Jeg er træt......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.190 visninger
41 svar
10 synes godt om
3. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg er træt af ikke at få en nogenlunde nattesøvn.

Jeg er træt af at skulle amme minimum fem gange om natten. 

Jeg er træt af at mit barn kun vil falde i søvn i barnevognen, hvis jeg går tur.

Jeg er træt af at jeg skal amme mit barn i søvn hver eneste aften. Far kan aldrig tage over.

Jeg er træt af at mit barn ikke gider tage en sutteflaske, så jeg kunne få det passet. Bare lidt.

Jeg er træt af at mit barn ikke gider en sut.

Jeg er træt af at mit barn ikke rigtig gider at spise "rigtig" mad. 

Jeg er TRÆT af at jeg ikke har mere overskud. Overskud til at tage kampen op og få lært mit barn at falde i søvn selv, få lært mit barn ikke at skulle spise om natten osv......

Jeg elsker mit barn højere end alt andet. Men hold nu k***, hvor jeg synes det er hårdt. Indimellem ville jeg ønske, at hun bare havde fået flaske fra start.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2015

Michael healer

Anonym skriver:

Jeg er træt af at mit barn kun vil falde i søvn i barnevognen, hvis jeg går tur.

Jeg er træt af at jeg skal amme mit barn i søvn hver eneste aften. Far kan aldrig tage over.

Jeg er træt af at mit barn ikke gider tage en sutteflaske, så jeg kunne få det passet. Bare lidt.

Jeg er TRÆT af at jeg ikke har mere overskud. Overskud til at tage kampen op og få lært mit barn at falde i søvn selv, få lært mit barn ikke at skulle spise om natten osv......

Jeg elsker mit barn højere end alt andet. Men hold nu k***, hvor jeg synes det er hårdt. Indimellem ville jeg ønske, at hun bare havde fået flaske fra start.

Måske en slynge var noget for dig, nogle kan man også amme , mens barnet er i slyngen, og barnet kan falde i søvn og sove fint imens

Anmeld Citér

3. juli 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har været der, og jeg forstår dig fuldt ud. Det eneste der hjalp mig lidt, var at stoppe med at se det som en kamp ... Jeg ved godt at dit indlæg ikke spørger efter løsningsforslag, men må jeg spørge hvor gammel dit barn er?

Anmeld Citér

3. juli 2015

Muffinmus

Du er forælderen, du skal ændre det der kan ændres. Hvis dit barn er over 8 mdr er det bare om at tage en kold tyrker hvad natmad angår. Der skal simpelthen skiftes ud med en kop vand der er ret så kedeligt. Og ja, det kan sagtens tage en uge, men til gengæld giver det pote i den anden ende. Er barnet under 8 mdr er mad hver 2-3 time ikke unormalt og hører til det at være forældre om natten. Har selv ammet tre børn så husker det rigeligt. Faktisk er jeg stadig oppe on natten flere gange om ugen 1-3 gange fordi en drømmer, en skal tisse, en vil det ene eller andet... Men ja, som ammende mor hænger man ofte på nattetjansen.

Men husk at du sagtens kan morgen amme dit barn i weekenden og så sige værsgo far, nusover mor et par timer i fred. 

Angående pasning ..  Et barn kan jo sagtens klare sig tre timer uden mad. Så tag bare i biffen, ud og spise eller lignende. Man skal huske ikke at gøre det sværere for sig selv.

Vores ene pige var 6 mdr før hun tog sutten, vi prøvede hver dag.. Men så var den også en god ven.

Håber du tager styringen der hjemme lidt af gangen. Børn skal ikke ammes i søvn, men lære at man er godt kan være vågen og falde i søvn. Denne proces tager også tid, men igen, giver pote i sidste ende.

Anmeld Citér

3. juli 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg har været der, og jeg forstår dig fuldt ud. Det eneste der hjalp mig lidt, var at stoppe med at se det som en kamp ... Jeg ved godt at dit indlæg ikke spørger efter løsningsforslag, men må jeg spørge hvor gammel dit barn er?

