Anonym skriver:
Vi har kigget på internat, men de virker da ikke specielt villige til at sælge deres katte til børnefamilier? De voksne katte sælges kun til hjem uden børn, og kun hvis vi tar to killinger må man købe dem. Og som førstegangsejere vil vi helst kun ha en.
Hvis I ikke ender med en internatkat, så gå efter en af de racer, der er avlet til at være skødekatte. Hellig Birma, Ragdoll osv. Så skal I betale en del, frem for hvis det er en huskat, men det handler jo om prioriteringer.
I kan sagtens købe jer en ældre kat, hvis internatet ved, om den er vant til børn osv.
Det kan faktisk være en fordel med de ældre katte ,fordi I slipper for killinge bøvlet.
Mht. grus, så bruger vi det fra Rema. Det er sindsygt billigt, men super effektivt. Og det virkede også til vores killing, der havde bakterier i maven, så han sked uhæmmet og det STANK. Vi har brugt et dyrt mærke forhen, som virkede super også, men der er ingen forskel på dét, og så det, som vi køber nu.
Udover at det fra rema støver en del, men jeg vil også anbefale jer en lukket kattebakke.
Hvis I ender med at købe killing ved en privat, så HUSK HUSK HUSK at den skal have ormekur og loppekur. Og I må simpelthen afsted til dyrlæge med det samme, for at få den vaccineret og tjekket. Der er mange katteejere der ikke ved, at killinger skal have ormekur. Og der er også kæmpe risiko for øremider, hvis de kommer fra landet og har rendt ude.
Hvad mere...... Hvis det er en inde, så husk kradse- og klatremiljø. Det koster kassen ofte, så vi har lavet en væg med hylder, som der er lagt gulvtæppe på. Og så har vi et rigtigt træ sat i spænd, som der er viklet snor omkring, som vores kradser i.
Mht. mad, så skal I være super opmærksomme på indholdet af KØD i det. Billigere mærker er lavet på kødmel, og det er noget værre lort. Der giver ingen næring. Vi bruger Maxi Zoos eget mærke, hvor der er 45 % fersk kød i. Det er fint nok, men det kunne være bedre. Husk at give killingefoder i starten.
Og HUSK at katten skal være 12 uger.
Der er sikkert en million andre ting, men nu skrev jeg bare lige det ned, som kom til mig imens jeg skrev. Jeg har desuden haft tre indekatte, men den ene døde og den anden var taget for tidligt fra, og kunne ikke tilpasse sig livet som lillebror. Her er min misser, som er den sidste, vi har tilbage
Du skal være velkommen til at spørge mig, hvis der er noget. Har en del erfaring