlighed,  omsorg. Så når jeg møder min søster så er jeg forsigtig for at hendes børn ikke slår ham eller tage hans legetøj.  Så min niece og nevø elsker jeg mindre nu. 

Man kan ikke elske en anden barn end sit egen kød og  blod barn. 

Hvis min mand haft et barn med anden kvinden så tror jeg ikke jeg vil behandle hende ligesom jeg vil behandle mit egen barn. Og jeg ved at mange kvinder har det på sådan måde 

"Man kan ikke elske en anden barn end sit egen kød og  blod barn."

Vil det sige at du tror at adoptivbørn eks. ikke er elsket? 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonymor

esioul skriver:

"Man kan ikke elske en anden barn end sit egen kød og  blod barn."

Vil det sige at du tror at adoptivbørn eks. ikke er elsket? 

Sådan læser jeg det ikke. Jeg tror det skal forstås som hun siger man ikke kan elske et andet barn højere end eget kød og blod. Det betyder ikke at man ikke kan elske et andet barn

Anmeld Citér

14. juli 2015

esioul

Anonymor skriver:

Sådan læser jeg det ikke. Jeg tror det skal forstås som hun siger man ikke kan elske et andet barn højere end eget kød og blod. Det betyder ikke at man ikke kan elske et andet barn

Nåååh sådan læser jeg det ikke, men skrift kan også nemt misforstås  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.