8 måneder. 

Løsningsforslag modtages med kyshånd.

Anmeld Citér

3. juli 2015

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Du er forælderen, du skal ændre det der kan ændres. Hvis dit barn er over 8 mdr er det bare om at tage en kold tyrker hvad natmad angår. Der skal simpelthen skiftes ud med en kop vand der er ret så kedeligt. Og ja, det kan sagtens tage en uge, men til gengæld giver det pote i den anden ende. Er barnet under 8 mdr er mad hver 2-3 time ikke unormalt og hører til det at være forældre om natten. Har selv ammet tre børn så husker det rigeligt. Faktisk er jeg stadig oppe on natten flere gange om ugen 1-3 gange fordi en drømmer, en skal tisse, en vil det ene eller andet... Men ja, som ammende mor hænger man ofte på nattetjansen.

Men husk at du sagtens kan morgen amme dit barn i weekenden og så sige værsgo far, nusover mor et par timer i fred. 

Angående pasning ..  Et barn kan jo sagtens klare sig tre timer uden mad. Så tag bare i biffen, ud og spise eller lignende. Man skal huske ikke at gøre det sværere for sig selv.

Vores ene pige var 6 mdr før hun tog sutten, vi prøvede hver dag.. Men så var den også en god ven.

Håber du tager styringen der hjemme lidt af gangen. Børn skal ikke ammes i søvn, men lære at man er godt kan være vågen og falde i søvn. Denne proces tager også tid, men igen, giver pote i sidste ende.

Har bare ikke overskuddet til at få startet på de processer.

En uge med endnu værre søvn end pt virker fuldstændig uoverskuelig for mig......

Anmeld Citér

3. juli 2015

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Måske en slynge var noget for dig, nogle kan man også amme , mens barnet er i slyngen, og barnet kan falde i søvn og sove fint imens

Mit barn er et meget varmt barn, så slynge er nok ikke et hit.

Der bliver kampsvedt bare ved "almindelig" amning.

Anmeld Citér

4. juli 2015

Masig

Flaske er ikke altid bedre. Der skal man op og gøre den klar og vågner derfor mere end hvis man bare lige kan ligge og amme i sengen sådan halvt sovende... og nogle gange skal man stadig op fem gange om natten selvom de får flaske!!! 

Men jeg kan kun råde dig til at tage kampen. Hvis hun skal ammes for hyggens/tryghedens skyld og ikke af sult, så tag kampen op. Du bliver så glad for det bagefter 

vores den ældste fik flaske også ca 5 gange hver nat indtil han var 9,5 mdr. Han var ikke sulten, tog kun en lille slurk, men det var bare en vane. Vi turde heller ikke tage kampen da vores overskud var lig nul. Men sp rådede os til det. Det tog 3 dage så sov han igennem hele natten uden flaske 

Anmeld Citér

4. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det lyder som mit liv de første ni mdr i vores datters liv. Bortset fra at vores datter slet ikke ville sove i barnevognen. Så jeg lå og ammede hende i de 2x1,5 time om dagen. Ja jeg var også træt af det.

vi tog en kold tyrker med amningen da hun blev ni mdr. Det fortryder jeg ikke. 

Nu er hun lige blevet et år, men er begyndt at spise meget bedre, sover bedre og vågner kun et par gange om natten. Sover i barnevognen for det meste uden vrøvl. Kører lidt frem og tilbage og så stiller jeg den hvor hun oftest falder i søvn uden brok. Andre gange skriger hun hvor jeg så går lidt mere med hende.

Ja kan kun sige det bliver bedre med tiden

Anmeld Citér

4. juli 2015

Mor til guldklumpen

Åh hvor jeg kender det, det lyder meget som min situation. Min søn er dog kun knap 5 mdr og vil gerne spise grød. Men alt det andet, det er så hårdt så kan godt forstå du er udkørt efter 8 mdr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.