Lyder en del som ved min store pige. Kunne heller ikke dengang se mig ud af det, var jo helt overbevist om at netop HUN var så besværlig og havde behov for mig. Hver gang jeg fik taget mig sammen til at tage en kamp blev jeg faktisk overrasket over hvor smertefrit det gik. Desværre fik jeg altid erstattet en dårlig vane med en ny - gik fra at amme i søvn til at vugge osv. Den dag idag kan/vil hun stadig ikke sove selv (hun er 3), og selvom det er træls for mig at skulle holde hende i hånden hver aften, er jo egentlig mest af alt synd for hende at jeg ikke har magtet at lære hende at føle sig tryg alene.
Nu har jeg en dreng på 4 mdr og svor fra starten at han aldrig skulle ammes eller trilles i søvn. Det er ikke at det ikke er sket, men jeg er meget OB's på at træne at han skal falde i søvn selv uden mad og bevægelse. Og det tager da tid at træne, men det går alligevel ofte bedre end forventet.
Alle børn er forskellige, men bottom line er lidt at de dårlige vaner er skabt af DIG, og nu skal de afskaffes (og ikke erstattes med en ny dårlig vane
). Jeg ville nok starte med en kold tyrker på natamningen, jeg garanterer dig at det max tager 2-3 nætter så giver det pote. Som en foreslår så få far til at tage over om morgenen så du kan sove lidt de dage det står på. Når først det er væk vil du få mere søvn og overskud til at tage de næste kampe.
held og lykke 
Anmeld
Citér