Hvad dælen skal jeg gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.785 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. juli 2015

Anonym trådstarter

hej

jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid med termin i marts 2016... men nu er jeg i syv sind om hvad jeg gør med skole... min skole starter op igen i slutningen af august... og så føder jeg 2 måneder før læseferien starter... jeg får intet SU i august fordi forløbet starter op efter d. 20. august

jeg har overvejet at tage det skole som jeg kan nå og så gå på barsel når jeg skal da jeg lige er kommet ud med gode karakterer... men hvad så med penge under barsel??

har også overvejet at droppe skolen til min barsel stopper og så søge kontanthjælp og så søge et job som jeg kan ha indtil barsel

har også overvejet at tage den undervisning jeg kan på skolen indtil barsel og så gå over på fjernundervisning og så sørge for at mætte baby så min mand kun lige skal holde øje udenfor eksamenslokalet mens jeg er inde

hvad ville i gøre??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2015

Anonym trådstarter

utroligt... 64 har set men ingen har svaret

Anmeld Citér

4. juli 2015

Julemusen

Det bedste ville være at snakke med en studievejleder på uddannelsen. uddannelse har regler omkring hvornår og hvordan man kan tage barsel på studiet. Der er stor forskel på ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser. Og du nævner ikke hvilken uddannelse der er på tale eller hvor langt tid den tager. På videregående er der jo semestre inddeling hvor barsel vil være muligt fra februar. Men på flere uddannelse kan man ikke tage barsel før man har bestået første modul eller første semester. Hvis der er tale om en uddannelse der slutter juni efter du har født skal du have fokus på om du overhovedet har ret til barsel derefter hvis du ikke tager barsel med det samme. Jeg mistede 14 ugers barsel ved at fortsætte mit studie til jeg havde færdiggjort uddannelsen. Og har derfor kun 32 ugers barsel ialt. Det betyder at min søn kun er 8 måneder når jeg er tvunget til at sende ham i dagpleje. 

Så snak medstudievejledningen, da du får længst barsel på su.  

Anmeld Citér

4. juli 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

hej

jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid med termin i marts 2016... men nu er jeg i syv sind om hvad jeg gør med skole... min skole starter op igen i slutningen af august... og så føder jeg 2 måneder før læseferien starter... jeg får intet SU i august fordi forløbet starter op efter d. 20. august

jeg har overvejet at tage det skole som jeg kan nå og så gå på barsel når jeg skal da jeg lige er kommet ud med gode karakterer... men hvad så med penge under barsel??

har også overvejet at droppe skolen til min barsel stopper og så søge kontanthjælp og så søge et job som jeg kan ha indtil barsel

har også overvejet at tage den undervisning jeg kan på skolen indtil barsel og så gå over på fjernundervisning og så sørge for at mætte baby så min mand kun lige skal holde øje udenfor eksamenslokalet mens jeg er inde

hvad ville i gøre??

Da jeg fik min søn under uddannelse, havde man ret til 12 ekstra klip som man kunne bruge til barselsorlov. Man skulle vist have fået SU i en periode op til barsel, men jeg kan ikke huske hvor længe. Er det ikke sådan længere? For så kunne du jo gå i skole indtil du fødte, bruge de 12 klip på barsel, og så vende tilbage op til eksamen. Evt starte op i foråret, hvis det passer med at din mand overtager barslen. Det er selvfølgelig under forudsætning at af det kan lade i forhold til fag etc.

Jeg tænker du skal snakke med en studievejleder i første omgang.

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Det bedste ville være at snakke med en studievejleder på uddannelsen. uddannelse har regler omkring hvornår og hvordan man kan tage barsel på studiet. Der er stor forskel på ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser. Og du nævner ikke hvilken uddannelse der er på tale eller hvor langt tid den tager. På videregående er der jo semestre inddeling hvor barsel vil være muligt fra februar. Men på flere uddannelse kan man ikke tage barsel før man har bestået første modul eller første semester. Hvis der er tale om en uddannelse der slutter juni efter du har født skal du have fokus på om du overhovedet har ret til barsel derefter hvis du ikke tager barsel med det samme. Jeg mistede 14 ugers barsel ved at fortsætte mit studie til jeg havde færdiggjort uddannelsen. Og har derfor kun 32 ugers barsel ialt. Det betyder at min søn kun er 8 måneder når jeg er tvunget til at sende ham i dagpleje. 

Så snak medstudievejledningen, da du får længst barsel på su.  

Det er VUC som jeg skal starte på

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Da jeg fik min søn under uddannelse, havde man ret til 12 ekstra klip som man kunne bruge til barselsorlov. Man skulle vist have fået SU i en periode op til barsel, men jeg kan ikke huske hvor længe. Er det ikke sådan længere? For så kunne du jo gå i skole indtil du fødte, bruge de 12 klip på barsel, og så vende tilbage op til eksamen. Evt starte op i foråret, hvis det passer med at din mand overtager barslen. Det er selvfølgelig under forudsætning at af det kan lade i forhold til fag etc.

Jeg tænker du skal snakke med en studievejleder i første omgang.

Jeg vil helst ha al den barsel som jeg kan da jeg ønsker at amme

Anmeld Citér

4. juli 2015

Jems

Anonym skriver:

hej

hvad ville i gøre??

Hej med dig ☺ tror ikke jeg har svaret men har selv en søn på 3 år og vil gerne have Nr 2 men jeg overvejer meget kraftigt at benytte E-learning måske det var en mulighed for dig også 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Jems

Anonym skriver:

hej

hvad ville i gøre??

Hej med dig ☺ tror ikke jeg har svaret men har selv en søn på 3 år og vil gerne have Nr 2 men jeg overvejer meget kraftigt at benytte E-learning måske det var en mulighed for dig også 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg vil helst ha al den barsel som jeg kan da jeg ønsker at amme

Det er selvfølgelig individuelt, men hvis du føder i marts, vil barnet være ca 10 måneder i januar. Jeg startede på studie igen da min dreng var omkring 10 måneder. Det fungerede helt perfekt. De fleste børn dier ikke i løbet af dagen når de er så gamle. Hvis I føler det er lidt for tidligt at starte i institution eller det ikke er muligt at få en plads, kunne din mand/kæreste tage barsel et par måneder.

Ville det være en mulighed rent logistisk i forhold til skolen?

Anmeld Citér

4. juli 2015

ung-mor-2014

Anonym skriver:

hej

hvad ville i gøre??

Synes du skal høre på skolen om den sidste forslag du selv kommer med er mulig

jeg begyndte på skole da jeg var 24+2 og gik på barsel samme uge som jeg havde termin, da de ønskede jeg var der så meget som muligt, de var heldigvis meget large omkring det hele hvilket det jo også kræver, da jeg var ca 35+ var jeg hjemme af og til pga jeg fik alt for mange plukveer til at være i skole, og jeg vandrede rundt i klassen midt i undervisningen op til flere gange, men lærene sagde jeg måtte gå rundt så meget jeg ville bare jeg ikke snakkede xD

ja så egentlig kan du bare spørge om mere hvis du vil

det skal lige siges jeg også kom til eksamen da lille pigen næsten var 1 måned, jeg ammede inden jeg tog afsted så kom kæresten med hende da han skulle op efter mig også ammede jeg igen da jeg var færdig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.