Opbevaring af bleer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2015

Sprit25

Rockertand skriver:

Det er skam også flest gange, vi kun behøver sige det een gang, men hvis det er meget nyt og spændende (f.eks. første gang man er mobil nok til at nå en potteplante), så kan det godt være, at vi skal sige det 2 gange, men så er det også det.

Vi er meget bestemte og meget kærlige forældre, og vi tror 100% på konsekvens, og stort set alle konfrontationer kan løses med at få øjenkontakt med barnet og tage en snak på deres niveau (når de forstår, hvad man siger), og ja, vi starter tidligt med denne kontakt.

Jeg fornemmer, at du er skeptisk, og det er din ret, jeg er også skeptisk overfor, hvorfor nogle børn (ikke TS) bliver ved og ikke respekterer et nej.

Værst af alt er dog, når forældre ikke siger nej, men i stedet vælger at aflede, de værste forældre vi kender, bruger denne metode med enormt utilpassede børn til følge, så selvsagt tror jeg ikke på denne metode, men det er jo op til een selv, hvad man vælger, vi har i hvert fald valgt rigtigt for vores familie.

Det er fordi i min verden forstå en 1 årige ikke konsekvens. Det kan de kogintiv ikke  

Jeg siger "ofte" nej men derfor skal hun da lige prøve dagen efter om den går nu. Derudover er TS alebe med hendes datter så hun fanger ikke altid situationen kunne jeg forstille mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2015

modesty

Fuldstændig og 100% ærligt nej, mine 3 børn har aldrig prøvet mere end max. 2 gange, så var den forstået, og så kravlede man videre til noget, man godt måtte pille ved - og nej, vi hverken råber eller tager fat i barnet, det er nok med et meget bestemt nej og måske lige et bestemt ansigtsudtryk, hvis man drister sig til at prøve igen.

Så er du meget, meget heldig. Og jeg håber at du har perspektiv nok til at forstå at ikke alle børn ville reagere på samme måde, ved samme fremgangsmetode.

Men hvis det er nok at sige nej, hvorfor snakker du så om konsekvens?

Anmeld Citér

3. juli 2015

Claudia87

Jeg kan godt nok blive noget så gevaldigt træt af den her side nogen gange. Måske også derfor, jeg som oftest holder mig væk. I min verden er det godt nok ubegribeligt hvorfor nogen mennesker altid har så travlt med, at komme med nedladende og unødvendige kommentarer. Får man det virkelig bedre med sig selv af det?? TS stiller et ganske uskyldigt (synes jeg) spørgsmål, og beder om gode råd til opbevaring af bleer. Hun har tydeligvis et lille, nysgerrigt barn og ønsker bare at finde en god løsning. Men straks kommer der en af de sidste dages hellige ind fra sidelinien, med en slet skjult formaning, som absolut intet konstruktivt formål har - andet end at banke TS og andre i tråden med almindelige friske børn oven i hovedet! Så flot til dig, at dine børn kan holde fingerene fra alt. Tillykke, tillykke!! Men din kommentar er godt nok malplaceret efter min mening! Du svarer slet ikke på spørgsmålet. Og når du ikke gør det, hvad er formålet så?? Jøsses altså.. 

Til TS, så kan man altså få mange smarte møbler med skjult opbevaring. Vi har f.eks. selv haft bleer liggende i en slagbænk, som var sikret for små fingre

Anmeld Citér

3. juli 2015

Rockertand

modesty skriver:

Så er du meget, meget heldig. Og jeg håber at du har perspektiv nok til at forstå at ikke alle børn ville reagere på samme måde, ved samme fremgangsmetode.

Men hvis det er nok at sige nej, hvorfor snakker du så om konsekvens?

Konsekvensen består i, at vi aldrig afviger fra et nej, så der er ikke grund til at tro andet, og derfor er der heller ikke grund til at plage/blive ved med at forsøge, afgørelsen står ved magt.

Som eksempel har vi et vennepar, som opdrager meget anderledes, og deres børn bliver ved, selvom både mor og far har sagt nej, fordi de ved, at når de har spurgt omkring 10 gange, så får de lov.

