Rockertand skriver:
Det er skam også flest gange, vi kun behøver sige det een gang, men hvis det er meget nyt og spændende (f.eks. første gang man er mobil nok til at nå en potteplante), så kan det godt være, at vi skal sige det 2 gange, men så er det også det.
Vi er meget bestemte og meget kærlige forældre, og vi tror 100% på konsekvens, og stort set alle konfrontationer kan løses med at få øjenkontakt med barnet og tage en snak på deres niveau (når de forstår, hvad man siger), og ja, vi starter tidligt med denne kontakt.
Jeg fornemmer, at du er skeptisk, og det er din ret, jeg er også skeptisk overfor, hvorfor nogle børn (ikke TS) bliver ved og ikke respekterer et nej.
Værst af alt er dog, når forældre ikke siger nej, men i stedet vælger at aflede, de værste forældre vi kender, bruger denne metode med enormt utilpassede børn til følge, så selvsagt tror jeg ikke på denne metode, men det er jo op til een selv, hvad man vælger, vi har i hvert fald valgt rigtigt for vores familie.
Det er fordi i min verden forstå en 1 årige ikke konsekvens. Det kan de kogintiv ikke
Jeg siger "ofte" nej men derfor skal hun da lige prøve dagen efter om den går nu. Derudover er TS alebe med hendes datter så hun fanger ikke altid situationen kunne jeg forstille mig.