Nysgerrige mig undre sig :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hva ville du vælge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.811 visninger
24 svar
25 synes godt om
13. juli 2015

Diosa85

Som førstegangs fødende har jeg jo intet at sammenligne med og har nu flere gange set her og på andre forums kvinder der frygter igangsættelse. Hvorfor egentlig det? Er det vigtigste ikke bare at baby kommer ud? :-)
Jeg har ikke selv spekuleret over det så meget. Kun haft tanken om at jeg er mere bange for at gå i fødsel mens jeg står nede i supermarkedet eller sidder i bussen. Når man sættes i gang kommer det jo ikke som en overraskelse. Hvad siger i? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

FruStolpe

Diosa85 skriver:

Som førstegangs fødende har jeg jo intet at sammenligne med og har nu flere gange set her og på andre forums kvinder der frygter igangsættelse. Hvorfor egentlig det? Er det vigtigste ikke bare at baby kommer ud? :-)
Jeg har ikke selv spekuleret over det så meget. Kun haft tanken om at jeg er mere bange for at gå i fødsel mens jeg står nede i supermarkedet eller sidder i bussen. Når man sættes i gang kommer det jo ikke som en overraskelse. Hvad siger i? :-)

Jeg har stemt igangsættelse. Nok også fordi jeg ikke har prøvet andet. Begge mine fødsler er sat i gang 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Diosa85

FruStolpe skriver:

Jeg har stemt igangsættelse. Nok også fordi jeg ikke har prøvet andet. Begge mine fødsler er sat i gang 

Og det har været gode oplevelser begge gange? 

Anmeld Citér

13. juli 2015

SandraXOXO

Jeg havde den samme undren. Og jeg var mega nervøs for at gå i fødsel på et eller andet vildt upraktisk tidspunkt. Turde dårligt gå ud og handle tilsidst for mit vand skulle absolut ikke gå nede i den lokale netto og slet ikke en dag min eksforlovede var på arbejde men heldigvis startede de om aftenen og vandet gik ikke før på sygehuset. Ved nr tre blev jeg sat igang, 42+7 og det var så hyggeligt og afslappende. Ok ikke lige afslappende, men hyggeligt var det. slet ikke en dårlig oplevelse overhovedet. 

Anmeld Citér

13. juli 2015

LBK

Diosa85 skriver:

Jeg har ikke stemt da jeg har prøvet begge dele og det var ret identisk 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Skouboe

Jeg blev sat i gang med min første. Det tog 4 døgn og endte i AKS kl. mind om natten efter 11 timers ve-storm.

Et af problemerne med at blive sat i gang er at man risikerer at kroppen egentligt ikke er parat, og så ender man ofte med en fødsel som min. 

Anmeld Citér

13. juli 2015

StephanieNajim

Jeg ville helst sættes igang, netop fordi jeg så vidste hvornår det skete, min første fødsel blev sat igang og den var helt fantastisk, min anden fødsel skulle også have været sat igang men børnene valgte at komme tre dage inden jeg havde tid til igangsættelse. Min anden fødsel var forresten også fantastisk, men jeg kan som sagt godt lide at vide hvornår der sker noget haha ☺

Anmeld Citér

13. juli 2015

modesty

Jeg ville altid og til hver en tid vælge en naturlig proces fremfor en kemisk fremskyndet. Så lidt drugs som muligt til mig og min baby, tak.

Jeg forstår faktisk overhovedet ikke hvorfor man ville vælge igangsættelse.

Nu er det jo ikke sådan at man får den første ve i supermarkedet og føder i kassekøen to minutter efter, så det har jeg aldrig skænket en tanke.

Anmeld Citér

13. juli 2015

Diosa85

SandraXOXO skriver:

Jeg havde den samme undren. Og jeg var mega nervøs for at gå i fødsel på et eller andet vildt upraktisk tidspunkt. Turde dårligt gå ud og handle tilsidst for mit vand skulle absolut ikke gå nede i den lokale netto og slet ikke en dag min eksforlovede var på arbejde men heldigvis startede de om aftenen og vandet gik ikke før på sygehuset. Ved nr tre blev jeg sat igang, 42+7 og det var så hyggeligt og afslappende. Ok ikke lige afslappende, men hyggeligt var det. slet ikke en dårlig oplevelse overhovedet. 

Haha. Det er lige præcis sådan jeg har det nu. Jeg har 3 uger til termin og ved jo alt kan ske nu. Så bare det mindste i trussen af udflåd eller plukveer får mig til at tænke. "Var det slimproppen" 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Diosa85

StephanieNajim skriver:

Jeg ville helst sættes igang, netop fordi jeg så vidste hvornår det skete, min første fødsel blev sat igang og den var helt fantastisk, min anden fødsel skulle også have været sat igang men børnene valgte at komme tre dage inden jeg havde tid til igangsættelse. Min anden fødsel var forresten også fantastisk, men jeg kan som sagt godt lide at vide hvornår der sker noget haha ☺

Der er jeg meget ligesom dig kan jeg høre. Har det altså også bedst med at vide hvornår det sker. Men frygter det nu ikke så meget at jeg vil snakke igangsættelse med jordmoder endnu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.