Ferie penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Ja, men min a-kasse sagde det er samme regler om du er ledig op til eller i arbejde

Okay hvilke a kasse har du ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Carina:-)

Det kaldes ikke feriehindring at være ledig . 

Feriehindring er f.eks barsel eller sygemelding. 

Så din a-kasse kan afvise dig med den begrundelse at du skulle have holdt ferie istedet for at få dagpenge. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Okay hvilke a kasse har du ? 

Bupl

Anmeld Citér

30. juni 2015

modesty

Jeg går på barsel om 14 dage og har 5 ugers ferie til gode så dem kan jeg ikke nå og holde inden barsel starter og min barsel slutter først i det nye ferie år, så derfor jeg er i tvivl om de 5 uger bare er væk nu eller

om jeg kan få pengene udbetalt ? 

Du kan vel holde en pause mellem den første del af barsel som er øremærket mor, og den næste del (er det de sidste 32 uger?) som er orlov. Man må gerne "gemme" noget af barslen til senere, og du kan så gemme den i 5 uger. På den måde kan du få 5 ugers længere barsel. Tænker jeg?

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du kan vel holde en pause mellem den første del af barsel som er øremærket mor, og den næste del (er det de sidste 32 uger?) som er orlov. Man må gerne "gemme" noget af barslen til senere, og du kan så gemme den i 5 uger. På den måde kan du få 5 ugers længere barsel. Tænker jeg?

Længere barsel ville ikke være dårligt 

Anmeld Citér

1. juli 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Længere barsel ville ikke være dårligt 

Du kan ikke forlænge barslen med ferie inde i barslen, når du er ledig, har jeg fået af vide...

Du kan ej heller gemme barslen, da den så går tabt..

Anmeld Citér

1. juli 2015

MysteriousAngel

FrkGranger skriver:

Du kan ikke forlænge barslen med ferie inde i barslen, når du er ledig, har jeg fået af vide...

Du kan ej heller gemme barslen, da den så går tabt..

Ikke hvis man piller ved de sidste par mdr som jo er forældreorlov. Dem kan man gemme indtil barnet er 9 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.