så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Diosa85 skriver:
Som førstegangs fødende har jeg jo intet at sammenligne med og har nu flere gange set her og på andre forums kvinder der frygter igangsættelse. Hvorfor egentlig det? Er det vigtigste ikke bare at baby kommer ud? :-)
Jeg har ikke selv spekuleret over det så meget. Kun haft tanken om at jeg er mere bange for at gå i fødsel mens jeg står nede i supermarkedet eller sidder i bussen. Når man sættes i gang kommer det jo ikke som en overraskelse. Hvad siger i? :-)
jeg har stemt igangsættelse...
da min datter skulle fødes fik jeg lov til at føde naturligt hvis muligt (den store er født ved akut kejsersnit 39+0). Jeg startede med veer om aftenen da jeg var 39+5 og nåede den 30 min lange biltur til sygehuset inden de gik i sig selv igen... hver aften i den næste uge måtte vi tage turen kun for at køre hjem igen 3-4 timer senere uden at der var sket noget... 
Da jeg var 41+1 havde jeg kun åbnet mig 3 cm, så jordemoren bestemte at jeg skulle sættes igang... På 7½ time åbnede jeg mig yderligere 4 cm, så for mig var det bedst med igangsættelsen - også selvom det endte i kejsersnit igen...
Anmeld
Citér