Jaaaa vi skal ha en kat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.637 visninger
33 svar
21 synes godt om
10. juli 2015

Anonym trådstarter

Endelig er børnene store nok. Og vi glæder os. Men jeg har dog lige et par spørgsmål, regner med at rådføre med en dyrelæge men hvis i vil dele jeres personlige erfaring vil det være rart. Hvornår er det bedst at få den neutraliseret? Er der nogle ting man skal være ekstra opmærksom på (som med hvide katte kan være døve)? Og! Hvilke kattegrus lugter mindst? Jeg er så sart med lugte. Smid gerne et billede af jeres misser hvis i vil  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er lidt forskelligt, hvornår en dyrlæge vil neutralisere.. Nogle siger, når katten er over et vis antal kg, andre gør det, når de er 12 uger. Derfor må du høre den dyrlæge, som du vil bruge

Anmeld Citér

10. juli 2015

B&J

Vores hun kat blå stiliseret da hun var 6 mdr. Og vi bruger kattegrus der hedder ekstreme classic det klumper godt og hvis man fjerner klumper kan det snildt holde 3 uger uden man skifter. Ingen har klaget over man kunne lugten kat hos os eller min mor og hun har to. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Bebsen

Anonym skriver:

Endelig er børnene store nok. Og vi glæder os. Men jeg har dog lige et par spørgsmål, regner med at rådføre med en dyrelæge men hvis i vil dele jeres personlige erfaring vil det være rart. Hvornår er det bedst at få den neutraliseret? Er der nogle ting man skal være ekstra opmærksom på (som med hvide katte kan være døve)? Og! Hvilke kattegrus lugter mindst? Jeg er så sart med lugte. Smid gerne et billede af jeres misser hvis i vil  

Syns klart at sådan noget krystal grus stinker mindst! Men altså, lorten skal jo fjernes ellers stinker det uanset hvilket grus du vælger 

Jeg har 3 misser, 2 jeg har fået som voksne og en efterhånden stor killing.

Min ene mis fik killinger i november, killingerne var desværre for tidligt født, og missemor ville ikke passe dem. De fik en chance hos en ammemor, men døde alle 4  Min søn blev helt knust da de 2 første killinger døde, og det endte med at jeg bildte ham ind at én killing overlevede, ammemoren havde selv killinger magen til mine - hvide persere, og jeg aftalte at købe en af hendes og sønnen tror stadig at killingen er datter af vores egen mis 

Undskyld for billedspam

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi køber altid mad (og andre ting) fra www.zooplus.de findes ogSå på dansk.

Anmeld Citér

10. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis i køber racekat m. Stambog er de neutraliseret. 

Vi køber foder til steriliseret katte. Da vi erfarrede at vores hankat dannede krystaller i urinen ved det andet :-(  og giver Maks 400. For 10. Kg. 

Altid godt at være foran med loppe og flåt pipetter. Selvom de er inde katte. 

Min ene norske skovkat elskede at gå tur i snor og køre i bil. Der havde jeg ham løs i bilen dengang. Fy fy skamme men hyggeligt var det. Nu har jeg en lækker maincoon m. Stambog som er både inde og ude kat. Hvis muligheden er der så ud i snor så tidligt som muligt. Så de kan blive luftet lidt. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

ninibadini

Jeg kan kun anbefale at købe en kat fra et dyreinternat. Der sidder masser af søde katte og venter på et kærligt hjem. Og i forhold til at få en killing der skal neutraliseres, mærkes og vaccineres, får  man det hele med ved internatet og ofte langt billigere. Man kan både få killinger og voksne katte hvis man ikke er så meget for at stå for at opdrage den.

Lad være med at købe det billigste grus, det lugter af lort med det samme, og støver også rigtig meget. Vi har noget hvidt og blåt krystal som vi er glade for. Kan købes billigt i Normal. 

Og så synes jeg det er rigtig godt at du vil give dine børn en kat. De bliver da så glade for den

Anmeld Citér

10. juli 2015

tarkoflen

Hvor bor du henne? Min svoger og svigerinde tager killinger ind, når de er blevet forladt og passer dem til de kan sælges videre, og de er bare så søde, måske det var noget for jer?

Anmeld Citér

11. juli 2015

Karina84

Ej hvor sjovt, det kunne have været mig der skrev samme indlæg. For i går tog vi samme beslutning, vi vil have en kat, og vores børn har nemlig også lige alderen nu, til at det er tid til at introducere et kæledyr.

Vi er dog begge vokset op med hunde, og vores børn er derfor også vant til hunde. 

MEN en kat, passer bare bedre til vores lille hjem og den hverdag vi har lige nu 

Vi har ikke fundet en killing endnu, så hvis der sidder nogen derude i - eller i nærheden af Viborg.... 

Hvad synes i i øvrigt, han- eller hun kat? Har læst at det er lidt hip som hap, hvis de bliver køns neutraliseret, men hvis nu at man f.eks. ikke gør det ved hun katten. Hvordan er det så med løbetid osv.?

Anmeld Citér

11. juli 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Kan ikke helt huske Hvornår en kan blive kastreret, vores blev det hurtigt, h samarbejde med dyrlægen. vi køber noget kattemad der hedder orijen/arcana da det ikke er unaturlige produkter i, som en kat ikke ville kunne finde i naturen, såsom mel.

KatteSand bruger vi vulkanSand med blå perler i, og babypudder. Kan ikke huske hvad det hedder. Det er meget fint i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.