Nysgerrige mig undre sig :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2015

StephanieNajim

Diosa85 skriver:

Der er jeg meget ligesom dig kan jeg høre. Har det altså også bedst med at vide hvornår det sker. Men frygter det nu ikke så meget at jeg vil snakke igangsættelse med jordmoder endnu. 

Kan godt følge dig ☺ Det er nu heller ikke mig selv der har valgt at jeg bare vil sættes igang når jeg skal føde, jeg har type 1 diabetes og må derfor ikke gå over tid, da de er bange for barnet kan blive for stort. Og ja sidste gang skulle jeg have tvillinger så der skulle jeg sættes igang lidt før, nåede det som sagt bare ikke ☺ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har jeg kun prøvet at det gik i gang selv, og det vil jeg til enhver tid vælge...

Jeg havde en ret hurtig fødsel, så jeg synes egentlig ikke det virkede så slemt. Veer startede Kl 6 om morgen derhjemme, så det var ikke ubelejligt presseveer begyndte så 20 min efter... 

Jeg ved ikke hvorfor, men var bange for at blive sat igang, fordi Man har hørt de historier, hvor det ikke var så sjovt. 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anja82

FruStolpe skriver:

Jeg har stemt igangsættelse. Nok også fordi jeg ikke har prøvet andet. Begge mine fødsler er sat i gang 

Siger det samme - ved ikke hvad det vil sige at gå i gang af sig selv.. Tror ikke engang min krop ville kunne  er sat i gang henholdsvis 41+5 og 42+1...

Anmeld Citér

13. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg har lige skrevet en tråd omkring  mine tanker om min fødsel og igangsættelse... 

Blev sat igang med min datter, da jeg var gået meget over tid og hindeløsning var fuldstændig umuligt at gennemføre... Det tog bare så lang tid og endte med en bristning ( nok ikke af at blive sat igang, bare rolig &nbsp

Jeg ønsker at prøve at det gik igang af sig selv, har tid til forsøg på hindeløsning på torsdag, og ellers bliver jeg sat igang, i weekenden, har termin lørdag... har valgt dette, pga størrelsen på min baby, og at jeg gik i stykker sidst, så jeg er kylling og "tør" ikke gå over tid, for ellers føder jeg en baby der er stor nok til at starte direkte i skole  

Anmeld Citér

13. juli 2015

Diosa85

Inger skriver:

Jeg har lige skrevet en tråd omkring  mine tanker om min fødsel og igangsættelse... 

Blev sat igang med min datter, da jeg var gået meget over tid og hindeløsning var fuldstændig umuligt at gennemføre... Det tog bare så lang tid og endte med en bristning ( nok ikke af at blive sat igang, bare rolig &nbsp

Jeg ønsker at prøve at det gik igang af sig selv, har tid til forsøg på hindeløsning på torsdag, og ellers bliver jeg sat igang, i weekenden, har termin lørdag... har valgt dette, pga størrelsen på min baby, og at jeg gik i stykker sidst, så jeg er kylling og "tør" ikke gå over tid, for ellers føder jeg en baby der er stor nok til at starte direkte i skole  

Så har jeg lige læst din beretning herinde  håber at hindeløsning vil hjælpe dig så du kan få en "normal" fødsel og undgår igangsættelsen. 

Ih hvor jeg misunder dig. Er der ikke dejligt at vide at du har din lille baby ude i weekenden? 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Igangsættelse er en nødløsning, og ofte påvirker det fødselsforløbet, når man griber ind i naturens gang. Det er selvfølgelig positivt, at det er muligt, men da bestemt ikke noget, jeg ligefrem ville stile efter. 

Der er jo yderst sjældent tale om, at en fødsel, der går i gang af sig selv, nødvendiggør panik og travlhed - og at slimproppen går, er blot et tegn på, at nu varer det ikke så længe igen. 

Her er lidt info om igangsættelse: http://altomboern.dk/artikel/igangsaettelse-af-fodslen

Anmeld Citér

13. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes der er noget helt magisk ved, at mærke de første veer lige pludselig og vide "Så, nu er det nu".. Så jeg vil aldrig vælge igangsættelse, hvis det kan undgås. 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
Diosa85 skriver:

Så har jeg lige læst din beretning herinde  håber at hindeløsning vil hjælpe dig så du kan få en "normal" fødsel og undgår igangsættelsen. 

Ih hvor jeg misunder dig. Er der ikke dejligt at vide at du har din lille baby ude i weekenden? 

Tak skal du have 

ja må jo se hvordan det går, men ved næsten med sikkerhed at han er her om ihvertfald en uges tid. Men man ved jo ingenting... og bliver jeg sat igang, så VED jeg det KAN blive en lang affære og det magter jeg ikke igen,  har en lille vildbasse på 21 mdr i forvejen, så hende skal der også være plads til, blandt andet derfor jeg har fravalgt et kejsersnit på forhånd...  

Bliver spændene at hører om DIN fødsel når du når så langt, det er jo lgie om lidt, tiden flyver afsted... 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Diosa85

Inger skriver:

Tak skal du have 

ja må jo se hvordan det går, men ved næsten med sikkerhed at han er her om ihvertfald en uges tid. Men man ved jo ingenting... og bliver jeg sat igang, så VED jeg det KAN blive en lang affære og det magter jeg ikke igen,  har en lille vildbasse på 21 mdr i forvejen, så hende skal der også være plads til, blandt andet derfor jeg har fravalgt et kejsersnit på forhånd...  

Bliver spændene at hører om DIN fødsel når du når så langt, det er jo lgie om lidt, tiden flyver afsted... 

Jeg krydser for at han melder sin ankomst af sig selv.  Jeg begynder ihvertfald at få et indblik i hvad folk helt vil. 

Men jeg er stadig ikke bange for en igangsættelse. Han kommer når han kommer.  

Jo tak. Skal nok give en opdatering når der sker noget. Men håber nu på at der lige går ihvertfald 2 uger endnu 

Anmeld Citér

13. juli 2015

lineog4

Jeg har prøvet stort set hvad man: i gang med veer, i gang ved vandet gik, i gang ved de prikkede vandet og i gang med stikpiller - mangler vist kun ballonkateder 

Jeg har haft 4 gode fødsler, så det er absolut ikke fødslerne der gør jeg til hver en tid helst vil gå i gang selv. Det handler om, det bare var så rigtigt på en måde, slippe kontrollen og ikke være den der bestemmer hvornår de små fik fødselsdag.

de to gange hvor jeg har fået hjælp har det handlet om min mentale tilstand fordi jeg havde mistet et barn tidligere (intet at gøre med hverken graviditet eller fødsel, men jeg kunne bare ikke klare mere og blev derfor hjulpet henholdvis 4 dage over termin og en uge over).

man kan sagtens både nå hjem, pakke taske osv ved første ve - eller rettere de kan de fleste især førstegang. Selv om jeg har haft to lynfødsler (under en time fra første ve) ville jeg stadig vælge naturligt at gå i gang selv hvis muligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.