Jaaaa vi skal ha en kat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Dinna88 skriver:

Nå okay, når I har så bestemt et krav, så er det jo meget muligt, at det kommer til at tage tid at finde missen.

Altså, jeg elsker killinger. Men de skal jo opdrages på, og der vil jeg sige, at katte er bare så stædige og "deres egne," at det kan jo bare være så svært Men jeg vil anbefale dig at klikkertræne mislingen, så du roser den for god opførsel. Du kan google det, der er masser om det. Så får du den også godt stimuleret

Jeg synes så ikke, at katte er svære at opdrage  

men der er virkelig gang i killinger, og de river jo helst i alt det de kan, og det skal de selvf. Lære  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

Dinna88

Saphiira skriver:

Jeg synes så ikke, at katte er svære at opdrage  

men der er virkelig gang i killinger, og de river jo helst i alt det de kan, og det skal de selvf. Lære  

Jeg skriver netop at det kan være svært, ikke at det i alle tilfælde er det. I katteverdenen kalder man jo os for deres slaver, fordi katte er deres egne, og vi er til for at please dem. Hvor det jo er totalt omvendt med hunde. Det ER ikke sådan altid, men det er lidt en joke der kører. 

Katte er kommet til os, og de er deres helt egne. Du kan sagtens opdrage på katte, men det kan være hamrende svært. Men man kan komme langt med klikkertræning.

Anmeld Citér

11. juli 2015

Tullemoar

Dinna88 skriver:

Jeg skriver netop at det kan være svært, ikke at det i alle tilfælde er det. I katteverdenen kalder man jo os for deres slaver, fordi katte er deres egne, og vi er til for at please dem. Hvor det jo er totalt omvendt med hunde. Det ER ikke sådan altid, men det er lidt en joke der kører. 

Katte er kommet til os, og de er deres helt egne. Du kan sagtens opdrage på katte, men det kan være hamrende svært. Men man kan komme langt med klikkertræning.

Det ved jeg godt, man gør, da jeg selv er i katteverdenen. Har selv opdrættet norske skovkatte.. Men ja, katte er deres egne, og hvis man er vant til hund, så tror jeg også, man skal vænne sig det der med de er deres egne.. :p

det synes jeg i hvert fald nogle har snakket om. 

Det er lidt spændende, hvad TS får anskaffet sig  

Anmeld Citér

11. juli 2015

Dinna88

Saphiira skriver:

Det ved jeg godt, man gør, da jeg selv er i katteverdenen. Har selv opdrættet norske skovkatte.. Men ja, katte er deres egne, og hvis man er vant til hund, så tror jeg også, man skal vænne sig det der med de er deres egne.. :p

det synes jeg i hvert fald nogle har snakket om. 

Det er lidt spændende, hvad TS får anskaffet sig  

Synes bare, det er ret vigtigt, at TS ved, at det KAN være svært at opdrage på en kat, du ved spændende med norske skovkatte - de er så smukke! 

Ja, helt sikkert

Anmeld Citér

11. juli 2015

Tullemoar

Synes bare, det er ret vigtigt, at TS ved, at det KAN være svært at opdrage på en kat, du ved spændende med norske skovkatte - de er så smukke! 

Ja, helt sikkert

enig, jeg tror, at jeg misforstod dit indlæg...

Noget helt andet: så anbefaler man ofte, at en kat har en artsfælle, da de trives bedst med det, men det gælder selvf. Ikke alle katte..

Anmeld Citér

11. juli 2015

Lilott

Anonym skriver:

Sikke en sød kat og søn du har  er det alm huskat? Den ser stor og lækker ud. 

Tak

Det er en Maine coon vi har

Anmeld Citér

11. juli 2015

Dinna88

Saphiira skriver:

enig, jeg tror, at jeg misforstod dit indlæg...

Noget helt andet: så anbefaler man ofte, at en kat har en artsfælle, da de trives bedst med det, men det gælder selvf. Ikke alle katte..

nååå okay

Anmeld Citér

11. juli 2015

Lenats31

Lilott skriver:

Tak

Det er en Maine coon vi har

Ked af at sige det. Men det er altså en huskat du har. Maine Coon katte kan kun være semilanghårede. Deres profil er "firkantet" om DI vil: stort flat hoved, en konkav ved næsen. De fødes med den lange pels, som iøvrigt også er race-standard

Anmeld Citér

11. juli 2015

Lenats31

Skal lige siges jeg selv har to MCO med stamtavle 

Anmeld Citér

11. juli 2015

Lenats31

Anonym skriver:

Endelig er børnene store nok. Og vi glæder os. Men jeg har dog lige et par spørgsmål, regner med at rådføre med en dyrelæge men hvis i vil dele jeres personlige erfaring vil det være rart. Hvornår er det bedst at få den neutraliseret? Er der nogle ting man skal være ekstra opmærksom på (som med hvide katte kan være døve)? Og! Hvilke kattegrus lugter mindst? Jeg er så sart med lugte. Smid gerne et billede af jeres misser hvis i vil  

Grus: Extreem Classic

Tørfoder: kornfrit tørfoder: Orijen, Kingsmoor, Hike feks. Katte kan ikke bruge grøntsager til noget som helst. De er kødædere.

Vådmad: hver dag og kornfrit. Bør tilbydes hver dag og være hovedbestanddelen i kattens daglige fodring. Katte er ikke gode til at drikke. De er er ørkendyr og indtager fra naturens side væske via kød. Således kan du undgå problemer med urinvejene. 

LUX (Aldi)

Porta21

er begge gode mærker i vådmad.

Råt kød: kyllingekød, daggamle kyllinger, kanin osv bør tilbydes mindst to gange om igen. Katte er kødædere og det er vigtigt de får brugt deres tænder. De renser deres tandkød når de flænser et stykke dyr.

indretning af hjemmet: bør indrettes på en måde så katten kan komme højt op. Sørg for mindst et Kradsetræ. 

Inde eller udekat? Bør være indekat med adgang til kattesikret have. Der findes mange fine løsninger. Katte er som børn på 2 år. De kan ikke begå sig i trafikken. Der er flere ig flere sager med mishandling af katte af fremmed mennesker. Katte der ikke kan finde hjem og lever et kummerligt liv udenfor.

Racekat eller ej? En racekat er dyrere i selve anskaffelsen. Men så undgår du også selv at skulle betale for de to første vacciner og neutralisering og katten har haft det godt den første tid. Ved køb af en racekat skal du være opmærksom på at mange bliver taget ved næsen. De får at vide det er den og den race - den lange pels kommer senere osv osv. I virkeligheden er tale om rent gætværk og du får ikke mere for pengene end hvis du havde valgt en gårdkat. Så køb en med stamtavle, så er du også dækket af købeloven og du er sikker på du får hvad du betaler for. Alt er inkluderer i prisen inkl. Neutralisering og chip samt registering. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.