Anmeld Citér

3. juli 2015

Rockertand

Claudia87 skriver:

Jeg kan godt nok blive noget så gevaldigt træt af den her side nogen gange. Måske også derfor, jeg som oftest holder mig væk. I min verden er det godt nok ubegribeligt hvorfor nogen mennesker altid har så travlt med, at komme med nedladende og unødvendige kommentarer. Får man det virkelig bedre med sig selv af det?? TS stiller et ganske uskyldigt (synes jeg) spørgsmål, og beder om gode råd til opbevaring af bleer. Hun har tydeligvis et lille, nysgerrigt barn og ønsker bare at finde en god løsning. Men straks kommer der en af de sidste dages hellige ind fra sidelinien, med en slet skjult formaning, som absolut intet konstruktivt formål har - andet end at banke TS og andre i tråden med almindelige friske børn oven i hovedet! Så flot til dig, at dine børn kan holde fingerene fra alt. Tillykke, tillykke!! Men din kommentar er godt nok malplaceret efter min mening! Du svarer slet ikke på spørgsmålet. Og når du ikke gør det, hvad er formålet så?? Jøsses altså.. 

Til TS, så kan man altså få mange smarte møbler med skjult opbevaring. Vi har f.eks. selv haft bleer liggende i en slagbænk, som var sikret for små fingre

Har du det bedre nu? Dejligt at du lige kunne komme af med noget surhed, så håber jeg, at din dag bliver bedre 

Anmeld Citér

3. juli 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Herhjemme er de i den øverste skuffe i kommoden med tøj :)

Netop af samme årsag som du beskriver ;) idag er han dog snart 4 

Anmeld Citér

3. juli 2015

Sprit25

Rockertand skriver:

Konsekvensen består i, at vi aldrig afviger fra et nej, så der er ikke grund til at tro andet, og derfor er der heller ikke grund til at plage/blive ved med at forsøge, afgørelsen står ved magt.

Som eksempel har vi et vennepar, som opdrager meget anderledes, og deres børn bliver ved, selvom både mor og far har sagt nej, fordi de ved, at når de har spurgt omkring 10 gange, så får de lov.

Så du har aldrig givet efter? Du har aldrig tænkt: den her kamp den gider jeg ikke? 

Til TS undskyld jeg ødelægger dib trås

Anmeld Citér

3. juli 2015

Sprit25

Min kæreste foreslog du kunne kæbe sådan nogle post elastikker og komme om. Så havde hun også noget legetøj uden du skulle samle op

Anmeld Citér

3. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sprit25 skriver:

Så du har aldrig givet efter? Du har aldrig tænkt: den her kamp den gider jeg ikke? 

Til TS undskyld jeg ødelægger dib trås

Det er helt i orden.

Jeg havde selv tænkt at skrive noget lignende, men orkede det ikke lige mellem alle de andre ting der har krævet min opmærksomhed idag.

Til alle:

Tak for inspiration, jeg må finde på noget. Tror det er en god løsning at stille dem ind i tøjskabet på hendes værelse, det havde jeg slet ikke tænkt over

Anmeld Citér

3. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er skam også flest gange, vi kun behøver sige det een gang, men hvis det er meget nyt og spændende (f.eks. første gang man er mobil nok til at nå en potteplante), så kan det godt være, at vi skal sige det 2 gange, men så er det også det.

Vi er meget bestemte og meget kærlige forældre, og vi tror 100% på konsekvens, og stort set alle konfrontationer kan løses med at få øjenkontakt med barnet og tage en snak på deres niveau (når de forstår, hvad man siger), og ja, vi starter tidligt med denne kontakt.

Jeg fornemmer, at du er skeptisk, og det er din ret, jeg er også skeptisk overfor, hvorfor nogle børn (ikke TS) bliver ved og ikke respekterer et nej.

Værst af alt er dog, når forældre ikke siger nej, men i stedet vælger at aflede, de værste forældre vi kender, bruger denne metode med enormt utilpassede børn til følge, så selvsagt tror jeg ikke på denne metode, men det er jo op til een selv, hvad man vælger, vi har i hvert fald valgt rigtigt for vores familie.

Her virker nej også på vores dreng der er begyndt at kravle mere omkring. Men jeg vil sige at vi da også har brugt afledningsmetoden på vores store og ved ikke om vi kommer til med den lille - det giver da bestemt ikke utilpassede børn. Men nej har bare ikke virket på den store. Og hvad mener du egentlig når du skriver "utilpasset"? Vil bare være sikker på at vi har samme forståelse af ordet før jeg skriver mere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.