Jeg er træt......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2015

helle85

Anonym skriver:

Mit barn vil bare ikke tage sut.

Vænner man dem så ikle bare til at blive vugget i søvn istedet?

Da vores børn stoppede med flaske om natten, der gjorde vi det at vi trøste dem og tilbød dem en kop vand lage dem ned og sådan blev vi ved og de var 9 og 10 mdr. 

Hvis h*n ikke vil have sutten så er det vel bare en god ting for den taber de også en del gange om natten og skal vendes af med i igen 

men hvis h*n har en nusse klud eller bamse så kan du give h*n den hver gang du lægger h*n ned igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg er træt af ikke at få en nogenlunde nattesøvn.

Jeg er træt af at skulle amme minimum fem gange om natten. 

Jeg er træt af at mit barn kun vil falde i søvn i barnevognen, hvis jeg går tur.

Jeg er træt af at jeg skal amme mit barn i søvn hver eneste aften. Far kan aldrig tage over.

Jeg er træt af at mit barn ikke gider tage en sutteflaske, så jeg kunne få det passet. Bare lidt.

Jeg er træt af at mit barn ikke gider en sut.

Jeg er træt af at mit barn ikke rigtig gider at spise "rigtig" mad. 

Jeg er TRÆT af at jeg ikke har mere overskud. Overskud til at tage kampen op og få lært mit barn at falde i søvn selv, få lært mit barn ikke at skulle spise om natten osv......

Jeg elsker mit barn højere end alt andet. Men hold nu k***, hvor jeg synes det er hårdt. Indimellem ville jeg ønske, at hun bare havde fået flaske fra start.

Anmeld Citér

4. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Stoppede du med at amme helt, da hun blev 9 mdr?

Ja det gjorde jeg.

jeg havde læst flere steder at deres behov der ved ni mdr ikke var der mere. Men så sørge for 350-500 ml mælkeprodukt dagligt via andre ting, som yoghurt, mælk, ost.

jeg snakkede så med lægen der støttede 100% op om et ammestop.

så jeg tog væk om aftenen og sov hos min søster hvor min mand tog tudeturene. Jeg sov ude i 4 dage. Hendes to lure blev påtvunget i barnevognen. Vi gik konsekvent med hende til hun sov, self mæt.

min mand havde 6 hverdage fri henover en weekend. Det var ved påske.

Anmeld Citér

4. juli 2015

Masig

Anonym skriver:

Mit barn vil bare ikke tage sut.

Vænner man dem så ikle bare til at blive vugget i søvn istedet?

Har i noget andet der trøster? En nusseklud, bamse eller noget? 

Altså her blev han vugget i søvn i forvejen. Han havde kolik og var derfor blevet vugget i søvn altid, men sjovt nok efter den kolde tyrker var det ikke længere nødvendigt. Selvfølgelig var vi nødt til det ind imellem hvis han var ked eller overstimuleret, men ellers ikke... og hvis ikke i vugger i søvn ved sengetid så tror jeg ikke det bliver en vane fordi i lige gør det som erstatning for brystet om natten i de dage det tager...

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Tak 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

Da vores børn stoppede med flaske om natten, der gjorde vi det at vi trøste dem og tilbød dem en kop vand lage dem ned og sådan blev vi ved og de var 9 og 10 mdr. 

Hvis h*n ikke vil have sutten så er det vel bare en god ting for den taber de også en del gange om natten og skal vendes af med i igen 

men hvis h*n har en nusse klud eller bamse så kan du give h*n den hver gang du lægger h*n ned igen 

Ja, der er både negative og positive ting ved at de ikke gider sutten...

Men hvad så, hvis h•n græder hver eneste gang, h•n bliver lagt i sengen???

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Har i noget andet der trøster? En nusseklud, bamse eller noget? 

Altså her blev han vugget i søvn i forvejen. Han havde kolik og var derfor blevet vugget i søvn altid, men sjovt nok efter den kolde tyrker var det ikke længere nødvendigt. Selvfølgelig var vi nødt til det ind imellem hvis han var ked eller overstimuleret, men ellers ikke... og hvis ikke i vugger i søvn ved sengetid så tror jeg ikke det bliver en vane fordi i lige gør det som erstatning for brystet om natten i de dage det tager...

Vi har en nusseklud, h•n sover med..

Vi vugger ikke i søvn. Vi ammer i søvn.....

Anmeld Citér

4. juli 2015

klmf

Er der en far på banen her?

Anmeld Citér

4. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Lyder en del som ved min store pige. Kunne heller ikke dengang se mig ud af det, var jo helt overbevist om at netop HUN var så besværlig og havde behov for mig. Hver gang jeg fik taget mig sammen til at tage en kamp blev jeg faktisk overrasket over hvor smertefrit det gik. Desværre fik jeg altid erstattet en dårlig vane med en ny - gik fra at amme i søvn til at vugge osv. Den dag idag kan/vil hun stadig ikke sove selv (hun er 3), og selvom det er træls for mig at skulle holde hende i hånden hver aften, er jo egentlig mest af alt synd for hende at jeg ikke har magtet at lære hende at føle sig tryg alene.

Nu har jeg en dreng på 4 mdr og svor fra starten at han aldrig skulle ammes eller trilles i søvn. Det er ikke at det ikke er sket, men jeg er meget OB's på at træne at han skal falde i søvn selv uden mad og bevægelse. Og det tager da tid at træne, men det går alligevel ofte bedre end forventet.

Alle børn er forskellige, men bottom line er lidt at de dårlige vaner er skabt af DIG, og nu skal de afskaffes (og ikke erstattes med en ny dårlig vane). Jeg ville nok starte med en kold tyrker på natamningen, jeg garanterer dig at det max tager 2-3 nætter så giver det pote. Som en foreslår så få far til at tage over om morgenen så du kan sove lidt de dage det står på. Når først det er væk vil du få mere søvn og overskud til at tage de næste kampe.

held og lykke 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Er der en far på banen her?

Ja, det er der. I weekenderne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.